fbpx
TourisThings.GR > Home Blog TourisThings > Ανθρώπινο Δυναμικό > HR: Τεχνοκρατικό ή Ανθρωποκεντρικό;

Και αναρωτιόμαστε τελικά , είναι τόσο σημαντικό το τμήμα προσωπικού για μια εταιρεία; Ίσως η απάντηση να είναι ναι. Το τμήμα όμως ανθρώπινου δυναμικού είναι όντως σημαντικό ή είναι απλά ένα περιττό κόστος για την επίχειρηση;


Τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει πολύ η έννοια του προσωπικού για τις επιχειρήσεις. Πρώτα από όλα είναι απαραίτητο για να λειτουργήσει , ειδικά στον τομέα των υπηρεσιών. Η επικοινωνία είναι το άλφα και το ωμέγα και ποιος είναι ο πιο αποτελεσματικός σε αυτό από ότι ο άνθρωπος; Έπειτα είναι ένας σημαντικός παράγοντας για να αναπτυχθεί κάτι.Tι καλύτερο μάρκετινγκ για μια εταιρεία από τους πραγματικά χαρούμενους ανθρώπους; Αυτοί που χαμογελούν πραγματικά για να εξυπηρετήσουν, αυτοί που έχουν θέλησει να πουλήσουν , αυτοί που λένε ότι ναι, μπορεί να κουράζονται, αλλά πόσο τους αρέσει να δουλεύουν για αυτή την εταιρεία, για αυτόν τον εργοδότη, για αυτό το αντικείμενο; Αν μη τι άλλο, σαν πελάτης νιώθεις καλά , με κάποιον τρόπο θέλεις και συ να συμβάλεις στη χαρά του απέναντι σου.

Aπό την άλλη μεριά όμως είναι ένα κόστος, ένα βαρβάτο κόστος, και δεν φταίει ο εργοδότης για αυτό,( αν όντως πληρώνει τις εισφορές όπως πρέπει και ασφαλίζει όπως πρέπει και αν αν αν…).Τελικά αξίζει τον κόπο,όμως, να το υποστείς ή μήπως απλά οι άνθρωποι είναι αναλώσιμοι και μπορούμε να κάνουμε τη δουλειά μας ούτως ή άλλως;

Έχω ακούσει όπως όλοι μας τα παρακάτω: Ναι οκ, θα βρούμε τον επόμενο, σιγά , τόση ανεργία υπάρχει, είναι δυνατόν να μη βρούμε κάποιον, όπως τον θέλουμε , να κάνει αυτό που θέλουμε και (φυσικά το κάτι παραπάνω) και να τον πληρώνω και όπως θέλω. Και ξέρεις κάτι; Έτσι δε πληρώνουν όλοι και τα ωράρια είναι αυτή στην αγορά ; Τι θέλουν δηλαδή; Ας βρουν αλλού καλύτερα. Η απάντηση συνήθως είναι: φυσικά ναι έτσι είναι. Ναι, φυσικά αφού δε βρίσκω δουλειά είναι μία ευκαιρία, τουλάχιστον να έχω ένα εισόδημα. Ναι φυσικά, ας το εκμεταλλευτώ τουλάχιστον γιατί χρειάζομαι τα όποια λεφτά και με τη πρώτη ευκαιρία σηκώνομαι και φεύγω. (και το πιο φέιμους, σε απλά ελληνικά)… Συν τα λοιπά, της γκρίνιας (πολλές φορές χωρίς λόγο), των τεμπέληδων που τελικά δουλεύουν εις βάρος άλλων ή και των λοιπών που είναι μόνιμα σχεδόν σε κάποιο διάλειμμα ή στο τηλέφωνο ή για τσιγάρο…

Που ήθελα να καταλήξω; Α, ναι.


Έρχεται λοιπόν ένας άνθρωπος που θα τον λέγαμε και ήρωα. Είναι ένας σάκος του μποξ. Είναι ένας άνθρωπος ψύχραιμος αλλά και λίγο ψυχρός. Είναι ένας άνθρωπος όπως που σε κοιτάει στα μάτια και νιώθεις εμπιστοσύνη. Είναι ο άνθρωπος που καταλαβαίνει τα νούμερα. Είναι ο άνθρωπος που καταλαβαίνει τις εκφράσεις και τη γλώσσα του σώματος. Είναι ο άνθρωπος που έχει το ρόλο της “προξενήχτρας” και τι σημαίνει αυτό; Αυτός που πρέπει να παντρέψει τα “θέλω οπωσδήποτε και δε με νοιάζει” αυτού που βάζει ή διαχειρίζεται το χρήμα με “θέλω οπωσδήποτε και χρειάζομαι” των εργαζόμενων που αυτός ο άνθρωπος τους λέει απλά, συνεργάτες. 
Ίσως τελικά αυτός ο άνθρωπος είναι αυτός που χρειάζεται και δε πρέπει να αμφισβητούμε τη χρησιμότητά του. Έχει την ικανότητα , κυρίως μέσα από το χαρακτήρα του θα λέγαμε, και φυσικά τις πρακτικές γνώσεις του, να καταλαβαίνει πότε ένας άνθρωπος θα τον κρεμάσει στη δύσκολη στιγμή.Είναι αυτός που ξέρει που να δώσει πιο υψηλό μισθό γιατί θα του αποφέρει κιόλας αλλά και που να δώσει τον μέσο όρο που δίνει η αγορά. Αυτός που βλέποντας ένα βιογραφικό κάτι λέει μέσα του ότι αυτόν τουλάχιστον πρέπει να τον περάσω από συνέντευξη ακόμα και για άλλη θέση που από αυτή που στέλνει, γιατί βλέπω πως μπορεί να αποδόσει καλύτερα.Είναι αυτός που ξέρει να προσαρμόζει το κόστος προσωπικού και να κάνει τις κατάλληλες αλλαγές για να είναι όλοι ευχαριστημένοι. Κυρίως όμως είναι ο “ψυχολόγος” που ξέρει να ξεχωρίζει τα σοβαρά από τα ασήμαντα και τα γλύψιμο από το πραγματικό πρόβλημα.Ξέρει τα πάντα για τους πάντες και ενεργεί μόνο προς συμφέρον της συνολικής αποτελεσματικότητας χωρίς να μεταφέρει κατινιές και κουτσομπολιά εις βάρος όλων τελικά. 


Αυτός ο άνθρωπος πρέπει να είναι και σκληρός γιατί στο κάτω κάτω οι αποφάσεις που σχετίζονται με ανθρώπους δεν είναι πάντα εύκολες. Ποιος είσαι εσύ που αποφασίζεις για το μέλλον του άλλου ; Πρέπει να ακούει τους προϊσταμένους , πρέπει να ακούει τον ιδιοκτήτη, πρέπει να ακούει την γενική διεύθυνση , πρέπει να ακούει όλους τους συνεργάτες. Εκεί πρέπει να πάρει τις πιο σκληρές αποφάσεις, να μη φοβηθεί να τις στηρίξει και με προσοχή για να μη “καεί” ή “κάψει” κόσμο. 


Είναι ένας σάκος του μποξ. 


Και αφού το ξεπεράσουμε όλο αυτό το καθημερινό και συνεχόμενο δίνει και μικρές πινελιές δημιουργίας. Να οργανώνει πρακτικές δράσεις εκπαίδευσης για να επενδύσει και βελτιώσει, όχι μόνο τους ανθρώπους αλλά την εταιρεία. Να βρει τρόπους ανταμοιβής των καλύτερων, των καλών , των μέτριων και των κακών (α, και οι τρόποι ανταμοιβής δεν είναι μόνο χρήματα) . Να φτιάξει ουσιαστικές και πρακτικές αξιολογήσεις για τους υφισταμένους αλλά ΚΥΡΙΩΣ για τους προϊσταμένους. Γιατί ξέρει, η μεγαλύτερη πληγή δεν είναι η πρώτη γραμμή. 


Μετά από όλα αυτά , αν όντως καταφέρει σε βάθος διετίας να τα κάνει κατά ένα 70% σωστά και κατά προτεραιότητα , η Χ εταιρεία θα έχει ένα τεράστιο εργαλείο μάρκετινγκ για να αναπτυχθεί περισσότερο.Επίσης,θα μπορέσει να σταθεροποιήσει ένα κόστος βασικό γνωρίζοντας ότι δε θα πρέπει να έχει συνέχεια κενά, γκρίνια, ανορθόδοξη πορεία στις πωλήσεις αλλά και ασφάλεια ότι ναι , μπορώ να κάνω και άλλα βήματα ανάπτυξης χωρίς να στερούμαι την κακιά φήμη εργοδότη, γιατί ξέρω πλέον ότι έχω κόσμο που με στηρίζει και θα με στηρίξει τελικά ακόμα και στα δύσκολα. 


Όλα δεν είναι ρόδινα και φυσικά το μπλα μπλα είναι εύκολο. Η επιτυχία τελικά είναι να έχεις αυτούς τους ανθρώπους που απλά σηκώνουν τα μανίκια και λένε πάμε . Άμα το παλέψουμε θα το καταφέρουμε και αν δε γίνει πάρα πέντε βρε παιδάκι μου, θα γίνει τελικά και μισή. Ότι θα γίνει όμως θα γίνει. 


Αυτό το προσωπικό θες, σε όποια θέση και αν είναι. Αλλά και οι άλλοι, οι πιο θεωρητικοί, οι πιο “περαστικοί” , οι πιο περιστασιακοί και αυτοί πάντα έχουν το λόγο να υπάρχουν σε μια ομάδα. Έστω και για λίγο. 


Όλα είναι σχέσεις στο κάτω κάτω. 

Από την ομάδα της Touristhings.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *