Η Θεσσαλονίκη είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδος, μετά την Αθήνα και η μεγαλύτερη πόλη της Μακεδονίας. Μάλιστα έχει το διασημότερο εκθεσιακό κέντρο στην Ελλάδα, με τη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, να κάνει γνωστή τη πόλη σε όλο τον κόσμο, τα τελευταία 85 χρόνια.
Το ερώτημα όμως είναι γιατί δεν έχει την τουριστική αξία που της αξίζει;
Η Θεσσαλονίκη είναι ένα από τα μεγαλύτερα κέντρα διαμετακομιστικού εμπορίου. Οι πύλες εισόδου της είναι τρεις:
- Χερσαία Σύνορα
Η Θεσσαλονίκη συνδέεται πλέον με πολλαπλές χερσαίες πύλες εισόδου, σε σχέση με προηγούμενα χρόνια, και συνδέει την πόλη με πολλές γειτονικές χώρες αλλά και με την Κεντρική Ευρώπη. Η ταυτόχρονη ανάπτυξη του οδικού δικτύου ενισχύει την ευκολία πρόσβασης τουριστών και επαγγελματιών στη Θεσσαλονίκη. Βέβαια, αν ολοκληρωθεί και το έργο για το σιδηροδρομικό δίκτυο, θα αυξήσει ακόμα περισσότερο το εμπόριο άρα και την εισροή νέων πελατών.
- Αεροδρόμιο
Είναι πλέον επιτακτική η ανάγκη για αύξηση των διεθνών πτήσεων στο αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης “Μακεδονία”. Η ανάγκη αυτή είναι συνυφασμένη με τη πραγματική τουριστική οικονομία της πόλης. Μέσω των διεθνών πτήσεων στο αεροδρόμιο, χωρίς την απαραίτητη – έως τώρα- στάση στην Αθήνα, αυξάνονται κατακόρυφα οι πιθανότητες για μεγάλα διεθνή συνέδρια που έχει δυνατότητα η Θεσσαλονίκη να φιλοξενήσει. Δεν είναι τυχαίο, ότι με την επανέναρξη των πρώτων διεθνών πτήσεων φάνηκε η ανάπτυξη στον συνεδριακό τουρισμό.
- Λιμάνι
Ο εμπορικός λιμένας αναπτύσσεται και έχει ακόμα περισσότερες δυνατότητες με τις συνεργασίας που πραγματοποιούνται. Το κομμάτι όμως των επιβατηγών πλοίων έχει παραμείνει ανεκμετάλλευτο με μόνη ανάσα για την τοπική κοινωνία, κυρίως καταστημάτων και εστιατορίων, τη στάση κρουαζιερόπλοιων για μερικές ώρες μέσα στο καλοκαίρι.
Η Θεσσαλονίκη προσφέρει πληθώρα επιλογών για να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους τουριστικούς προορισμούς στην Ελλάδα και όχι μόνο.
Πρώτα από όλα, είναι “γεμάτη” με ιστορικά αρχαιοελληνικά, βυζαντινά και ρωμαϊκά μνημεία. Μουσεία, κάστρα και εκκλησίες ολοκληρώνουν ένα πλούσιο περιεχόμενο της πόλης. Επιπλέον, ας μη ξεχνάμε ότι είναι η “κεντρική αρτηρία” για περιοχές όπως Χαλκιδική, Πλαταμώνα, Καβάλα αλλά και το Άγιο Όρος.
Είναι εύκολο λοιπόν κάποιος να συμπεράνει πως η Θεσσαλονίκη έχει την ευκαιρία να προσελκύσει ένα μεγάλος εύρος τουρισμού όπως είναι ο συνεδριακός, ο επαγγελματικός, αναψυχής, θρησκευτικός, ευεξίας, ιατρικός και αθλητικός. Μάλιστα, είναι δεδομένο ότι μπορεί να λειτουργεί τόσο ως καλοκαιρινός όσο και ως χειμερινός προορισμός.
Το ερώτημα όμως παραμένει γιατί δεν έχει πάρει το μερίδιο που της αξίζει;
Ενώ έχει τα πάντα δεν επενδύουμε σε τίποτα. Παρατηρούμε προορισμούς στην ηπειρωτική ή νησιωτική Ελλάδα που ουσιαστικά δεν προσφέρουν από μόνοι τους κάτι και δημιουργούμε ένα προϊόν και γίνονται πρωταγωνιστικοί προορισμοί. Από την άλλη, η Θεσσαλονίκη, παραμένει ένας προορισμός σίγουρος αλλά περιορισμένος σε σχέση με τις δυνατότητές της.
Η Θεσσαλονίκη έχει τη δυνατότητα να “σηκώσει” πολύ μεγαλύτερη εισροή τουριστών. Η πόλη “απλώνεται” πλέον και νέες μονάδες αναπτύσσονται στην ευρύτερη περιοχή. Επίσης δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι μία μεγάλη δύναμη καλού εργατικού δυναμικού υπάρχει στη Βόρεια Ελλάδα. Από τη Θεσσαλονίκη, αλλά και τις γειτονικές πόλεις-νομούς, έχει την ευκαιρία να απορροφηθεί μεγάλο πλήθος επαγγελματιών και μη, από ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς, και να συνεισφέρουν παραγωγικά στην ανάπτυξη του τουρισμού της πόλης.
Μήπως η Θεσσαλονίκη επειδή έχει τα πάντα δεν ασχολούμαστε μαζί της; Αν την ψάξουμε δεν της λείπει τίποτα. Μήπως για αυτό εφησυχάζουμε και δεν προσπαθούμε να την κάνουμε έναν πραγματικό παγκόσμιο προορισμό; Επειδή όλα είναι δεδομένα άρα δε προσπαθούμε (όσο πρέπει) να προωθήσουμε και να αναπτύξουμε τα “δεδομένα” ;
“Η Θεσσαλονίκη δεν έχει καταφέρει ακόμα να πάρει την ευκαιρία που της αξίζει! Οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες είναι εδώ και είναι απαραίτητο να τις “αρπάξουμε” προς όφελός μας!”
Το άρθρο υπογράφει η ομάδα της Touristhings.gr
*Για ερωτήσεις, σχόλια και προτάσεις επικοινωνήστε μαζί μας στο info@touristhings.gr!