Για την πλειοψηφία των εργαζομένων, των αποφοίτων σχολών διοίκησης και λοιπών τεχνοκρατικών επαγγελμάτων, ο ρόλος του τμήματος HR στις επιχειρήσεις είναι απλός, λιτός και αμελητέος.
Ναι, στη πλειοψηφία των επιχείρησεων στην Ελλάδα, ο ρόλος που δίνουν οι ιδιοκτήτες στους ανθρώπους που ασχολούνται σοβαρά με αυτό το κομμάτι είναι σχεδόν απαξιωτικός. Ταυτίζουν το τμήμα HR με την απλή πρόσληψη – απόλυση , μία δουλειά που μπορεί να τη κάνει και κάποιος που έχει τελειώσει λογιστικά ή έχει κάνει ένα απλό σεμινάριο για το ΕΡΓΑΝΗ.
Πιο συγκεκριμένα στο κομμάτι του τουρισμού- και δε των ξενοδοχειακών- το μεγαλύτερο βάρος δίνεται σε αυτό το “λογιστικό” κομμάτι.
Θα το πάμε παρακάτω λίγο αντίστροφα,για να επιχειρηματολογήσουμε (ανορθόδοξα) επάνω στο λόγο που, το επαρκώς στελεχωμένο τμήμα ανθρώπινου δυναμικού είναι ακόμη σημαντικότερο για τα ξενοδοχεία και τις λοιπές εταιρείες που έχουν προσωπικό για τα ξενοδοχεία, όπως πχ οι εταιρείες σπα ή προσωπικού καθαριότητας.
1. ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΧΩΡΙΣ ΕΝΤΟΠΙΟΤΗΤΑ
Η πλειοψηφία των ξενοδοχείων βρίσκονται σε νησιωτικές ή σε απομακρυσμένες από τα αστικά κέντρα περιοχές όποτε ένα μεγάλο ποσοστό υπαλλήλων , και δε επαγγελματιών του χώρου, πρέπει να μεταφέρονται κατά τους μήνες λειτουργίας εκεί. Αυτό δημιουργεί το πρόβλημα Νο. 1 της διαμονής, Νο. 2 μεγαλύτερου κόστους γιατί για να πάρει κάποιος την απόφαση να μετακόμιση για 6 μήνες σε έναν άλλο τόπο, από τον τόπο μόνιμης κατοικίας, θα πρέπει αντίστοιχα και οι απολαβές του να είναι επαρκής και να τον συμφέρουν και Νο. 3 αυτό το προσωπικό πρέπει να το αφήσεις πολύ ευχαριστημένο για να μείνει και όλη τη σεζόν.
Κυρίως πρέπει να του είναι ξεκάθαρο το job description, οι καθαρές απολαβές του , τα πιθανά tips αλλά και οι συνθήκες διαμονής για να μην έρθει προ εκπλήξεως και “λακίσει” από την αρχή.
2. ΕΥΡΕΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΓΕΝΙΚΑ
Ο ανταγωνισμός είναι τόσο μεγάλος που πρέπει η φήμη της εταιρείας, η ειλικρίνεια κατά τη συνέντευξη και την πρόσληψη για τις πραγματικές συνθήκες, και οι πραγματικές ευκαιρίες καριέρας και ευνοϊκών συνθηκών εργασίας να είναι οι καλύτερες δυνατές, κι αυτό για να μην εξαφανιστεί τελευταία στιγμή επειδή του δώσανε πενήντα ευρώ παραπάνω και συ μείνεις με κενή θέση τελευταία στιγμή.
3. ΜΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
Μεγάλος όγκος εργαζομένων είναι οι άνθρωποι της πρώτης γραμμής , όπως μάγειροι, καμαριέρες, σερβιτόροι. Κακά τα ψέμματα, αυτοί βγάζουν τη “λάτζα” και αυτοί είναι που τρέχουν στη κυριολέξια όλη μέρα και ταυτόχρονα αυτοί που βλέπουν συνέχεια και οι πελάτες. Οπότε πρέπει να είναι ευχαριστημένοι μισθολογικά πρώτα από όλα αλλά και με την άμεση διοίκηση της ομάδας τους για να μην έχουν λόγο να είναι αγενείς σε αυτούς που δε φταίνε και να κάνουν επαρκώς τη δουλειά τους. Επίσης επειδή είναι μία δουλειά η οποία πραγματικά έχει τρέξιμο και δεν είναι εύκολο να είναι όλοι έμπειροι και γρήγοροι, χρειάζεται να επενδύσεις εσύ σαν εταιρεία στην εκπαίδευσή τους , όχι μόνο για τους ίδιους αλλά και για την απόδοση (ποιοτική και ποσοτική) του ξενοδοχείου.
4. ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Πρέπει να δημιουργηθεί κλίμα ασφάλειας για να μην έχεις μεγάλα ποσοστά turn over. Σημαντικό είναι να δημιουργήσεις “πιστούς” υπαλλήλους. Αυτοί που νιώθουν ότι έχουν μια επαγγελματική οικογένεια, έχουν και τις λιγότερες πιθανότητες να κάνουν μία σεζόν και να φύγουν. Η συναισθηματική ασφάλεια παίζει το μεγαλύτερο ρόλο. Έπειτα παίζει ρόλο η συνέπεια στη καταβολή του συμφωνηθέντος μισθού, η επιβράβευση και οι καλές συνθήκες εργασίας σε θέμα διοίκησης.
Υπογράφει η ομάδα της Touristhings.gr
*Για ερωτήσεις, σχόλια και προτάσεις επικοινωνήστε μαζί μας στο info@touristhings.gr!