Βρισκόμαστε σε κατάσταση συναγερμού. Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει κηρύξει πανδημία και όλες σχεδόν οι βιομηχανίες σημειώνουν σημαντική πτώση στη ζήτησή τους. Στη μικροοικονομία όμως,κάθε χώρας,επίσης,τα δεδομένα είναι δραματικά. Στο κομμάτι του τουρισμού,που αναπόφευκτα είναι ένας κλάδος παγκόσμιας δυναμικής,τα πράγματα επίσης δεν είναι καθόλου καλά αφού οι ακυρώσεις έρχονται η μία μετά την άλλη. Ξενοδοχεία και ταξιδιωτικά γραφεία ελαχιστοποιούν τα λειτουργικά τους έξοδα και μειώνουν το προσωπικό τους.
Στα πλαίσια των περικοπών πολλοί σταματάνε και όλες τις ενέργειες μάρκετινγκ και πωλήσεων. Αυτό για να επικεντρωθούν είτε στα πλέον άμεσα λειτουργικά ζητήματα ή απλά επειδή πιστεύουν πως δεν υπάρχει λόγος.
Αλλά ίσως αυτή η συγκυρία είναι μία ακόμη ευκαιρία,να επικοινωνήσουμε με τους πελάτες μας, δυνητικούς ή υπάρχοντες, να δώσουμε πληροφορίες και να καλλιεργήσουμε μία σχέση. Δεδομένου μάλιστα ότι τις μέρες τις οποίες βομβαρδιζόμαστε με αρνητικές και συνεχείς ειδήσεις, καλό θα είναι να δίνουμε ευχάριστο και αισιόδοξο τόνο στη καθημερινότητά μας.
Σύμφωνα και με τον DJ Vallauri, ιδρυτή και CEO της Lodging Interactive, τα social media είναι μία ευκαιρία να “χτίσουμε” σχέση με το κοινό. Αυτό βοηθά στο να δημιουργήσουμε ένα κλίμα εμπιστοσύνης ανάμεσα σε εμάς και το διαδικτυακό κοινό μας.Μάλιστα αυτό θα μείνει στο μυαλό και τη συνείδηση ως πρώτη επιλογή προορισμού μελλοντικά. Πιο συγκεκριμένα:
“Εάν θέλετε πράγματι να κερδίσετε τους πιθανούς σας επισκέπτες μπορείτε να είστε στη διάθεσή τους 24 ώρες το 24ωρο μέσω web application chats , όπως αυτό του Facebook ή του Whats Up, εάν στοχεύετε σε διεθνείς πελάτες. Όλοι πλέον συνηθίζουμε να χρησιμοποιούμε τις εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων και μόλις είναι διαθέσιμο θα προσφέρει ένα τεράστιο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.Θυμηθείτε, οι ανταγωνιστές σας διαβάζουν πιθανώς και αυτό το άρθρο!”
Επίσης μπορείτε να γίνεται αρωγός ειδήσεων για την περιοχή σας. Δημοσιεύστε τα τα τελευταία νέα τις κυβέρνησης της χώρας σχετικά με τις μετακινήσεις ή μη , δηλώστε τις εκθέσεις, μουσεία , συναυλίες έχουν ακυρωθεί στη χώρα αλλά ακόμη και μία μίνι ατομική καμπάνια ή σύμφωνα με το υπουργείο τουρισμού για τον κορονοϊό.
Για παράδειγμα, τα Electra Hotels δημοσίευσαν της προηγούμενη εβδομάδα ένα post στα social media που προτρέπει τους επισκέπτες να επισκεφτούν την Ελλάδα, να μην ακυρώσουν αλλά να επαναπρογραμματίσουν το ταξίδι τους.
Μάλιστα, δίνει την επιλογή πλήρους επιστροφής χρημάτων σε περίπτωση ακύρωσης όπως φαίνεται και παρακάτω.

Ακόμα, ο DJ Vallauri προτείνει:
“Μπορείτε να αναπτύξετε τακτικές “soft-sell” μέσω των social media των ξενοδοχείων σας. Μην το παρακάνετε όμως, θυμηθείτε ότι βρισκόμασε σε περίοδο κρίσης, αλλά είναι ωραίο απλά να πασπαλίζεται σε θέσεις “soft-sell” τις αναρτήσεις σας. Αν είστε όντως πολύ επιθετικοί τότε θα δείχνετε μη ευαίσθητοι ως ιδιοκτησία σε αυτό που συμβαίνει παγκοσμίως. Διανθείστε το και σκεφτείτε να δημοσιεύσετε πληροφορίες σχετικά με τις πωλήσεις κάθε δεύτερη εβδομάδα. Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, μη το βλέπετε ως κάτι ευκαιριακό. Οι πλατφόρμες κοινωνικών μέσων είναι “μεγάφωνο”, αλλά παρακαλώ μιλήστε ήρεμα.”
Ακόμα δίνει χρήσιμες συμβουλές για ιδέες ανάρτησης αυτή τη περίοδο (και όχι μόνο).Για παράδειγμα, σκεφθείτε να παρέχετε συνεντεύξεις και σύντομα βίντεο του Γενικού Διευθυντή σας, δείχνοντας πως είναι να “τρέχετε” ένα ξενοδοχείο ή να αναδείξετε τον Executive Chef σας μέσα από μερικές από τις αγαπημένες του συνταγές. Και πάλι, πρόκειται για τη σύνδεση με τους δυνητικούς επισκέπτες σας, θα εκτιμήσουν την στιγμιαία απόσπαση από τα καθημερινά πρωτοσέλιδα και το περιεχόμενο των βίντεο θα αποσπά ευχάριστα την προσοχή τους, διατηρώντας το νου τους σε σας.
Το άρθρο υπογράφει η ομάδα της Touristhings.gr
*Για ερωτήσεις, σχόλια και προτάσεις επικοινωνήστε μαζί μας στο info@touristhings.gr!