Δε χρειάζεται πλέον να αναφέρουμε τις σοβαρές οικονομικές διαστάσεις που έχει πάρει η πανδημία του κορονοϊού και ιδιαίτερα στον εργασιακό τομέα του τουρισμού.Το μέλλον είναι αβέβαιο,οι θέσεις εργασίας και το μισθολογικό κομμάτι επίσης,γεγονός που προκαλεί σύγχυση και πανικό σε ένα ευρύ κοινό.
Ήδη έχουμε αναφέρει πρακτικές που μπορεί να εφαρμόσει ο Γενικός Διευθυντής προς το προσωπικό του αλλά ορθότερο είναι από τις επιχειρήσεις να εφαρμόσει ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ενεργειών από το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού.Εδώ,οι άνθρωποι που το εκπροσωπούν,πρέπει να βάλουν τα δυνατά τους περισσότερο από κάθε άλλη φορά.
Σύμφωνα με την έρευνα “Οι δράσεις του HR για τη στήριξη των εργαζομένων και των επιχειρήσεων στην κρίση Covid19” που διεξήχθει από τον Σύνδεσμο Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού Ελλάδος, οι επικεφαλής των τμημάτων στην Ελλάδα προτείνουν ορισμένες πρακτικές για την αντιμετώπιση της κρίσης:
- Σημαντικό ρόλο παίζει ο ψυχολογικός παράγοντας και ο εργαζόμενος να νιώθει χρήσιμος.Προτείνετε οι εργαζόμενοι να μιλάνε μεταξύ τους μέσω tele-meeting και βίντεοκληση
- Για τους εργαζόμενους πεδίου να δοθεί κάποιο project να ασχοληθούν
- Ε-Learning διαδικασίες, όπως B2B Sales, Χρήση CHAT ROOM, Διατραπεζικές Συναλλαγές
- Να υπάρχει εξ’ αποστάσεως ενδυνάμωση, ψυχολογική υποστήριξη και ανοιχτή γραμμή επικοινωνίας του προσωπικού με τους επικεφαλής των εκάστοτε μονάδων αλλά και μεταξύ των ατόμων.
- Να πληρωθούν οι άνθρωποι κανονικά,για όσο η επιχείρηση ήταν ανοιχτή, για να μην αισθάνονται επιπλέον φόβο και ανασφάλεια.
- Οι διοικήσεις να δείξουν εμπιστοσύνη στους εργαζόμενους διότι εργάζονται απρόσκοπτα και από το σπίτι και να εφεύρουν αποτελεσματικούς τρόπους ανταπόκρισης στις νέες προκλήσεις.
- Συνεχής αμφίδρομη επικοινωνία
- Δωρεάν Ψυχολογική Υποστήριξη on-line
Επιπλέον,σύμφωνα με την έρευνα,δημιουργούνται και πολλές ευκαιρίες
διεύρυνσης των τωρινών και των μελλοντικών ενεργειών του τμήματος HR. Πρώτα από όλα,η εργασία από το σπίτι σε εβδομαδιαία βάση ή ενίσχυση της χρήσης αυτής της πολιτικής είναι πιθανό να υιοθετηθεί από πληθώρα εταιρειών.Ειδικά στα τμήματα που το αντικείμενο είναι καθαρά γραφειοκρατικό και δεν είναι επιτακτική η συνεχής συνεργασία ή η εξυπηρέτηση πελατών ίσως φανεί και αποδοτικότερη τακτική.
Ακόμα μπορούν να μειωθούν οι συναντήσεις πρόσωπο με πρόσωπο και να πραγματοποιούνται με τηλεδιασκέψεις με σκοπό και την μείωση κόστους ταξιδιών και χρησιμοποίηση των πόρων αυτών σε άλλους τομείς.Επίσης,η κατάσταση αυτή μπορεί να δημιουργήσει ευκαιρίες εκπαίδευσης με επιμορφωτικά σεμινάρια από το σπίτι προς όλους τους εργαζόμενους αλλά και ειδικευμένα σεμινάρια crisis management για τα ανώτερα στελέχη.
Το βέβαιο είναι ότι οι υπεύθυνοι των τμημάτων ανθρώπινων δυναμικού θα δείξουν και θα αποδείξουν την πραγματική τους απόδοση και παραγωγικότητα.Οι σχέσεις που έχουν “χτίσει” με όλο το προσωπικό αλλά και την ικανότητα να διαχειριστούν την “κρίση” της διοίκησης.
Οι HR managers σε συνεργασία με τους διευθυντές και την οικονομική διοίκηση πρέπει να αποφασίσουν από κοινού τη λιγότερο δραματική τακτική αναστελέχωσης των επιχειρήσεων,τον τρόπο περικοπής των εξόδων προσωπικού αλλά και την πολιτική επικοινωνίας στο ευρύ προσωπικό.
Το βασικό είναι ότι πρέπει να μοιραζόμαστε τις σκέψεις μας,να τοποθετούμαστε προσεκτικά και επιλεγμένα σχετικά με το μέλλον της εταιρείας και να κοινοποιούμε μόνο όσα είναι γνωστά και βέβαια.
Μην αφήνετε το προσωπικό στο σκοτάδι.Έτσι ενισχύεται η αβεβαιότητα,η απογόητευση και κυρίως η συναισθηματική αντίσταση παραγωγικής συνεργασίας των εργαζομένων.
Το άρθρο υπογράφει η ομάδα της Touristhings.gr
*Για ερωτήσεις, σχόλια και προτάσεις επικοινωνήστε μαζί μας στο info@touristhings.gr!