fbpx
TourisThings.GR > Home Blog TourisThings > Απόψεις > Τουρισμός, η επόμενη μέρα μετά την πανδημία

Συνέντευξη Γιάννη Τσάκαλου στον δημοσιογράφο, Θανάση Διαμαντόπουλο για την προσαρμοστικότητα και την επόμενη μέρα στον Τουρισμό.

Από την huffigtonpost.gr

Πόσο επηρεάζει ο covid 19 τον τουρισμό;

Ο covid 19 ανήκει στην οικογένεια των «black swan event» όπως τον αποκαλούμε άτυπα στο μάρκετινγκ, όρος που αναφέρεται σε γεγονότα όπως το SARS, MERS ή αντίστοιχα η 11/9 με τους δίδυμους πύργους. Πάντα τέτοια γεγονότα, λιγότερο ή περισσότερο επηρεάζουν την ισορροπία της τουριστικής αγοράς. Ο Covid 19 φαίνεται να την επηρεάζει περισσότερο από οτιδήποτε άλλο έχει συμβεί στο παρελθόν και θα έλεγα ότι η επίδραση του στον τουρισμό, είναι πιο κοντά σε αυτή από την 11/09, όμως απ΄ότι διαφαίνεται σε μεγαλύτερη ακόμα έκταση.

Πώς προέκυψε η ονομασία, “black swan”;

Είναι ουσιαστικά μια μεταφορά, που περιγράφει ένα αναπάντεχο γεγονός που δεν μπορούσε να προβλεφθεί και έχει μεγάλη επίδραση στην κοινωνία. Ο όρος είναι βασισμένος σε ένα αρχαίο ρητό που συμπέραινε ότι οι μαύροι κύκνοι δεν υπάρχουν και βίωσαν την απόλυτη έκπληξη όταν τελικά τους ανακάλυψαν στη φύση.

Μέσα σε όλα αυτά, τι έννοια αποκτά η λέξη «προσαρμοστικότητα»;

Προφανώς την απόλυτη. Ενα black swan event όπως αυτό, είναι ικανό να φτιάξει ή να καταστρέψει ένα brand, επιχείρηση, προορισμό, γι αυτό θεωρώ ότι το πρώτο πράγμα που οφείλουμε να κάνουμε,είναι να προσαρμοστούμε στα δεδομένα. Η νοημοσύνη είναι σημαντική για τον κάθε άνθρωπο, η συναισθηματική νοημοσύνη είναι σίγουρα βασικό στοιχείο σκέψης και συμπεριφοράς, όμως αυτό που έχει αυτή τη στιγμή κεφαλαιώδη σημασία είναι η προσαρμογή σε μια νέα κανονικότητα όπως αυτή διαφαίνεται.

Ποια είναι η εφαρμογή της λέξης «adaptability» στην τουριστική βιομηχανία;

Νομίζω ότι στον τουρισμό η επόμενη μέρα θα είναι εντελώς διαφορετική. Νέες συμπεριφορές του καταναλωτή, νέες προτεραιότητες, νέες προσεγγίσεις ακόμα και σε αυτό που μέχρι πριν 2 μήνες φάνταζε ιδανικό, νέες επιρροές, νέα κανάλια διανομής, νέοι τρόποι επικοινωνίας, όλα αλλάζουν… Όλα αυτά πρέπει θεωρώ να διαβαστούν σωστά από τους επαγγελματίες του τουρισμού, να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα και με φρέσκα μάτια να επανασχεδιάσουν την στρατηγική τους, δίνοντας τον χώρο που αναλογεί στο σύγχρονο μάρκετινγκ.

Αν είχες μπροστά σου τον ιδιοκτήτη μιας μεγάλης αλυσίδας ξενοδοχείων τι συμβουλή θα του έδινες για την «επόμενη μέρα»;

Όπως είπα και πριν, αυτό που χρειάζεται είναι να δούμε τα πράγματα με φρέσκα μάτια και καθαρό μυαλό. Σε αυτή τη φάση του φόβου, θα πρέπει πρωτίστως να φροντίσουμε για την επιβίωση μας ως επιχείρηση, να παραμείνουμε ψύχραιμοι και να διαβάζουμε τα δεδομένα. Για παράδειγμα, πιστεύω ότι ακόμα και η πολυτέλεια όπως την είχαμε μέχρι τώρα στο μυαλό μας αρχίζει να αποκτά μια άλλη έννοια. Οι γενιές που θα αποτελέσουν και τους μελλοντικούς πελάτες,θα είναι millennials (born 1981-1996) & generation z ( born 1997-2012). Γενιές που έχουν γεννηθεί μέσα στην τεχνολογία, που θέλουν να γυρίσουν τον πλανήτη και να συλλέξουν μοναδικές εμπειρίες. Βασικό κριτήριο για την επιλογή τόσο ενός προορισμού, όσο και ενός καταλύματος θα είναι η εμπειρία που μπορούν να αποκομίσουν.Τους ενδιαφέρει η αρχιτεκτονική και το design στο ξενοδοχείο που θα επιλέξουν να ταιριάζει με τη δική τους αισθητική, όμως θεωρώ ότι ακόμα πιο σημαντικό ρόλο θα παίξει και το αποτύπωμα που αφήνει αυτό στο περιβάλλον. Αγωνιούν για τον πλανήτη και γι αυτούς πια ο άνθρωπος, η κοινωνία και το περιβάλλον θα βρεθούν στο επίκεντρο της σκέψης τους. Φεύγουμε σταδιακά ή τουλάχιστον αυτό θέλω να πιστεύω από το εγώ και πάμε στο “εμείς”. Όποια επιχείρηση, προορισμός, κράτος εργάζεται προς αυτή την κατεύθυνση, έχει χώρο στον χάρτη αντίληψής τους. Γι αυτό και πιστεύω ότι η βιώσιμη ανάπτυξη θα είναι την επόμενη μέρα εξαιρετικά σημαντικό κομμάτι της στρατηγικής μιας τουριστικής επιχείρησης και προορισμού. Και να μη το θέλει ο ξενοδόχος, θα του το “επιβάλλει” ο μελλοντικός του πελάτης.

Για ολόκληρη τη συνέντευξη πατήστε εδώ.

Αναδημοσίευση από την huffingtonpost.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *