Η τέχνη διαχείρισης των ορόφων ή όπως είναι ευρέως γνωστό ως Housekeeping δεν είναι μια εύκολη υπόθεση και ένα από τα πιο σημαντικά τμήματα σε μια ξενοδοχειακή μονάδα.
Οι απαιτήσεις κλιμακώνονται ανάλογα με τον τύπο του ξενοδοχείου, την δυναμικότητα του και την κατασκευαστική του δομή.
Από ποιους παράγοντες όμως εξαρτάται η αποτελεσματική διαχείριση της οροφοκομίας;
Η αποτελεσματική οροφοκομία εξαρτάται πρώτα από όλα από τα ηγετικά στοιχεία προσωπικότητας και οργάνωσης του ή της επικεφαλής του τμήματος καθώς και την συνοχή και την οργάνωση όλης της ομάδας που είναι υπεύθυνη για την καθαριότητα και τη τάξη του ξενοδοχείου.
Ακόμα,υπάρχουν ορισμένοι παράγοντες που ενέχουν πίεση για όλη την ομάδα αλλά και που ορίζουν τον απαιτούμενο χρόνο για την καθαριότητα των δωματίων και την αντιμετώπιση έκτακτων καταστάσεων.
Πρώτα από όλα, η πολιτική και η κατηγορία του ξενοδοχείου είναι ένας βασικός παράγοντας διότι λόγω των κριτηρίων ποιότητας κάνει τη διαδικασία καθαριότητας και τάξης πιο χρονοβόρα και με λεπτομέρεια. Χρονοβόρος όμως είναι και ο τρόπος χρήσης των δωματίων αφού ένα δωμάτιο παραμονής είναι πιο σύντομο από ότι αυτό της αναχώρησης που χρειάζεται να καθαριστεί και να τακτοποιηθεί από την αρχή.
Ένας ακόμη παράγοντας είναι η δομή των δωματίων, όπως αν έχει μπαλκόνια ή μεγάλες σουίτες αλλά και η τεχνολογία του ξενοδοχείου και αφορά τον αριθμό των ανελκυστήρων,διάθεση συσκευών καθαρισμού σε επάρκεια αλλά και το είδος αυτών και μεταφορά αναλώσιμων και λινών.
Τέλος, το προσωπικό και η διαχείρισή του παίζει μεγάλο ρόλο στην αποτελεσματικότητα του τμήματος. Ένας παράγοντας σχετικά είναι ο αριθμός των δωματίων που κατανέμεται σε κάθε καμαριέρα, που σε αυτό παίζει ρόλο η εμπειρία τους, η εκπαίδευσή τους αλλά και η κατασκευαστική δομή του ξενοδοχείου.
Η ενημέρωση και η επικοινωνία είναι επίσης βασικός παράγοντας. Η πληροφορία από όλη την ομάδα πρέπει να μεταφέρεται κλιμακώτα στην προϊσταμένη για να υπάρχει έλεγχος και οργάνωση αλλά ταυτόχρονα πρέπει να υπάρχει και ορθή επικοινωνία μεταξύ του τμήματος housekeeping με αυτό της υποδοχής ως αλληλένδετες υπηρεσίες.
Το άρθρο υπογράφει η ομάδα της Touristhings.gr
*Για ερωτήσεις, σχόλια και προτάσεις επικοινωνήστε μαζί μας στο info@touristhings.gr!