fbpx
TourisThings.GR > Home Blog TourisThings > Marketing > Τέλος τα πλαστικά μιας χρήσης:Είναι ευκαιρία;

Από 1η Ιουλίου 2021 καταργούνται τα πλαστικά μίας χρήσης στον ιδιωτικό τομέα και από 1 Ιανουρίου 2021 στον δημόσιο τομέα, ανακοίνωσε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζιδάκης, στα πλαίσια της ανακοίνωσης συνεργασίας με το Κοινωφελές Ίδρυμα Αθανασίου Κ. Λασκαρίδη την εκστρατεία «Ελλάδα Χωρίς Πλαστικά Μίας Χρήσης».

Τι αναφέρει η Ευρωπαϊκή Οδηγία

Σύμφωνα με τη σελίδα supfree.gr, η Ευρωπαϊκή Οδηγία σχετικά με τη χρήση των πλαστικών αναφέρει τα παρακάτω:

Μείωση της κατανάλωσης σε κυπελάκια/ποτήρια ροφημάτων, μαζί με τα καπάκια και καλύμματά τους καθώς και περιέκτες τροφίμων.

Απαγόρευση της διάθεσης στην αγορά προϊόντων που κατασκευάζονται από οξοδιασπώμενη πλαστική ύλη όπως:

  • Μπατονέτες
  • Μαχαιροπίρουνα, κουτάλια, ξυλάκια φαγητού
  • Πιάτα
  • Καλαμάκια
  • Αναδευτήρες ποτών
  • Ξυλάκια που προσαρτώνται και στηρίζουν μπαλόνια
  • Περιέκτες τροφίμων από διογκωμένο πολυστυρένιο
  • Περιέκτες ποτών από διογκωμένο πολυστυρένιο, όπως τα καπάκια και καλύμματά τους
  • Κυπελάκια από διογκωμένο πολυστυρένιο, όπως τα καπάκια και καλύμματά τους
  • Προϊόντα από οξιοδιασπώμενο πλαστικό

Απαιτήσεις για προϊόντα που διατίθενται στην αγορά

Διάθεση των προϊόντων που φέρουν καπάκια και καλύμματα κατασκευασμένα από πλαστική ύλη μόνο εάν τα καπάκια και τα καλύμματα παραμένουν προσαρτημένα στους περιέκτες κατά τη διάρκεια του προβλεπόμενου σταδίου χρήσης του προϊόντος. Ισχύει για περιέκτες ποτών με χωρητικότητα έως και τριών λίτρων, δηλαδή δοχεία που χρησιμοποιούνται για υγρά όπως φιάλες ποτών συμπεριλαμβανομένων των καπακιών και των καλυμμάτων τους καθώς και σύνθετες συσκευασίες ποτών συμπεριλαμβανομένων των καπακιών και των καλυμμάτων τους.

Η σήμανση πρέπει να είναι εμφανής, ευανάγνωστη και ανεξίτηλη σήμανση στη συσκευασία ή στο ίδιο το προϊόν, ενημερώνοντας τους καταναλωτές για:

  • Τις κατάλληλες επιλογές διαχείρισης του προϊόντος ως αποβλήτου ή τους τρόπους διάθεσης αποβλήτων που πρέπει να αποφεύγονται για το συγκεκριμένο προϊόν
  • Την παρουσία πλαστικών υλών στο προϊόν και τις επακόλουθες αρνητικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις της απόρριψής του στο περιβάλλον ή άλλου ακατάλληλου τρόπου απόρριψης στο περιβάλλον (πχ. σερβιέτες υγιεινής, ταμπόν, υγρά μαντηλάκια, προϊόντα με καπνό και φίλτρα, κυπελάκια)

Η ευθύνη του παραγωγού αφορά:

  1. Κάλυψη από μέρους του παραγωγού, σύμφωνα με τις διατάξεις περί διευρυμένης ευθύνης του παραγωγού στα: κόστος των μέτρων ευαισθητοποίησης, του κόστους για τη συλλογή των αποβλήτων για τα προϊόντα που απορρίπτονται στα δημόσια συστήματα συλλογής, συμπεριλαμβανομένης της υποδομής και της λειτουργίας της, καθώς και την επακόλουθη μεταφορά και επεξεργασία των αποβλήτων, του κόστους καθαρισμού ως αποτέλεσμα της απόρριψης στο περιβάλλον των εν λόγω προϊόντων και της επακόλουθης μεταφοράς και επεξεργασίας τους, τους περιέκτες τροφίμων, τα πακέτα και περιτυλίγματα από εύκαμπτο υλικό που περιέχουν τρόφιμα τα οποία προορίζονται για άμεση κατανάλωση από το πακέτο ή από το περιτύλιγμα χωρίς καμία περαιτέρω προετοιμασία, περιέκτες ποτών , τα κυπελάκια και τα καπάκια καθώς και τα καλύμματά τους και τις λεπτές σακούλες μεταφορών.
  2. Διασφάλιση της κάλυψης του κόστους για τα μέτρα ευαισθητοποίησης και τον καθαρισμό απορριμμάτων που προέρχονται από τα εν λόγω προϊόντα και επακόλουθη μεταφορά και επεξεργασία. *ισχύει για υγρά μαντηλάκια και μπαλόνια
  3. Κάλυψη, από μέρους των παραγωγών, του κόστους συλλογής των αποβλήτων των προϊόντων που απορρίπτονται σε δημόσια συστήματα συλλογής, συμπεριλαμβανομένης της υποδομής και της λειτουργίας της, και την επακόλουθη μεταφορά και επεξεργασία των αποβλήτων. Το κόστος μπορεί να περιλαμβάνει τη δημιουργία ειδικής υποδομής για τη συλλογή των αποβλήτων αυτών των προϊόντων, όπως κατάλληλα δοχεία απορριμμάτων σε σημεία όπου τείνουν να συσσωρεύονται τέτοιου είδους απορρίμματα. *ισχύει για προϊόντα καπνού με φίλτρο και φίλτρα που κυκλοφορούν στο εμπόριο για χρήση σε συνδυασμό με προϊόντα καπνού

Διασφαλίζεται η χωριστή συλλογή για ανακύκλωση:

– έως το 2025, ποσότητας αποβλήτων ίσης με το 77% αυτών των πλαστικών προϊόντων μίας χρήσης που διατίθενται στην αγορά σε ένα δεδομένο έτος, κατά βάρος

– έως το 2029, ποσότητας αποβλήτων ίσης με το 90% αυτών των πλαστικών προϊόντων μίας χρήσης που διατίθενται στην αγορά σε ένα δεδομένο έτος, κατά βάρος

Για την επίτευξη του στόχου αυτού, τα κράτη-μέλη μπορούν, μεταξύ άλλων:
α) να καθιερώσουν συστήματα επιστροφής εγγύησης
β) να καθορίσουν στόχους χωριστής συλλογής για σχετικά προγράμματα διευρυμένης ευθύνης του παραγωγού. (Ισχύει για: φιάλες ποτών με χωρητικότητα έως και τριών λίτρων συμπεριλαμβανομένων των καπακιών και των καλυμμάτων τους).

Κάθε κράτος-μέλος διασφαλίζει επιπλέον ότι:
α) από το 2025, οι φιάλες PET περιέχουν τουλάχιστον 25 % ανακυκλωμένο πλαστικό
β) από το 2030, οι φιάλες PET περιέχουν τουλάχιστον 30 % ανακυκλωμένο πλαστικό

Ποια είναι η ευκαιρία όμως;

Αν ρωτάτε αν υπάρχει ευκαιρία ή απλά είναι ένα επιβαλλόμενο κόστος για την επιχείρηση, η απάντηση είναι μία, ΝΑΙ.

Στα πλαίσια της βιώσιμης ανάπτυξης και του “sustainability”, που πολλά ξενοδοχεία και τουριστικές επιχειρήσεις διαφημίζουν και προωθούν, είναι η δημιουργική ευκαιρία να γίνουμε πρωτοπόροι στα πλαίσια των ενεργειών Μάρκετινγκ και Πωλήσεων.

Πρώτα από όλα, δημιουργείτε εκ νέου ένα νέο σχέδιο δράσης σχετικά με την πράσινη πολιτική του καταλύμματος. Το τέλος χρήσης πλαστικών μίας χρήσης δίνει ευκαιρία ανανέωσης όλων τον προϊόντων αντίστοιχα όπως είναι τα ποτήρια μίας χρήσης και τα καλύμματά τους, τα καλαμάκια, μαχαιροπίρουνα και πιάτα μίας χρήσης, κουταλάκια και αναδευτήρες καθώς και τα πλαστικά μπουκάλια μίας χρήσης. Πόσο μάλλον, αν το εφαρμόσετε ακόμα πριν την επίσημη απόφαση, θα είναι μία καμπάνια μάρκετινγκ που θα σας διαφοροποιήσει από τον ανταγωνισμό.

Στην αγορά υπάρχουν πολλές επιλογές και εναλλακτικές σχετικά με τα βιοδιασπώμενα, που αντικαθιστούν τα πλαστικά μίας χρήσης, με ποικιλίες επιλογών σχετικά με την ποιότητα και τη διαφορετικότητα των προϊόντων.

Η εταιρεία Proton Pack, είναι η πρωτοπόρος στην εισαγωγή και παραγωγή βιοδιασπώμενων υλικών συσκευασίας, που χρόνια τώρα προωθεί την “Πράσινη Πολιτική” τόσο μέσω των πελατών όσο και μεμονωμένα σαν επιχείρηση.

Η εταιρεία, δίνει ένα ειδικευμένο κατάλογο για τα προϊόντα φιλικά προς το περιβάλλον και πληθώρα επιλογών όσον αφορά την εγγυημένη ποιότητα και αισθητική των προϊόντων της.

Πέρα όμως από τα προϊόντα που μπορούν να αντικατασταθούν, η ενέργεια αυτή μπορεί να “παντρευτεί” με ευρύτερες ενέργειες όπως είναι η χρήση βιοδιασπώμενου χαρτιού υγιεινής, αντικατάσταση έντυπου ηλεκτρονικού με ηλεκτρονικές εφαρμογές ή άλλα μέσα, αλλά και ενέργειες όπως είναι συμμετοχή σε πρόγραμμα ειδικής ανακύκλωσης και λοιπές ενέργειες.

Τέλος, ανοίγει και ένα δρόμο σε ένα ειδικευμένο τύπο ταξιδιωτών και ένα ξεχωριστό τύπο καταλύμματος. Σίγουρα, αν συνδυαστεί με ενέργειες που αφορούν τον Υπεύθυνο Τουρισμό , τότε σίγουρα γίνεστε ξεχωριστός προορισμός για όσους θέλουν να στραφούν στη φύση, έχουν ως τρόπο ζωής τη προστασία του περιβάλλοντος αλλά και στηρίζουν συνειδητά τις ενέργειες βιώσιμης ανάπτυξης ανά τον κόσμο.

Το άρθρο υπογράφει η ομάδα της Touristhings.gr

One thought on “Τέλος τα πλαστικά μιας χρήσης:Είναι ευκαιρία;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *