Σε συνέχεια του άρθρου για τις πρακτικές HR που εφαρμόζονται ή εξελίσσονται λόγω της πανδημίας,ας δούμε και αντίστοιχες πρακτικές που αφορούν το Revenue Management στην εποχή του Covid-19.
Φτιάξτε ένα πίνακα-dashbord για τις ταξιδιωτικές οδηγίες των χωρών-στόχων
Δεδομένο είναι πως δεν γνωρίζουμε πως θα εξελιχθεί η μετάβαση στον τουρισμό στην μετά-κορωνοϊού εποχή. Η κάθε χώρα έχει διαφορετική ταχύτητα στην εξάπλωση της πανδημίας αλλά και διαφορετικά μέτρα πρόληψης κατά του.
Λειτουργικό θα ήταν λοιπόν να αναθέσουμε σε ένα άτομο ή μία ομάδα να φτιάξει έναν πίνακα με όλες τις χώρες,είτε είναι πελάτες μας είτε όχι, με όλα τα στατιστικά στοιχεία σχετικά με την πανδημία αλλά και τις ταξιδιωτικές οδηγίες που εκδίδουν. Επίσης καλό θα είναι να υποσημειώνετε τι αναφέρετε σε κεντρικό πολιτικό επίπεδο, άσχετα με τις επίσημες ταξιδιωτικές οδηγίες, διότι σαφώς επηρεάζει ένα μεγάλο ρεύμα του κόσμου-υποψήφιων πελατών.
Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσετε να κάνετε μία σχετική πρόβλεψη για τη πορεία των κρατήσεων σας αλλά και σας οργανώνει για να στοχεύσετε και σε άλλες αγορές που έως τώρα είχατε μικρό ή καθόλου μερίδιο.
Επικοινωνήστε με τους ήδη πελάτες σας.
Μέσα από τα συστήματα που λειτουργείτε στο ξενοδοχείο σας κάντε μία εκκαθάριση στους πελάτες σας. Κατηγοριοποιήστε τους σύμφωνα με το ιστορικό διαμονής τους, την επαλήθευση των e-mail τους και άλλων πιθανών στοιχείων επικοινωνίας που έχετε.
Επικοινωνήστε και μοιραστείτε την “ιστορία” σας μαζί τους. Ενημερώστε τους για το πότε θα ανοίξετε και τι είναι αυτό που σας ξεχωρίζει αυτή την εποχή. Μπορείτε να τους αναφέρετε όλες τις ενέργειες που έχει λάβει η πολιτεία της χώρας σχετικά με τα ταξίδια και τον τουρισμό αλλά και τι ενέργειες έχετε λάβει εσείς σχετικά με τους πελάτες σας.
Μπορείτε φυσικά , να ενεργήσετε και στο upselling δίδοντας προσφορές σε περίπτωση προκράτησης στο σπα ή επιπλέον κίνητρα για προκράτηση σε room-service.
Αναπτύξτε πλάνο δράσης στην νέα εποχή του social distancing
Φαίνεται πλέον αυτονόητο πως μετά την άρση των μέτρων σε όλο τον κόσμο η κοινωνία μας δε θα είναι η ίδια και οι επαφές μας θα παραμείνουν σε μία σχετική απόσταση. Καθώς φτιάχνετε ένα πλάνο για το πως θα ξανα-ανοίξετε,χρειάζεται να έχετε παράλληλα ένα πλάνο επαναπροσδιορισμού του budget και των οικονομικών ή μη στόχων. Γιατί;
Μετά την άρση περιορισμών, το πιθανότερο είναι να παραμείνουν οδηγίες “social distancing” όπως είναι ο ανώτερος αριθμός ατόμων που μπορούν να βρίσκονται σε ένα χώρο, η απόσταση που θα χρειάζεται να βρίσκονται σε ένα εστιατόριο ή αν θα επιτρέπετε η μορφή μπουφέ στο πρωϊνό.
Το τελευταίο σημαίνει ότι θα πρέπει να αναθεωρήσετε το σύνολο των δωματίων που θα είναι εφικτό να βρίσκονται σε διαθεσιμότητα, την τιμή αυτών αλλά και το κόστος παροχών που θα είναι εφικτό να δίνετε στους πελάτες σας.
Πρέπει να διατηρήσετε ακέραιες τις τιμές σας και επαναπροσδιορίστε τα κανάλια διανομής.
Αρχικά χρειάζεται να διατηρήσετε στο ακέραιο τις τιμές σας αλλά και να προσπαθήσετε να έχετε απευθείας κρατήσεις μέσω του site σας και τον δικό σας συστημάτων κράτησης.
Κάντε μία “έρευνα αγοράς” στο δικό σας ιστορικό καταγραφής. Ποια προσφορά απέδιδε περισσότερο; Ποιο ήταν το πιο κοινό upselling που γινόταν έως τώρα; Διαφημίστε αυτά λοιπόν στα δικά σας κανάλια διανομής για απευθείας κρατήσεις. Μην “σπρώχνετε” τους πελάτες να απευθυνθούν σε τρίτους για να πάρουν την καλύτερη προσφορά.
Φτιάξτε νέα πακέτα διακοπών στοχευμένα σε συγκεκρίμενες ομάδες.
Υπάρχουν κάποιες ομάδες πελατών,που τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα, θα αντικαταστήσουν άλλα μερίδια αγοράς όπως είναι αυτό του συνεδριακού τουρισμού. Δημιουργήστε ολοκληρωμένα πακέτα διαμονής για οικογένειες, υγιειονομικούς υπαλλήλους αλλά και ασθενείς που νόσησαν από τον Covid-19 χωρίς φυσικά να διακινδυνεύσετε το συνολικό ADR.
Χωρίστε τις στρατηγικές σε δύο περιόδους.
Το πλάνο δράσης στο Revenue χωρίστε το σε βραχυπρόθεσμη περίοδο (έξι-οχτώ μήνες από την νέα ημερομηνία ανοίγματος), και τη μακροπρόθεσμη περίοδο (δώδεκα μήνες μετά το άνοιγμα και πιθανά τη πάροδο της κρίσης).
Η βραχυπρόθεσμη στρατηγική βασίζεται στους ταξιδιώτες που αναζητούν διακοπές, ο λεγόμενος leisure τουρισμός, και τους πελάτες που κάνουν μεμονωμένα επαγγελματικά ταξίδια. Πρέπει να σημειώσουμε βέβαια ότι αυτοί οι πελάτες θα είναι κοντινής, γειτονικής απόστασης από εμάς, είτε εντός είτε εκτός χώρας. Εκεί λοιπόν θα ήταν προτιμότερο να εστιάσουμε και κάποιες ενέργειες του μάρκετινγκ.
Η μακροπρόθεσμη στρατηγική βασίζεται στο συνεδριακό τουρισμό, τους γάμους και μεγάλα events καθώς επίσης και σε πελάτες “υπερατλαντικούς”. Περισσότερο στους οργανωμένους εταιρικούς πελάτες και τον συνεδριακό τουρισμό πρέπει να αναμένετε “συνοστισμό” δεδομένου της τωρινής αναβολής και να αξιοποιήσετε τη μεγάλη ζήτηση για αύξηση των εσόδων.
Πηγή: Hospitality Net
*Για ερωτήσεις, σχόλια και προτάσεις επικοινωνήστε μαζί μας στο info@touristhings.gr!