Το άρθρο υπογράφει η Ανουσάκη Αλεξάνδρα*
Σε έναν ολοένα και περισσότερο οπτικό κόσμο, η φράση “μια εικόνα αξίζει όσο χίλιες λέξεις” δεν θα μπορούσε να είναι πιο αληθινή όταν πρόκειται για τη διαφήμιση ξενοδοχείων.
Όταν οι παραθεριστές ξεκινούν τη διαδικασία επιλογής καταλυμάτων, πολλοί επισκέπτονται πολλές πηγές όπως την ιστοσελίδα του ξενοδοχείου, τα OTA, το Facebook και το Instagram προτού αποφασίσουν πού θα κάνουν την κράτησή τους. Οι ταξιδιώτες χρησιμοποιούν συχνά φωτογραφίες για να δουν εάν ένα ξενοδοχείο ταιριάζει με την επιθυμητή εμφάνιση και αίσθηση που ψάχνουν.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η φωτογραφία είναι εξαιρετικά ζωτικής σημασίας και πρέπει να θεωρείται κορυφαία προτεραιότητα για τα καταλύματα.
Μια μελέτη που δημοσιεύθηκε από το Cornell’s School of Hotel Administration μελέτησε την παρακολούθηση των ματιών για να αποκτήσει μια βαθύτερη κατανόηση του, τι οδηγεί την επιλογή διαδικτυακής κράτησης ξενοδοχείου κατά τη διάρκεια δύο σταδίων λήψης αποφάσεων. Κατά τη διάρκεια της φάσης περιήγησης, οι καταναλωτές επικεντρώθηκαν κυρίως στο όνομα και την τιμή του ξενοδοχείου, δύσκολα βλέπουν πολλά άλλα. Ωστόσο, κατά τη φάση της συζήτησης, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η οπτική συμπεριφορά άλλαξε ουσιαστικά.
Σε αυτήν την κρίσιμη φάση λήψης αποφάσεων, οι καταναλωτές ήταν πιο προσκολλημένοι στις εικόνες και στις παραγράφους του περιγραφικού κειμένου. Η μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι οι εικόνες που παρέχονται από το ξενοδοχείο αναζητήθηκαν περισσότερο από τις εικόνες που δημιουργούνται από τους χρήστες.
Γι’ αυτό τον λόγο, το να ξοδεύετε το χρόνο και τους πόρους για να διασφαλίσετε ότι έχετε προσεγμένες, καλά επιμελημένες φωτογραφίες του ξενοδοχείου σας, αξίζει την επιπλέον προσπάθεια. Εάν σκέφτεστε να συνεργαστείτε με έναν φωτογράφο για να δημιουργήσει τις λήψεις που θα “πουλήσουν,” μην διστάζετε άλλο.
Για να βεβαιωθείτε ότι η φωτογράφηση είναι επιτυχής, ακολουθούν μερικές συμβουλές για τον καλύτερο τρόπο προετοιμασίας του ξενοδοχείου σας.
Τι πρέπει να κάνετε πριν φτάσει ο φωτογράφος:
1) Αφού εξασφαλίσετε τον σωστό φωτογράφο, υπάρχουν μερικά θέματα που θα ήταν συνετό να ελέγξετε στη λίστα υποχρεώσεών σας πριν από την ημερομηνία λήψης. Πρέπει να παρέχετε όσο το δυνατόν περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την ιδιοκτησία σας στον συμβεβλημένο φωτογράφο. Βοηθήστε τον φωτογράφο να εξοικειωθεί με την ιδιοκτησία παρέχοντας μια σύντομη περίληψη που θα χρησιμεύσει ως κατευθυντήριο σημείο αναφοράς τόσο πριν όσο και μετά τη φωτογράφηση (όταν ξεκινά η διαδικασία επεξεργασίας).
2) Θα πρέπει επίσης να εξετάσετε το ενδεχόμενο να συγκεντρώσετε τυχόν υπάρχουσες οδηγίες του brand σας, αν το ξενοδοχείο σας ανήκει σε κάποιο, ή υλικό marketing για τον φωτογράφο για να κατανοήσει καλύτερα την ταυτότητα του ξενοδοχείου. Για παράδειγμα, το Hard Rock Hotel and Casino στον Παναμά έχει ετοιμάσει ένα σαφές έγγραφο οδηγιών για την επωνυμία για να δείξει τι είδους φωτογραφίες είναι κατάλληλες ή ακατάλληλες για χρήση σε σχέση με την επωνυμία τους.
3) Προετοιμάστε τη λίστα λήψεων. Για να αποφύγετε οποιαδήποτε σύγχυση, θα πρέπει να ετοιμάσετε μια λίστα λήψεων, η οποία είναι ένα πλήρες έγγραφο καταγραφής όλων των λήψεων που θέλετε από τον κάθε χώρο. Αυτό θα βοηθήσει στο να διασφαλιστεί ότι η φωτογράφηση θα είναι οργανωμένη και θα δώσει επίσης στον φωτογράφο την ευκαιρία να οπτικοποιήσει και να σχεδιάσει το αποτέλεσμα κάθε λήψης πριν την τραβήξει. Στην εν λόγω λίστα, μην ξεχάσετε να συμπεριλάβετε έναν καλό συνδυασμό φωτογραφιών – όχι μόνο αρχιτεκτονικές φωτογραφίες αλλά και λήψεις λεπτομερειών. Θυμηθείτε πως μεγάλο μέρος αυτής της φωτογράφησης μπορεί να χρησιμοποιηθεί όχι μόνο για την ιστοσελίδα, αλλά και για τα social media σας.
4) Ορίστε μια ημερομηνία ελέγχου. Εάν είναι αυτό εφικτό, ο φωτογράφος θα πρέπει να έρθει στην ιδιοκτησία μία ή δύο ημέρες πριν από τη λήψη και να ελέγξει τους χώρους. Αυτό θα σας βοηθήσει να προσδιορίσετε τις καλύτερες ώρες της ημέρας για τις βέλτιστες συνθήκες λήψης σε κάθε χώρο. Επίσης, αυτό θα δώσει στον φωτογράφο ένα καλύτερο χρονικό πλαίσιο για την κάθε λήψη. Κατά την πρώτη άφιξη του φωτογράφου, θα πρέπει να υπάρχει κάποιος στο ξενοδοχείο που να μπορεί να τον ξεναγήσει και να επισημάνουν μαζί τους χώρους που πρόκειται να φωτογραφηθούν.
5) Εκτός από μια λίστα λήψεων, η ομάδα marketing του ξενοδοχείου μπορεί να προετοιμάσει ένα ενημερωτικό φυλλάδιο που καθορίζει το χρονοδιάγραμμα της φωτογράφησης. Αυτό θα είναι πάρα πολύ χρήσιμο καθώς θα αποστέλλεται σε όλα τα τμήματα με αποτέλεσμα να γνωρίζουν οι υπάλληλοι τις ώρες που ο φωτογράφος θα είναι στον κάθε χώρο γύρω από το ξενοδοχείο.
6) Το ξενοδοχείο θα πρέπει να κάνει όλες τις απαραίτητες προετοιμασίες για την τακτοποίηση του ξενοδοχείου, ώστε οι φωτογραφίες που θα προκύψουν να εκπροσωπούν το κατάλυμα όσο το δυνατόν καλύτερα. Τέτοιες προετοιμασίες περιλαμβάνουν: αφαίρεση σκουπιδιών γύρω από την ιδιοκτησία, αντικατάσταση καμένων λαμπτήρων, κλείσιμο των καλύτερων δωματίων για φωτογράφηση και διασφάλιση ότι θα είναι διαθέσιμα για την ημέρα της λήψης, καθαρίζοντας τους δημόσιους χώρους, ώστε να είναι τακτοποιημένοι και οργανωμένοι.
Τι πρέπει να κάνετε όταν ο φωτογράφος φτάσει στο ξενοδοχείο μας:
1) Είναι εξαιρετικά χρήσιμο εάν ο φωτογράφος μπορεί να κάνει check-in στο δωμάτιό του κατά την άφιξη, ώστε να οργανώσει τον εξοπλισμό του. Ιδανικά, συνιστάται να υπάρχει ήδη ένα δωματίου στη διάθεσή του σε περίπτωση πρόωρου check-in.
2) Εάν προβλέπετε προβλήματα, καθυστερήσεις ή χρονικού περιορισμούς στη πρόσβαση και τη φωτογράφηση συγκεκριμένων χώρων του καταλύματος, θα ήταν συνετό να ενημερώστε το φωτογράφο το συντομότερο δυνατό, ώστε να μπορούν να προγραμματίσουν όσο χρειάζεται τις επόμενες λήψεις.
3) Να είστε προετοιμασμένοι για το φωτογράφο να ξεκινήσει τις λήψεις αμέσως μετά την άφιξή του, αφού ανάλογα με τη διαθεσιμότητα των χώρων και του καιρού, ο φωτογράφος μπορεί να τραβήξει φωτογραφίες ανά πάσα στιγμή. Γι’ αυτό το πρόγραμμα της ημέρας της άφιξης πρέπει να παραμείνει ευέλικτο.
4) Κατά μέσο όρο, ο φωτογράφος θα είναι σε κάθε τοποθεσία από 20 λεπτά έως 1 ώρα. Αυτός ο χρόνος πάντα εξαρτάται από τον χρόνο προετοιμασίας της τοποθεσίας και κατά πόσο είναι διαθέσιμη εκείνη την ώρα.
5) Μπορεί να μην είναι απαραίτητο να συνοδεύει κάποιος υπάλληλος τον φωτογράφο όλη την ημέρα, ωστόσο θα πρέπει να έχετε κάποιον διαθέσιμο σε περίπτωση που ο φωτογράφος χρειάζεται οποιαδήποτε βοήθεια. Για παράδειγμα, κλειδιά για πρόσβαση στο δωμάτιο, αντικατάσταση λαμπτήρων ή βοήθεια για την προετοιμασία της αίθουσας πρωινού.
6) Πριν πάει ο φωτογράφος σε κάθε τοποθεσία θα πρέπει κάποιος να ελέγχει εάν όλα είναι λειτουργικά και στυμμένα ώστε να φωτογραφηθούν. Για παράδειγμα, οι λάμπες να λειτουργούν, τα δωμάτια να είναι καθαρά, τα κρεβάτια σιδερωμένα και στρωμένα, οι κουρτίνες ισιωμένες, το γκαζόν κουρεμένο, να μην υπάρχουν αμάξια μπροστά στην είσοδο του ξενοδοχείου κτλ.
BonusTip: Οι άνθρωποι που θα μπορούσατε να προσλάβετε
Συνήθως, χρειάζεται ομαδική δουλειά για να βεβαιωθείτε ότι η φωτογράφηση του ξενοδοχείου σας πέρασε ομαλά. Ανάλογα με τον προϋπολογισμό σας, μπορείτε να προσλάβετε επιπλέον άτομα για να βελτιώσουν το αποτέλεσμα. Μπορείτε να τα προσλάβετε μόνοι σας ή να κανονίσετε τον φωτογράφο να σας προτείνει τους δικούς του συνεργάτες.
Μοντέλα: Η παρουσία ατόμων στις φωτογραφίες του ξενοδοχείου σας μπορεί να τα κάνει πιο ζωντανά. Θέλουμε φωτογραφίες από ένα λόμπι μπαρ με μερικά ζευγάρια ή μια πισίνα με μικρά παιδιά και γονείς; Μπορείτε να δώσετε στους πελάτες σας να καταλάβουν τη χρησιμότητα του κάθε χώρου μέσω των μοντέλων σας. Το κόστος για τα μοντέλα είναι ευρύ και ανάλογο με το επίπεδο εμπειρίας του μοντέλου. Μια πιο οικονομική ιδέα, κάποιες φορές, μπορεί να είναι η χρήση influencers. Το τμήμα marketing θα μπορούσε να επικοινωνήσει με κάποιον influencer που ειδικεύεται στα ξενοδοχεία και να του προσφέρει ένα δωρεάν ποτό, δείπνο ή μια διαμονή. Σε αντάλλαγμα ο influencer θα εμφανιζόταν στις λήψεις ως μοντέλο.
Προσοχή! Μην ξεχάσετε να του δώσετε μια φόρμα GDPR (Γενικό Κανονισμό Προστασία Δεδομένων) ώστε έχετε τη γραπτή συναίνεση του μοντέλου.
Στυλίστας: Ο στιλίστας βοηθά τον φωτογράφο στη δημιουργία συνθέσεων ώστε να αναδειχθεί καλυτέρα ο κάθε χώρος. Μπορούν να σας βοηθήσουν να κάνετε μια κατά τα άλλα άκομψη φωτογραφία πιο ζωντανή, ειδικά όταν πρόκειται για πράγματα όπως λήψεις με λεπτομέρειες. Τα ξενοδοχεία μπορούν να συνεργαστούν με εταιρείες ή να ρωτήσουν τον φωτογράφο εάν έχει κάποιον συνεργάτη που μπορεί να τον βοηθήσει να επιτύχει το καλύτερο συνολικό όραμα της λήψης.
Οι προϋπολογισμοί θα ποικίλλουν και ενδέχεται να μην είναι δυνατή η πρόσληψη αυτών των ατόμων. Η ομάδα σας θα πρέπει να εκτιμήσει ποιοι ρόλοι είναι πιο σημαντικοί για την ποιότητα της φωτογράφησης. Αυτό που είναι το πιο σημαντικό είναι η φωτογραφία να προβάλλει τον χώρο με ειλικρίνεια και να αντικατοπτρίζει τον τρόπο με τον οποίο ένας επισκέπτης θα βιώσει τον χώρο μόλις φτάσει στο ξενοδοχείο.
*Η Αλεξάνδρα Ανουσάκη είναι φωτογράφος με έδρα την Αθήνα και ειδικεύεται στην αρχιτεκτονική φωτογράφηση ξενοδοχείων και κατοικιών, όπως και στη φωτογράφηση πορτραίτων. Σπούδασε International Tourism & Hospitality Management στο Derre: The American College of Greece και στο BCA College, ωστόσο, στη πορεία, αποφάσισε να ακολουθήσει το όνειρό της και να φωτογραφίσει ιδιαίτερα “κλικ” μέσω της κάμεράς της.
Η αρχιτεκτονική φωτογραφία είναι μια εξαιρετικά εξειδικευμένη δουλειά που απαιτεί δεξιότητα, ταλέντο και υπομονή. Κάθε χώρος έχει τη δική του μοναδική ιστορία, την οποία η Αλεξάνδρα προσπαθεί να αναδείξει στις φωτογραφίες της. Σ’ ένα από τα πρόσφατα projects της, έχει την τιμή οι λήψεις της να κοσμούν τους χώρους του K29 Hotel στην Αθήνα.
Στοιχεία Επικοινωνίας:
Email: aanousakiphoto@gmail.com
Ιστοσελίδα: https://aanousakiphoto.wixsite.com/mysite
Instagram: https://www.instagram.com/aanousakiphoto/
Facebook: https://www.facebook.com/aanousakiphoto/?ref=bookmarks
*Για ερωτήσεις, σχόλια και προτάσεις επικοινωνήστε μαζί μας στο info@touristhings.gr!