Η βιωσιμότητα του τουρισμού σε μία χώρα εξαρτάται από πάρα πολλά δεδομένα και πολιτικές.
Παραδειγματικά μπορούμε να αναφέρουμε τις πολιτικές των εκάστοτε κυβερνήσεων και οργανισμών,την οικονομική πολιτική του κράτους απέναντι στις επιχειρήσεις,της γεωπολιτικές συνθήκες,την ευθύνη και τις ενέργειες των διάφορων τουριστικών ενώσεων ή συναφών ομάδων καθώς επίσης και την ατομική ευθύνη κάθε ξενοδόχου.
Η βιωσιμότητα όμως του τουρισμού βασίζεται σε ένα πολύ μεγάλο μέρος και στις μικρές επιχειρήσεις.
Αυτές οι επιχειρήσεις είναι η “βάση” του τουρισμού για όλους τους προορισμούς γιατί καθορίζουν την εμπειρία των περισσότερων επισκεπτών για τον τόπο που επισκέπτονται. Οι μικρές επιχειρήσεις είναι αυτές που προσφέρουν την πολιτισμική εμπειρία που μπορεί να περιλαμβάνει την ένδυση,το φαγητό,την αρχιτεκτονική αλλά και τη γενική ατμόσφαιρα που υπάρχει σε κάθε τόπο.
Επίσης,είναι ευέλικτες να ανταποκριθούν γρήγορα στις νέες συνθήκες αγοράς και κινδυνεύουν μόνο εάν δεν είναι σε θέση να ικανοποιήσουν τις ανάγκες και τις προσδοκίες των πελατών τους. Για παράδειγμα μικρές επιχειρήσεις είναι τα κέντρα εστίασης και διασκέδασης στη περιοχή,καταστήματα λιανικής πώλησης ενδυμάτων ή σουβενίρ,βιβλιοπωλεία,επιχειρήσεις σχετικά με ξενάγηση και μετακίνηση,θέατρα,λαογραφικά μουσεία κ.α
Επιπλέον, οι μικρές επιχειρήσεις είναι πολύ σημαντικές τόσο για τους επισκέπτες όσο και για τις μεγάλες επιχειρήσεις.
Αρχικά,για τους επισκέπτες,αντιπροσωπεύουν τη μόνη πραγματική επαφή με ντόπιους και αυτό μπορεί να διαδραματίσει ένα πολύ κρίσιμο ρόλο για την συνολική εικόνα αλλά και την εμπειρία τους στον τόπο φιλοξενίας.Συνολικά,οι μικρές επιχειρήσεις είναι αυτές που προσφέρουν τα περισσότερα αξιοθέατα,τις περισσότερες δραστηριότητες και τις εγκαταστάσεις που τελικά προσφέρουν τη γνήσια “γεύση” για τον τόπο αλλά εκεί οι επισκέπτες σπαταλούν και τον περισσότερο χρόνο της επίσκεψής τους.
Σε σχέση με τις μεγάλες επιχειρήσεις, οι μικρές έχουν μεγάλη σημασία διότι,αν και δεν είναι άμεσα ανταγωνιστές,επηρεάζουν την απόφαση των καταναλωτών να επισκεφτούν έναν προορισμό,ιδίως στις περιπτώσεις των καταναλωτών που σκέφτονται να επισκεφτούν για δεύτερη και τρίτη φορά τον ίδιο προορισμό.
Το άρθρο υπογράφει η ομάδα της Touristhings.gr
*Για ερωτήσεις, σχόλια και προτάσεις επικοινωνήστε μαζί μας στο info@touristhings.gr!