fbpx
TourisThings.GR > Home Blog TourisThings > Οργάνωση & Διοίκηση > Η θετική σκέψη δημιουργεί καλές σχέσεις με τους πελάτες

Φανταστείτε την παρακάτω σκηνή:
Μπαίνετε σε ένα μαγαζί, αρκετά χαρούμενος που θα αγοράσετε κάτι που θέλετε. Ο υπάλληλος που σας εξυπηρετεί είναι κατσούφης, λίγο νευρικός, άρα και λιγάκι αγενής.
Υποθέτω ότι είτε θα φύγετε αμέσως από το μαγαζί χωρίς να αγοράσετε αυτό που θέλατε είτε θα το αγοράσετε αν το θέλετε πολύ, αλλά το συναίσθημα που σας δημιουργείται είναι ένα σφίξιμο στην καλύτερη ή εκνευρισμός συνήθως. Ας μη σκεφτούμε το χειρότερο σενάριο!

Είναι αλήθεια ότι η θετική αντιμετώπιση φέρνει άριστα αποτελέσματα και είναι πολύ καλύτερη από κάθε είδους διαφήμιση και προώθηση που μπορεί να κάνει μια επιχείρηση. Φέρτε στο μυαλό σας επιχειρήσεις που προτιμάτε και θα διαπιστώσετε ότι πολλές από αυτές έχουν υπαλλήλους καλοπροαίρετους και χαμογελαστούς. Κάποιες από αυτές, μάλιστα, αποπνέουν αυτό που λέμε “θετική ενέργεια”.

Ωραία, δεκτό. Και πώς θα αποπνέω “θετική ενέργεια” αν η μέρα μου έχει ξεκινήσει άσχημα, αν οι ευθύνες είναι τόσες πολλές που μου προκαλούν άγχος, αν η συμπεριφορά των άλλων μου δημιουργεί θυμό κι απελπισία;

Ο Geoffrey James από το Inc.com προτείνει τα εξής:

1. Θυμήσου ότι το παρελθόν δεν είναι το ίδιο με το μέλλον. 

Δεν υπάρχει αυτό που λένε “αιώνια γκαντεμιά”.
Ο λόγος που το πιστεύουν αυτό οι άνθρωποι είναι γιατί ο ανθρώπινος εγκέφαλος δημιουργεί σχήματα από τυχαία γεγονότα και μόλις συμβεί άλλο ένα παρόμοιο τυχαίο γεγονός ανακαλεί τα ήδη υπάρχοντα σχήματα.
Απλά, αναθεωρήστε και εκμεταλλευτείτε τα τυχαία γεγονότα προς όφελός σας.

2. Απορρίψτε τις αυτοεκπληρούμενες προφητείες.

“Αυτοεκπληρούμενη προφητεία” αποκαλείται η πραγματοποίηση αυτού που υποθέτουμε ότι θα συμβεί, ακριβώς επειδή, πιστεύοντάς το, το έχουμε προκαλέσει ή έχουμε βοηθήσει στην πραγματοποίησή του.
Για παράδειγμα, αν πιστεύετε ότι η υπόλοιπη μέρα θα κυλήσει απαίσια, ακριβώς επειδή ξεκίνησε άσχημα, τότε σίγουρα θα κάνετε κάτι ή θα αντιδράσετε σε κάτι που θα συμβεί, με τέτοιο τρόπο που θα επιβεβαιώσει αυτό ακριβώς.

3. …Και η ζωή συνεχίζεται!

Αν εξαιρέσουμε την περίπτωση ενός γεγονότος που αλλάζει τη ζωή (π.χ. το θάνατο ενός αγαπημένου προσώπου), τότε οι πιθανότητες λένε ότι σε δύο εβδομάδες το αργότερο θα έχετε ξεχάσει ή και ξεπεράσει οτιδήποτε “χάλασε” τη μέρα σας, όσο άσχημο κι αν ήταν.

4. Η ζώη είναι 10% αυτό που συμβαίνει και 90% η αντίδρασή σου σ’ αυτό.

Κάθε ημέρα είναι καλή.
Ορίστε τι είναι “καλό” και τι είναι “κακό”. Για παράδειγμα, “κακό” είναι να κλέψει κάποιος το αυτοκίνητό σας, να το βυθίσει στον πάτο της θάλασσας και εσείς να το χρωστάτε ακόμα. Ας αναφέρουμε αυτό το “light” παράδειγμα για να μη μελαγχολήσουμε… 🙂
Ορίζοντας τι είναι πραγματικά “κακό” σας διευκολύνουν να είστε χαρούμενοι και το κάνουν δυσκολότερο να λυπάστε για περιστατικά που συμβαίνουν.

5. Βελτιώστε τη χημεία του σώματος. 

Το σώμα και το μυαλό ανατροφοδοτούν το ένα το άλλο διαρκώς.
Η κακή διάθεση δημιουργεί κούραση και στρες, κάποιες φορές δημιουργεί και βουλιμία, πράγματα που χειροτερεύουν ακόμα περισσότερο τη διάθεση.
Διακόψτε την αρνητική ανατροφοδότηση αποφασιστικά.
Σηκωθείτε, κινηθείτε, πιείτε ένα χυμό, φάτε κάτι υγιεινό, χαλαρώστε με μια βόλτα.

6. Εστιάστε στα πράγματα που πάνε καλά. 

Ο κύριος λόγος που θεωρείτε ότι είναι μια “κακή” μέρα είναι γιατί εστιάζετε στα άσχημα πράγματα, σε οτιδήποτε έτυχε να πάει στραβά.
Πολλές φορές συμβαίνει, όμως, για ένα πράγμα που δεν πήγε όπως θα θέλαμε να υπάρχουν δέκα πράγματα που πήγαν πραγματικά καλά. Ακριβώς επειδή οι εντυπώσεις που δημιουργούμε στο μυαλό μας επηρεάζουν την τελική εικόνα της πραγματικότητας, εστιάστε στα καλά και φτιάξτε μια λίστα για να τη βλέπετε όσο πιο συχνά γίνεται!

7. Η καλή διάθεση μας κάνει πιο παραγωγικούς και πιο αποτελεσματικούς.

Η θετική ενέργεια και η καλή διάθεση είναι μεταδοτική.
Πολλές φορές, άνθρωποι που συναντάμε και είναι κατσούφηδες, χρειάζονται ακόμα περισσότερο το χαμόγελό μας, όπως κι εμείς το χρειαζόμαστε όταν δεν είμαστε “στα καλά μας”.
Χωρίς να χρειάζεται να προσποιηθείτε, χαμογελάστε με μικρές λεπτομέρειες της καθημερινότητας ή ανταποδώστε το χαμόγελο των άλλων.
Αυτό θα σας κάνει πιο ελκυστικούς και συμπαθητικούς προς τους άλλους, αλλά και πιο παραγωγικούς και αποτελεσματικούς στην ίδια τη δουλειά σας.

Το άρθρο υπογράφει η Ελένη Γαρυφαλάκη*

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *