Το άρθρο υπογράφει η Άννα Κάμπα* – Content’s Creator Touristhings.gr
Ο κόσμος αλλάζει και μαζί του αλλάζουμε και εμείς!
Φυσικά, κάθε νέα μεταβολή προκαλεί συχνά φόβο και ανασφάλεια. Γιατί όμως να μην εκμεταλλευτούμε τις νέες συνθήκες; Γιατί να μη χρησιμοποιήσουμε δημιουργικά τη στιγμή αυτή της αλλαγής;
Στα πλαίσια μιας τέτοιας προοδευτικής νοοτροπίας, το Υπουργείο Τουρισμού, σε συνεργασία με τον ΕΟΤ και την ομάδα του Marketing Greece, ξεκίνησαν πριν μερικούς μήνες μια διαδικτυακή καμπάνια προώθησης του ελληνικού τουρισμού. Συγκεκριμένα, κάτω από τον τίτλο Greece From Home, στεγάστηκε η ιδέα της Ελλάδας, όχι μόνο ως τουριστικού προορισμού, αλλά ως πηγή έμπνευσης και συντροφικότητας την εποχή των κοινωνικών περιορισμών.
Τι καθιστά, όμως, την ιδέα αυτή τόσο ξεχωριστή;
Αν και οι συνθήκες ήταν εχθρικές για τον τουρισμό, η ομάδα που εργάστηκε πάνω από το συγκεκριμένο project βρήκε τον τρόπο να τις χρησιμοποιήσει υπερ του ελληνικού τουρισμού και να δημιουργήσει κάτι φρέσκο και πρωτοποριακό. Ενώ τα κρούσματα της πανδημίας αυξάνονταν και κανένας δε γνώριζε πως θα διαμορφώνονταν οι επόμενοι μήνες, η ομάδα του Greece from Home βρήκε τον τρόπο να προωθήσει το “brand” του ελληνικού τουρισμού προσαρμόζοντας το υλικό της στις συγκεκριμένες ανάγκες της παγκόσμιας κοινότητας.
Πως τα κατάφερε;
Το υλικό που προωθήθηκε στόχευε στην ψυχαγωγία, την έμπνευση και την εκπαίδευση του κοινού. Ο εκάστοτε επισκέπτης της πλατφόρμας είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει video και εκπομπές γνωστών Ελλήνων πάνω στη μόδα, το φαγητό, την τέχνη κ.α. Επιπλέον, δημιουργήθηκαν video με διαδικτυακές ξεναγήσεις σε ελληνικούς αρχαιολογικούς χώρους και αξιοθέατα. Τέλος, παρέχονταν διαδικτυακά μαθήματα με σκοπό τη βελτίωση των ψηφιακών ικανοτήτων του εκάστοτε επισκέπτη.
Φυσικά, η παρουσία της πρωτοβουλίας αυτής στα social media έπαιξε καθοριστικό ρόλο. Το hashtag #greecefromhome χρησιμοποιήθηκε για να προωθήσει και να κάνει ευρύτατα γνωστή την πλατφόρμα, ενώ ταυτόχρονα έδινε την ευκαιρία σε οποιονδήποτε ακόλουθο να το οικειοποιηθεί, να το χρησιμοποιήσει και να λάβει ο ίδιος μέρος στη διαδικτυακή αυτή δράση.
Τα παραπάνω βέβαια, αποτελούν πρωτοβουλίες μεγάλης εμβέλειας. Γιατί, όμως, να μην προσαρμόσουμε την ιδέα αυτή στα δεδομένα της εκάστοτε επιχειρήσεις; Γιατί να μην εμπνευστούμε από αυτή τη δράση και να μην δημιουργήσουμε τη δική μας καμπάνια;
Πως θα δημιουργήσουμε τη δική μας διαδικτυακή καμπάνια;
- Το πρώτο που χρειαζόμαστε είναι μια ιδέα!
Η καμπάνια μας είναι ουσιαστικά ένα διαδικτυακό παιχνίδι ανάμεσα σε εμάς και στο κοινό μας. Στόχος της είναι, λοιπόν, να τραβήξει το ενδιαφέρον και να αποβεί διασκεδαστική για τους συμμετέχοντες. Για αυτό το λόγο θα πρέπει να είναι ευφάνταστη και πρωτότυπη. Ας μην ψάξουμε, όμως, μακριά. Αρκεί να σκεφτούμε τι είναι αυτό που προσφέρει η επιχείρησή μας. Ποιο είναι αυτό που μας ενθουσιάζει περισσότερο στη δουλειά μας; Ποιες είναι οι πιο μοντέρνες και δελεαστικές παροχές μας; Έπειτα, θα πρέπει να υπολογίσουμε τη συμπεριφορά του κοινού μας στα social media. Τι προτιμήσεις έχουν οι ακόλουθοί μας; Ποια είναι τα ενδιαφέροντά τους και πως δραστηριοποιούνται στο διαδίκτυο; Εάν για παράδειγμα είμαστε ενθουσιασμένοι με τον καινούριο κατάλογο cocktail που δημιουργήσαμε, ενώ ταυτόχρονα οι πελάτες μας επιθυμούν να δημοσιεύουν στο Instagram φωτογραφίες με τα ποτά που παραγγέλνουν, μπορούμε να οργανώσουμε μία διαδικτυακή καμπάνια γύρω από αυτή την ιδέα, γύρω από τον καινούριο μας κατάλογο. Εάν από την άλλη είμαστε περήφανοι που καταφέραμε να πάρουμε κάποια συγκεκριμένα μέτρα για την εξασφάλιση της υγείας των πελατών μας, ενώ οι τελευταίοι εξακολουθούν να απολαμβάνουν ανενόχλητοι τις υπηρεσίες μας, μπορούμε να χτίσουμε την καμπάνια μας πάνω σε αυτό το δεδομένο.
- Στη συνέχεια θα πρέπει να δημιουργήσουμε το δικό μας #hashtag!
Το hashtag αποτελεί τον τίτλο κάτω από τον οποίο θα στεγάσουμε την καμπάνια μας. Αποτελεί ένα πολύ σημαντικό εργαλείο καθώς είναι κατά μία έννοια το σήμα κατατεθέν της δράσης μας. Στόχος μας είναι η φράση που θα διαλέξουμε να γίνει ένα με το “brand”, την εικόνα της επιχείρησής μας. Έτσι, θα πρέπει να είναι σύντομο αλλά στοχευμένο! Επιπλέον, θα πρέπει να διαλέξουμε κάτι εύχρηστο που ταυτόχρονα να παραπέμπει συνειρμικά στο project που οργανώσαμε. Είναι σημαντικό να εμπνευστούμε ένα hashtag που θα αποτυπώνεται εύκολα στη μνήμη των ακόλουθών μας, χωρίς ωστόσο να είναι κοινότοπο ή ήδη πολύ χρησιμοποιημένο.
- Έπειτα, θα πρέπει να λανσάρουμε το #hashtag που δημιουργήσαμε!
Φυσικά, οι πρώτοι που θα χρησιμοποιήσουν το hashtag αυτό θα είμαστε εμείς οι ίδιοι. Από τη στιγμή που έχουμε βρει την ιδέα και τον τίτλο που θα υιοθετήσουμε μπορούμε να ξεκινήσουμε τη δημοσίευση περιεχομένου στα social media που χρησιμοποιούμε. Το περιεχόμενο αυτό θα αποτελέσει κατά μία έννοια το πρότυπο που θα ακολουθήσουν και οι πελάτες μας στις δημοσιεύσεις τους.
Εάν, δηλαδή, έχουμε στα χέρια μας τον καινούριο μας κατάλογο θα πρέπει να είμαστε οι πρώτοι που θα τον δημοσιεύσουν μαζί με το αντίστοιχο hashtag. Το ίδιο ισχύει και για τα πιθανά μέτρα που έχουμε πάρει και τα οποία επιθυμούμε να αναδείξουμε. Θα πρέπει να είμαστε οι πρώτοι που θα ανακοινώσουμε τις αλλαγές και τη συνέχεια της εύρυθμης λειτουργίας της επιχείρησής μας.
Όσον αφορά το είδος του περιεχομένου, αυτό εξαρτάται κυρίως από τις προτιμήσεις του κοινού μας και τη φύση της ιδέας μας. Τι μπορεί να φανεί πιο κατάλληλο; Η δημιουργία stories, η ανάρτηση φωτογραφιών ή οτιδήποτε άλλο;
- Ώρα να προσκαλέσουμε το κοινό μας στη διαδικτυακή μας καμπάνια!
Αφού όλα είναι πλέον έτοιμα, θα πρέπει, ταυτόχρονα με τη δημοσίευση του πρώτου υλικού, να καλέσουμε τον κόσμο να συμμετέχει ενεργά στη δράση μας. Στο κάλεσμα αυτό θα πρέπει να εξηγήσουμε τους όρους της καμπάνιας. Τι δημιουργήσαμε; Ποια είναι η ιδέα και πώς μπορεί κανείς να συμμετέχει; Στο post αυτό θα πρέπει να μιλήσουμε με ενθουσιασμό αλλά και ακρίβεια. Σκοπός μας είναι να καλέσουμε το κοινό να αλληλεπιδράσει μαζί μας αναρτώντας περιεχόμενο, χρησιμοποιώντας το hashtag που δημιουργήσαμε και κάνοντας tag τη σελίδα μας.
Βέβαια, μπορεί το ότι είχαμε μια καλή ιδέα να μην είναι πάντα αρκετό για να πείσει κάποιον να συμμετέχει σε αυτή. Θα πρέπει να δώσουμε στους ακόλουθούς μας έναν καλό λόγο για να το κάνουν! Έτσι, η διαδικτυακή μας καμπάνια είναι καλό να συνδυάζεται με κάποιο διαγωνισμό, να στοχεύει σε κάποιου είδους έπαθλο ή να παρέχει κάποια έκπτωση σε όσους συμμετέχουν.
- Ας αλληλεπιδράσουμε!
Από τη στιγμή που η καμπάνια μας έχει ξεκινήσει και οι πελάτες μας έχουν αρχίσει να αναρτούν το αντίστοιχο υλικό, θα πρέπει και εμείς να έχουμε διαρκή παρουσία στα social media. Θα πρέπει να δείχνουμε πως εκτιμούμε τη συμμετοχή τους και πως διασκεδάζουμε εξίσου από το διαδικτυακό αυτό παιχνίδι που έχουμε ξεκινήσει.
Για να το κάνουμε αυτό μπορούμε να αναδημοσιεύουμε τα post, να σχολιάζουμε και να κάνουμε like στις δημοσιεύσεις των πελατών μας. Επιπλέον, θα πρέπει να τηρούμε τους όρους του καλέσματος, να αποδίδουμε τις ανάλογες εκπτώσεις ή τα έπαθλα των διαγωνισμών. Με το πέρας της καμπάνιας θα πρέπει να γιορτάσουμε και να προβάλουμε στα socialmedia την επιτυχία της δράσης μας!
Γενικά, οι διαδικτυακές καμπάνιες μας βοηθούν τόσο να συνδεθούμε με τους πελάτες που ήδη έχουμε, όσο και να αποκτήσουμε καινούριους. Η επιχείρησή μας προβάλλεται μέσα από τη δική τους δράση, μέσα από τη δική τους αυθεντική εμπειρία. Έτσι, δημιουργούμε ισχυρούς δεσμούς με τους ανθρώπους που μας επισκέπτονται, ενώ ταυτόχρονα μας δίνεται η ευκαιρία προβολής σε νέο κοινό. Η διαδικτυακές καμπάνιες είναι μια φρέσκια και μοντέρνα ιδέα που δίνει πολλά περιθώρια πρωτοβουλίας στην εκάστοτε επιχείρηση. Ας εμπνευστούμε από το καλοκαίρι και ας καλέσουμε το κοινό μας να ταξιδέψει μαζί μας.
*Η Άννα Κάμπα είναι μεταπτυχιακή φοιτήτρια Φιλοσοφίας στο Τμήμα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής του Α.Π.Θ. Η ερευνητική της δραστηριότητα αφορά κυρίως την αισθητική και τη φιλοσοφία της τέχνης. Ασχολείται με την επιμέλεια κειμένων και τη δημιουργία περιεχομένου για ιστοσελίδες, blogs και social media.
*Για ερωτήσεις, σχόλια και προτάσεις επικοινωνήστε μαζί μας στο info@touristhings.gr!