fbpx
TourisThings.GR > Home Blog TourisThings > Marketing > Συνδυάστε την εικόνα με τα Social Media για καλύτερο αποτέλεσμα

Γιατί, άραγε, το Pinterest εκτοξεύθηκε σε δημοτικότητα τόσο σύντομα;
Χρησιμοποιεί εικόνες!

Παρατηρήστε και λογαριασμούς ή ομάδες στο Facebook. Οι πιο δημοφιλείς χρησιμοποιούν εικόνες για να μεταφέρουν κάποιο μήνυμα.

Το ίδιο συμβαίνει και με ιστοσελίδες που χρησιμοποιούν όλο και πιο συχνά φωτογραφίες για να συνοδεύσουν το περιεχόμενό τους. Το περιεχόμενο αυτό γίνεται πιο φιλικό στο χρήστη και πιο ευανάγνωστο. Φυσικά, δε φτάνουμε και στο άλλο άκρο να “βομβαρδίσουμε” με εικόνες, αλλά πάντα είναι χρήσιμο να προσφέρουμε οπτικοακουστικό υλικό για να στηρίξουμε το μήνυμα που θέλουμε να μεταφέρουμε.

Απόσπασμα από άρθρο εκπαιδευτικού περιεχομένου στο http://kalosagogos.blogspot.com

Στην εποχή μας, μάλιστα, οι νεότεροι χρήστες του Διαδικτύου έχουν αλλάξει τον τρόπο που αφομοιώνουν το γραπτό μήνυμα και η συγκέντρωσή τους σε αυτό χάνεται μετά από μερικές γραμμές. Μια εικόνα που ξεκουράζει ενδιάμεσα και προσδίδει νόημα στο γραπτό μήνυμα τους βοηθά να αφομοιώσουν ευκολότερα το μήνυμα και να το δουν θετικά.

Σύμφωνα με έρευνα της Nielsen, το Pinterest τον Απρίλιο του 2012 ξεπέρασε τα Tumblr και Flickr, τα πιο ευρέως διαδεδομένα Photo Sharing Media, και, σε άρθρο της, αναφέρει ότι η μέση Αμερικανίδα μάνα έχει πρώτο σε προτίμηση το Pinterest από κάθε άλλο μέσο.

Παρ’ όλ’ αυτά, χρειάζεται να προσέξουμε μερικά πράγματα:

  1. Θέτουμε συγκεκριμένους στόχους
    Είναι απαραίτητο να οριστεί συγκεκριμένη στρατηγική marketing, ώστε να γνωρίζει κανείς τι είδους φωτογραφίες πρέπει να χρησιμοποιήσει, με τι χρώματα, τι περιεχόμενο και τι μήνυμα.
  2. Γνωρίζουμε το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε
    Χρειάζεται να σκεφτούμε ποιοι:
    – θα αγοράσουν το προϊόν ή/και την υπηρεσία μας
    – θα γίνουν μέλη στα Social Media που χρησιμοποιούμε
    – θα μοιραστούν με άλλους χρήστες τις φωτογραφίες μας
  3. Δημιουργούμε φωτογραφίες γύρω από ένα συγκεκριμένο θεματικό πυρήνα
    Είναι καλό να δημιουργούμε εικόνες, των οποίων το θέμα να είναι σχετικό με το προϊόν ή/και την υπηρεσία που προσφέρουμε.
    Για παράδειγμα, η επιχείρηση Peanut Butter and Co. έχει δημιουργήσει οικείες φωτογραφίες στο Tumblr και στο Pinterest.
  4. Φτιάχνουμε μια ιστορία γύρω από το προϊόν που προωθούμε
    Ακόμα και αν “μια εικόνα ισοδυναμεί με χίλιες λέξεις” δεν υποτιμάμε ποτέ και την αξία του κειμένου. Μέσα από την ιστορία που φτιάχνουμε δίνουμε περισσότερες πληροφορίες για ό,τι προσφέρουμε και κάνουμε πιο ελκυστικό το προϊόν μας. Εξάλλου, πιο εύκολα θυμόμαστε ιστορίες, παρά σκόρπιες πληροφορίες, διότι συνοδεύονται από συναίσθημα και περιστατικά με τα οποία ίσως ταυτιζόμαστε.
  5. Προσέχουμε τις εικόνες της εταιρικής μας ταυτότητας
    Η εικόνα που αποτελεί το λογότυπο της επιχείρησής μας και οι εικόνες που συνοδεύουν την εταιρική μας ταυτότητα “μιλάνε” πολύ για το ύφος και την ποιότητά της. Τα χρώματα, οι γραμμές και το μήνυμα που περνά η εικόνα της εταιρικής ταυτότητας δίνει μια πρώτη καλή ή κακή εντύπωση σε υποψήφιους πελάτες, καθώς και προσδοκίες για το τι να περιμένουν.
  6. Σεβόμαστε την πνευματική ιδιοκτησία
    Πολλές φορές, χρησιμοποιούμε απερίσκεπτα εικόνες και φωτογραφίες που βρίσκουμε στο Διαδίκτυο, προκειμένου να εμπλουτίσουμε το μήνυμα που θέλουμε να μεταφέρουμε. Ας μην ξεχνάμε, όμως, ότι την εικόνα ή τη φωτογραφία την έχει δημιουργήσει κάποιος με προσωπική εργασία, έμπνευση και σκέψη. Δεν μπορούμε έτσι απλά να την οικειοποιούμαστε, χωρίς, τουλάχιστον, να αναφέρουμε το όνομά του. Σε περίπτωση, μάλιστα, που έχουμε εμπορικό κέρδος είμαστε υποχρεωμένοι να πληρώσουμε για να χρησιμοποιήσουμε τη συγκεκριμένη εικόνα ή φωτογραφία.
  7. Δίνουμε όνομα στις φωτογραφίες μας για να διευκολύνουμε την αναζήτησή τους
    Υποψήφιοι πελάτες ή συνεργάτες μπορεί να συναντήσουν τη διαδικτυακή μας ταυτότητα (website, social media), μέσω μιας εικόνας που βρήκαν κατά τη διάρκεια της αναζήτησής τους. Αντί, λοιπόν, να αφήνουμε την ονομασία IMG47389783 που δίνει αυτόματα η φωτογραφική μας μηχανή, μετονομάζουμε σε “sunset” ή “ispanika”, ανάλογα με το περιεχόμενό της, προκειμένου να πετύχουμε την παρουσία της σε αποτελέσματα αναζήτησης.
  8. Διοργανώνουμε events για να παρουσιάσουμε την εικόνα μας
    Πολλές φορές, κάποιος διαγωνισμός που μπορεί να διοργανώσει η επιχείρησή μας ή ένας πολύ ταλαντούχος γραφίστας ή φωτογράφος με τον οποίο συνεργαζόμαστε, μπορεί να δημιουργήσει όλες εκείνες τις προϋποθέσεις για να οργανώσουμε ένα event επιχείρησης. Στο event αυτό μπορούμε να εκθέσουμε εικόνες και φωτογραφίες της επιχείρησής μας, οι οποίες θα έχουν καλλιτεχνικό ενδιαφέρον ή δράσεις αλληλεπίδρασης με το κοινό.
  9. Δημιουργούμε τις προϋποθέσεις για Sharing
    Στην ιστοσελίδα μας, στα άρθρα όπου εισάγουμε εικόνες και φωτογραφίες, δεν ξεχνάμε ποτέ να προσθέτουμε επιλογή εικονιδίων, τα οποία θα προσκαλούν τους χρήστες να μοιράζονται τις εικόνες αυτές μέσω Pinterest, Facebook, Twitter κ.ά.
  10. Προσκαλούμε κι άλλους συνεργάτες ή πελάτες να μοιραστούν τις φωτογραφίες μας
    Ένα διακριτικό και περιστασιακό Call To Action, του στιλ “Αν σας άρεσε, μοιραστείτε την”, απ’ τη στιγμή που δε δημιουργεί πίεση και ψυχαναγκασμό, είναι πολύ πιθανό να το ακολουθήσουν υπάλληλοι, συνεργάτες, πελάτες ή και φίλοι της επιχείρησής σας. Μάλιστα, το Pinterest προσφέρει και τη δυνατότητα συλλογικής επεξεργασίας των Boards από πάρα πολλά άτομα. Είναι χρήσιμο να εκμεταλλευόμαστε τέτοιες ευκαιρίες!
  11. Προωθούμε τις φωτογραφίες και τις εικόνες μας
    Με φαντασία και έμπνευση μπορούμε να δημιουργήσουμε ξεχωριστές εικόνες για συμμετοχή σε διαγωνισμούς ή για να συνοδεύσουν κάποιο διαφημιστικό συνεργαζόμενης επιχείρησης ή ακόμα για viral marketing.
  12. Μετράμε τα αποτελέσματα και την αποδοτικότητα της εικόνας
    Δεν ξεχνάμε ποτέ την πρώτη συμβουλή, δηλαδή ότι η εικόνα που χρησιμοποιούμε ανταποκρίνεται σε συγκεκριμένους στόχους που θέσαμε στη στρατηγική marketing. Το Διαδίκτυο μας δίνει τη δυνατότητα να ελέγξουμε και να μετρήσουμε την απήχηση που είχε η εικόνα μας, είτε μέσα από ανάλυση επισκεψιμότητας, είτε μέσα από τα σχόλια και τις συζητήσεις που έγιναν, είτε μέσα από το sharing που πραγματοποιήθηκε σε Social Media.

Το άρθρο υπογράφει ο Πέτρος Κολιαβασίλης*

Πηγή πληροφοριών: socialmediaexaminer.com

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *