Παρακάτω θα προσπαθήσουμε να καταγράψουμε ένα υπόδειγμα στελέχωσης προσωπικού σε ξενοδοχείο κάτω από συγκεκριμένες παραμέτρους. Φυσικά και δεν είναι “ευαγγέλιο” γιατί η κάθε μονάδα έχει και διαφορετικά χαρακτηριστικά λόγω τοποθέσιας και κατασκευαστικής δομής αλλά γενικά ακολουθείτε μία “γραμμή” όσον αφορά τις θέσεις εργασίας.
Ο γενικός κανόνας είναι ότι στο σύνολο των δωματίων που έχει διαθέσιμα ένα ξενοδοχείο τότε το μισό πρέπει να είναι το σύνολο του προσωπικού για ορθή λειτουργία.
Το σύνολο των θέσεων όπως περιγράφονται παρακάτω αναφέρονται για να καλύπτονται οι βάρδιες και τα ρεπό προσωπικού.
Έστω ότι έχουμε ένα ξενοδοχείο 300 δωματίων. Το σύνολο του προσωπικού που χρειάζεται είναι περίπου 150 ατόμα με 170 στη high season.
Πιο συγκεκριμένα ανά τμήμα είναι:
Στελέχωση Ξενοδοχείου – Πρότυπο Θέσεων Εργασίας
ΤΙΤΛΟΣ ΘΕΣΗΣ | ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΤΟΜΩΝ |
FRONT OFFICE MANAGER-ΥΠΟΔΟΧΗ | 1 |
SHIFT LEADER-ΥΠΟΔΟΧΗ | 2 |
RECEPTIONIST-ΥΠΟΔΟΧΗ | 7 |
BELL BOY -ΥΠΟΔΟΧΗ | 5 |
GUEST RELATION-ΥΠΟΔΟΧΗ | 2 |
F&B MANAGER-F&B | 1 |
MAITRE-F&B | 1 |
ΣΕΡΒΙΤΟΡΟΙ ΚΑΙ ΜΠΑΡΜΕΝ-F&B | *ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟΝ ΑΡΙΘΜΟ ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΩΝ ΚΑΙ ΜΠΑΡ |
EXECUTIVE CHEF-F&B | 1 |
SOUS CHEF-F&B | 1 |
PASTRY CHEF-F&B | 1 |
A’ΜΑΓΕΙΡΕΣ -F&B | 2 |
Β’ΜΑΓΕΙΡΕΣ-F&B | 3 |
Γ’ΜΑΓΕΙΡΕΣ-F&B | *ΓΙΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΑΠΟ 1 ΕΣΤΙΑΤΟΡΙΟ |
ΛΑΤΖΕΡΗΣ-F&B | 3 |
HOUSEKEEPING MANAGER-HOUSEKEEPING | 1 |
HOUSEKEEPING ASSISTANT-HOUSEKEEPING | 2 |
ΚΑΜΑΡΙΕΡΑ -HOUSEKEEPING | 19 |
ΛΙΝΟΘΗΚΗ-HOUSEKEEPING | 1 |
ΒΑΛΕΣ-HOUSEKEEPING | 3 |
SALES&MARKETING MANAGER – COMMERCIAL | 1 |
ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ – COMMERCIAL | 2 |
GROUPS – COMMERCIAL | 1 |
ACCOUNTING MANAGER -ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ | 1 |
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟΥ-ΛΟΓΙΣΤΗΡΙΟ | 4 |
ΑΠΟΘΗΚΑΡΙΟΣ – ΑΠΟΘΗΚΕΣ | 1 |
ΕΡΓΑΤΗΣ- ΑΠΟΘΗΚΕΣ | 1 |
ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ-ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ | 1 |
ΣΥΝΤΗΡΗΤΕΣ-ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ | 5 |
ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ SECURITY -SECURITY | 5 |
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ -ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ | 1 |
ΥΠΟΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ -ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ | 1 |
ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ-ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ | 1 |
Πρέπει να τονιστεί ότι σε περίοδο μεγάλης ζήτησης σε resort αλλά και σε city resort είναι απαραίτητο να προσθέσουμε και άτομα με πρακτική άσκηση γιατί θα υπάρχει καλύτερη εξυπηρέτηση σε περίοδο μεγάλων πληροτήτων αλλά και “χτίζουμε” παράλληλα σχέση για μεταγενέστερο εκπαιδευμένο προσωπικό.Πολύ περισσότερο,στις θέσεις που έχουν να κάνουν με τη παρασκευή εδεσμάτων και γλυκών, τα άτομα που κάνουν πρακτική άσκηση θεωρούνται απαραίτητα καθόλη τη διάρκεια του έτους.
Επιπλέον, η μισθοδοσία παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στη στελέχωση ξενοδοχείου.
Η μισθοδοσία σχετίζεται άμεσα από τον προγραμματισμό και την υλοποίηση στελέχωσης από το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού και τον διευθυντή του ξενοδοχείου.Η μισθοδοσία ακολουθεί πάντα τη διαδικασία οργάνωσης του budget ξενοδοχείου.Ευρεία αποδοχή έχει η άποψη ότι το κόστος προσωπικού καταλαμβάνει το 23% περίπου του τζίρου της εταιρείας αλλά πολλοί ακολουθούν πιο “σφικτές” πρακτικές όπως τη λογική του 18% αλλά με πολλές και αρνητικές συνέπειες.
Μπορείτε να βρείτε αγγελίες εργασίας ή να αναρτήσετε θέσεις εργασίας και στη TourisThings.gr
Το άρθρο υπογράφει η ομάδα της Touristhings.gr
*Για ερωτήσεις, σχόλια και προτάσεις επικοινωνήστε μαζί μας στο info@touristhings.gr!
2 Σχόλια
Pingback: Τμηματοποίηση οργάνωσης και λειτουργίας ξενοδοχείου: Πως γίνεται; | TourisThings.GR
Pingback: Οικονομική διαχείριση ξενοδοχείων: Δίνουμε την απαιτούμενη προσοχή; - TourisThings.GR