Τα spa εντός ξενοδοχειακών μονάδων είναι, όπως ήδη έχουμε αναφέρει, για τους ξενοδόχους, μία ανεκμετάλευτη πηγή κέρδους αλλά μία πλήρως εκμεταλλεύσιμη “πηγή” ποιότητας και ενδεδειγμένου outlet του ξενοδοχείου.
Εδώ όμως υπάρχει και μία “πηγή” καριέρας για πολλούς εργαζόμενους, δυνητικούς εργαζόμενους και επαγγελματίες πολλών κλάδων.
Το σίγουρο είναι ότι η μεγάλη μάζα ειδικοτήτων που απασχολείται στα spa είναι οι αισθητικοί, φυσικοθεραπευτές, β.φυσικοθεραπευτών και αισθητικών, γυμναστές και trainers, ποδολόγοι, τεχνίτριες νυχιών αλλά και κομμωτές – κομμώτριες.
Το θέμα όμως είναι, ότι μπορεί και μία πληθώρα άλλων ειδικότητων να ασχοληθούν με το συγκεκριμένο τμήμα, με την ίδια αξία που έχουν και τα τμήματα F&B και Housekeeping του ξενοδοχείου.
Πρώτα από όλα, απόφοιτοι σχολών τουριστικών επαγγελμάτων μπορούν να ξεκινήσουν την καριέρα τους από το διοικητικό κομμάτι σε ένα spa όπως είναι η reception και η εξυπηρέτηση πελατών.
Επίσης, η αγορά αναζητά πολλούς διοικητικούς υπεύθυνους – spa managers/supervisors- που η γνώση που απαιτείται είναι παρόμοια με αυτή άλλων τμημάτων ξενοδοχείων αλλά με τις ίδιες ή παρόμοιες οικονομικές απολαβές. Τέλος, το spa σε ξενοδοχεία, πρέπει να προσδιορίζεται ως ένα ξεχωριστό κομμάτι πωλήσεων από το τμήμα πωλήσεων του ξενοδοχείου. Η εγχώρια και η διεθνής αγορά τουρισμού παρέχει ένα ευρύ κοινό που προτιμά spa destinations ή ξενοδοχεία με απλές ή αναβαθμισμένες εγκαταστάσεις spa, όποτε και το τμήμα πωλήσεων και μάρκετινγκ έχει την ευκαιρία να διαθέσει επιπλέον άτομα προς το “κυνήγι” αυτών των ταξιδιωτών-πελατών.
Αξιοσημείωτο παραμένει το γεγονός, που παρόλο ο χώρος του spa και της Ευεξίας είναι τομείς που ακόμα και κατά τη διάρκεια της κρίσης παρουσίαζε και παρουσιάζει μεγάλη ανάπτυξης ζήτησης στη αγορά εργασίας.
Ακόμα και τώρα, παραμένει σε πολύ υψηλά επίπεδα ζήτησης, δεδομένου ότι η ζήτηση εξακολουθεί και είναι μεγαλύτερη από τη προσφορά εργασίας.
Τέλος, σημαντικό είναι, πως για όλους όσους δουλεύουν σε spa ξενοδοχείων, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, οι γνώσεις που αποκομίζουν τόσο σαν θεραπευτές όσο και σαν πωλητές και διοικητικοί υπάλληλοι, είναι εξαιρετικά διευρυμένες και γίνονται καίριοι αρωγοί για τα μελλοντικά τους βήματα.
Ιδιαίτερα, μεγάλες εταιρείες διαχείρισης spa και πολυεθνικοί όμιλοι ξενοδοχείων που επενδύουν στο κομμάτι της ευεξίας, παρέχουν συνεχιζόμενη εκπαίδευση υψηλού επιπέδου σε όλο το προσωπικό, που σε κάθε άλλη περίπτωση, οι επαγγελματίες δεν θα είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν.
Κλείνοντας, οφείλουμε να τονίσουμε ότι η εργασία σε ένα spa είναι ένας διαφορετικός τρόπος ζωής.
Πρώτα από όλα η ησυχία και ηρεμία είναι η αρχή και το τέλος για την ορθή λειτουργία. Το χαμόγελο και η θετική αλληλεπίδραση μεταξύ των ανθρώπων είναι ο στόχος. Η γενικευμένη ευχάριστη ατμόσφαιρα, η γνωριμία με διάφορους ανθρώπους από όλο τον κόσμο – διάφορων τάξεων και εθνικοτήτων – αλλά και η προσωπική συνεισφορά στην ευεξία αυτών είναι, από μόνο του, το καλύτερο και πιο “επικερδές” κομμάτι για όσους επιλέγουν τα spa ως καριέρα.
Το άρθρο υπογράφει η ομάδα του Touristhings.gr
*Για ερωτήσεις, σχόλια και προτάσεις επικοινωνήστε μαζί μας στο info@touristhings.gr!