fbpx
TourisThings.GR > Home Blog TourisThings > Marketing > Χτίζοντας σωστές σχέσεις με το Social Marketing

Το παρακάτω κείμενο είναι μετάφραση άρθρου του Ted Rubin για το Mashable.com.
Ο τίτλος του πρωτότυπου άρθρου είναι “How to Create Real Relationships with Social Marketing“.

Μετάφραση άρθρου: Πέτρος Κολιαβασίλης
Translated by: Petros Koliavassilis 

Αν θέλεις να συνεχίσεις να έχεις μερίδιο στην αγορά στην εποχή των Social Media (Κοινωνικών Δικτύων), θα πρέπει να εστιάσεις, όσον αφορά στο marketing, στη δημιουργία σχέσεων και οι μετρήσεις θα πρέπει να επεκταθούν πέρα από τις μετρήσεις ROI.

Στην πραγματικότητα, η απόδοση της επένδυσης είναι απλά δολάρια και σεντς. Η επιστροφή, όμως, στην οικοδόμηση σχέσεων έχει πραγματική αξία – τόσο φαινομενική όσο και πραγματική – που θα προκύψουν σιγά-σιγά μέσα από τη σύνδεση, την αφοσίωση, τις συστάσεις και το διαμοιρασμό ιδεών και προτάσεων. Κάθε διαφημιστής και επιχειρηματίας το χρειάζεται αυτό, οπότε στο παρακάτω άρθρο θα δούμε πώς θα το καταφέρουμε.

_________________________________________
Μην είσαι απλά αυθεντικός 
________________________________________

Μπορεί να φαίνεται προφανές, αλλά η αυθεντικότητα είναι στο όριο να μετατραπεί σε άλλη μια συνηθισμένη λέξη στο λεξιλόγιο του Social Media Marketing. H πραγματική αυθεντικότητα – κι όχι απλά η χρήση της σε tweets και posts – θα τοποθετήσει το brand σας (προσωπικό ή προϊόντος) σε καλή θέση στη σύγχρονη ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά. Οι οπαδοί και οι υποστηρικτές σου είναι σε θέση να αντιληφθούν το ψέμα και στον απλό κτύπο της καρδιάς.

Ο μόνος τρόπος για να είναι κάτι αυθεντικό, είναι… να είναι αυθεντικό! Για παράδειγμα, μη φιλτράρεις κάθε αρνητική αντίδραση ή σχόλιο. Κανένας δεν πιστεύει τα σχόλια όταν είναι 100% θετικά σε κάποιον ιστότοπο, έτσι κι αλλιώς. Δημοσιοποίησε όλες τις συζητήσεις και τις ανατροφοδοτήσεις (feedbacks). Έπειτα, αντιμετώπισε έντιμα όλα τα αρνητικά σχόλια και δώσε στους υποστηρικτές σου τα απαραίτητα εργαλεία, ώστε να σου μιλήσουν ειλικρινά για σένα και το brand σου, διότι αυτό εμπιστεύονται και, συνήθως, αυτό που εμπιστεύονται αγοράζουν τελικά.

_______________________________________________________________________
Να είσαι αληθινός για να δημιουργήσεις εμπιστοσύνη
_______________________________________________________________________

Στις μέρες ακούμε πάρα πολλά για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ότι δηλαδή μετατοπίζονται από τη “σοφία του πλήθους” στη “σοφία των φίλων”, αλλά τι σημαίνει πραγματικά αυτό για την υπεράσπιση του brand μας; Αρκετά. Είναι ακριβώς αυτή η “σοφία των φίλων” που φέρνει μια νέα κοινωνική δύναμη στην ενίσχυση του brand μας. Το αποτέλεσμα είναι μια μακρόχρονη και προσωπική σχέση που δημιουργεί υποστηρικτές μας και ένα συναισθηματικό δεσμό που δημιουργεί επιρροή. Οι υποστηρικτές μας είναι εκείνοι οι άνθρωποι που είναι τόσο ευχαριστημένοι από το προϊόν/υπηρεσία/brand που έχουμε δημιουργήσει, ώστε ανυπομονούν να μιλήσουν στους φίλους τους και σε όλο το κοινωνικό τους δίκτυο σχετικά με την εμπειρία τους. Για να επιτευχθεί μια τέτοια πλούσια σχέση, η επικοινωνία πρέπει να είναι σχετική και να έχει μια ξεχωριστή και αυθεντική προσωπικότητα.

___________________________________________________
Να φροντίζεις τους υποστηρικτές σου 
___________________________________________________

Το επιτυχημένο Social Media Marketing οφείλεται σχεδόν πάντα στις σχέσεις, με την υψηλότερη απόδοση να προέρχεται από τις σχέσεις με τους υποστηρικτές μας. Οι φίλοι εμπιστεύονται τους φίλους που είναι υποστηρικτές μας. Θα αγοράσουν το προϊόν που προτείνεται και, αν η εμπειρία ανταποκρίνεται σ’ αυτό που ήλπιζαν, ένας νέος υποστηρικτής γεννήθηκε και η ιστορία συνεχίζεται. Οι υποστηρικτές είναι, περισσότερο τώρα από ποτέ, ένα απίστευτο πλεονέκτημα. Αντιμετωπίστε τους ως τέτοιο, λοιπόν και φροντίστε τους.

__________________________________________
Να είσαι πραγματικός φίλος 
__________________________________________

Ο τρόπος που συναναστρέφεσαι με τους ανθρώπους δημιουργεί εντυπώσεις, ανεξάρτητα από το ποιο εργαλείο ή μέσο χρησιμοποιείς. Κοίταξε τη δική σου συμπεριφορά και αναρωτήσου “Θα ήθελα να είμαι φίλος μου;” Παρατηρείς και επιβεβαιώνεις την αξία των ατόμων και των ομάδων που βρίσκονται στο δίκτυό σου; Δείχνεις γνήσιο ενδιαφέρον και προσοχή στους ανθρώπους που βρίσκονται πίσω από τα κείμενα και τις λέξεις της οθόνης; Θα ξεφύγεις από το πρόγραμμά σου για να εξυπηρετήσεις άτομα από το δίκτυό σου; Αυτό είναι το είδος του φίλου που εγώ θα ήθελα να έχω και να είμαι.

Για παράδειγμα, είναι απίστευτο το πόσοι πολλοί άνθρωποι ούτε καν κάνουν τον κόπο να συνδεθούν με τα άτομα που γνώρισαν σε μια εκδήλωση ή μια απλή συνάντηση. Απίστευτη και απόλυτη σπατάλη χρόνου. Επομένως, γίνε αυτός που κάνει το αντίθετο. Πρόσθεσε άτομα στη λίστα επαφών σου, συνδέσου μαζί τους στο LinkedIn, στο Facebook και στο Twitter. Κράτησε σημειώσεις από κάθε γνωριμία που έκανες (όνομα, μέρος και ημερομηνία) και οτιδήποτε άλλο θυμάσαι ή θεωρείς απαραίτητο να κρατήσεις ως υπενθύμιση για τη συγκεκριμένη γνωριμία. Στη συνέχεια, όταν και εφόσον ανταλλάξεις e-mail, αντίγραψε το e-mail εκεί που διατηρείς το αρχείο των σημειώσεων κι έτσι θα έχεις πάντα ένα σημείο αναφοράς σε περίπτωση που επικοινωνήσετε πάλι στο μέλλον.

Ξέχασε το ρήμα “Κερδίζω” και δεσμεύσου στο ρήμα “Μαθαίνω”.

Το ρήμα “Κερδίζω” υπονοεί ένα τέλος. Αφού κερδίσεις, μετά τι; Το ρήμα και η έννοια “Μαθαίνω” δημιουργεί ένα μοντέλο μιας αξίας που συνεχίζεται. Δημιουργεί μια μαθησιακή κατάσταση. Εγώ μαθαίνω για σένα και εσύ μαθαίνεις για μένα. Κι έτσι μαθαίνουμε ο ένας από τον άλλον. 

Το παραπάνω άρθρο συνυπογράφουν οι Πέτρος Κολιαβασίλης και Ελένη Γαρυφαλάκη για την Touristhings.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *