fbpx
TourisThings.GR > Home Blog TourisThings > Οργάνωση & Διοίκηση > Επαναλειτουργία καταλύματος: Τα 10 SOS

Τα καταλύματα χωρίζονται γενικά σε εποχιακής και δωδεκάμηνης λειτουργίας. Τα εποχιακής λειτουργίας κάνουν ένα κύκλο “ενεργής ζωής”, ανάλογα τον τόπο και τις κρατήσεις, περίπου 5- 9 μηνών. Βέβαια, σε εποχή πανδημίας και ολικής καθήλωσης του τουρισμού, πολλά παραπάνω είναι τα ξενοδοχεία που θα επαναλειτουργήσουν μέσα στο 2020 ή μέσα στο 2021.

Αυτό στο οποίο θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα κατά την επανέναρξη λειτουργίας ενός ξενοδοχείου είναι οπωσδήποτε τα θέματα ασφάλειας ξενοδοχείου και πελατών. Είναι κάτι που στο μυαλό μας έρχεται σε δεύτερη μοίρα, αφού πρώτα κοιτάμε τις κρατήσεις και το προσωπικό, αλλά καθόλου δε πρέπει να αμελούμε την ασφαλή λειτουργία του χώρου.

Όσον αφορά τα ξενοδοχεία που θα επαναλειτουργήσουν σε καιρό πανδημίας, το υπουργείο έχει εκδόσει ήδη τις απαραίτητες προϋποθέσεις για την επαναλειτουργία. Τα πρωτόκολλα που έχει εκδόσει είναι απαραίτητο να τηρούνται κατά γράμμα, όχι μόνο για ασφαλή λειτουργία ξενοδοχείου και προστασία εργαζομένων και πελατών, αλλά και για τα πρόστιμα τα οποία χρεώνονται στους παραβάτες.

Όμως, και υπό κανονικές συνθήκες, υπάρχει μία checkpoint list που είναι απαραίτητο να κρατείται και να επιβλέπεται.

  1. Λεγιονέλα: Απαραίτητο να υπάρχουν κατάλληλα μηχανήματα καθαρισμού στις δεξαμενές ή στους αντίστοιχους χώρους. Σαν μια πρόχειρη λύση για εξασφάλιση βέβαια είναι να υπάρχει, πριν τη λειτουργία κάθε δωματίου, 30 λεπτά τρεχούμενο καυτό νερό για να απορριφθεί κάθε υπόλειμμα μικροοργανισμού.
  2. Κλιματισμός: Συντήρηση φίλτρων και πιστοποιητικά σωστής λειτουργίας των συστημάτων ψύξης και θέρμανσης των χώρων
  3. Πισίνες: Μία φορά την εβδομάδα δειγματοληψία καθώς και δυο φορές την ημέρα μέτρηση PH και χλωρίωση (σε περίπτωση που δεν υπάρχει μηχάνημα αυτόματης χλωρίωσης)
  4. Απεντομώσεις και μυοκτονίες: Απαραίτητες όχι μόνο πριν τη λειτουργία του καταλύματος αλλά καθόλη τη διάρκεια του χρόνου.
  5. Πυρασφάλεια: Να γίνουν οι απαραίτητες συντηρήσεις σε συστήματα αυτόματης πυρόσβεσης, πυροσβεστήρες και πυρανυχνευτές
  6. Κουζίνα: Να λειτουργεί κατ’ελάχιστον τα απαραίτητα του HACPP
  7. Φαρμακείο: Να γίνει έλεγχος για ύπαρξη απαραίτητων για κάθε τμήμα (το ίδιο φυσικά ισχύει και για τα απαραίτητα του ναυαγωσώστη)
  8. Φυσικός αερισμός όλων των χώρων των ξενοδοχείων
  9. Βιολογικός καθαρισμός: Έλεγχος σωστής λειτουργίας
  10. Τμήμα προσωπικού: Έλεγχος εγκυρότητας πιστοποιητικών υγείας εργαζομένων (όπου είναι απαραίτητο)

Τα παραπάνω βέβαια, υπάγονται σε ένα ευρύτερο πλαίσιο οργάνωσης και λειτουργίας των καταλυμάτων, οποιασδήποτε κατηγορίας και τύπου, που εύκολα ελέγχονται και προσαρμόζονται μέσα από τις διαδικασίες που χρειάζεται να θέτει και να εφαρμόζει κάθε επιχείρηση.

Το άρθρο υπογράφει η ομάδα της Touristhings.gr

2 thoughts on “Επαναλειτουργία καταλύματος: Τα 10 SOS

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *