Έχουμε πολλές φορές πει ότι στον τουρισμό “μέρα που περνάει δε γυρίζει πίσω”. Αυτό,για να είναι αποδοτικό, πρέπει να κατανοήσουμε ότι το καταλυτικό στοιχείο-αρωγός είναι η Διαπραγμάτευση.
Μέσα στα ξενοδοχεία και τις συναφείς επιχειρήσεις η διαπραγμάτευση παίζει τον κυριότερο ρόλο. Το τμήμα πωλήσεων,το τμήμα υποδοχής,το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού, το τμήμα προμηθειών ακόμα και το τμήμα λογιστηρίου βρίσκονται σε ένα συνεχή αγώνα διαπραγμάτευσης.
Διαπραγμάτευση είναι η διαδικασία όπου δύο ή περισσότερα μέρη συνδιαλέγονται και προσπαθούν,από τις αρχικές τους θέσεις,όπου πηγάζουν τα συμφέροντα και οι προσδοκίες τους, να ανταλλάξουν απόψεις,κριτικές,τοποθετήσεις έτσι ώστε να καταλήξουν σε μία κοινώς αποδεκτή λύση ή πρόταση.
Πριν προβούμε στη διαδικασία καλό θα είναι να προετοιμαστούμε,έτσι θα έχουμε προβεί και στο 50% της επιτυχούς διαπράγμάτευσης.
Τι χρειάζεται να κάνουμε λοιπόν;
- Να ιεραρχήσουμε τους στόχους μας
- Να μελετήσουμε εναλλακτικά και διάφορα σενάρια της προκείμενης διεργασίας
- Να μελετήσουμε και να κατανοήσουμε το επικοινωνιακό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα κινηθούμε
- Να ορίσουμε ποιες είναι οι κόκκινες γραμμές για το δικό μας πλάνο έτσι ώστε να μην έρθουμε σε μειονεκτική θέση
- Να μάθουμε και να μελετήσουμε τις εταιρικές στρατηγικές του “αντιπάλου”
- Να μάθουμε,και να επιχειρήσουμε να διαπραγματευτούμε, με αυτόν που πραγματικά παίρνει τις αποφάσεις
- Να μελετήσουμε το συμπεριφορικό προφίλ του “αντιπάλου”
- Να μελετήσουμε και να αναπτύξουμε το δικό μας συμπεριφορικό προφίλ
- Να προετοιμάσουμε με επιμέλεια ένα οργανωμένο σχέδιο δράσης για την αναμενόμενη διαπράγματευση
Το κυριότερο όμως για μια επιτυχή διαπραγμάτευση είναι να έρθετε σε ένα αποδοτικό αποτέλεσμα.Η μη συμφωνία είναι καλύτερη από μία κακή συμφωνία.Στη μη συμφωνία το αποτέλεσμα είναι μηδενικό ενώ στη κακή συμφωνία το αποτέλεσμα είναι αρνητικό.Τι μας συμφέρει λοιπόν;
Το άρθρο υπογράφει η ομάδα της Touristhings.gr
*Για ερωτήσεις, σχόλια και προτάσεις επικοινωνήστε μαζί μας στο info@touristhings.gr