fbpx
TourisThings.GR > Home Blog TourisThings > Οργάνωση & Διοίκηση > Τμηματοποίηση οργάνωσης και λειτουργίας ξενοδοχείου: Πως γίνεται;

Η οργάνωση και λειτουργία ξενοδοχείου είναι μία απαιτητική δεξιότητα που προβληματίζει ακόμα και τα πιο έμπειρα στελέχη στο χώρο των ξενοδοχείων.

Μία καίρια στρατηγική της οργάνωση και διοίκησης του ξενοδοχείου είναι αυτή της τμηματοποίησης της λειτουργίας.

Όπως και σε κάθε άλλη επιχείρηση, έτσι και στα ξενοδοχεία, το οργανόγραμμα έχει πολύ κρίσιμη θέση στο “στήσιμο” της λειτουργίας. Πολύ περισσότερο στα καταλύματα διότι χρειάζεται να υπάρχει διαχωρισμός των θέσεων και των διαδικασιών έτσι ώστε να επιτυγχάνεται, στο βέλτιστο δυνατό, ο σκοπός της άριστης εξυπηρέτησης του πελάτη.

Το ξενοδοχείο μπορεί να χωριστεί σε τμήματα ανάλογα με τον τρόπο λειτουργίας του.

Η τμηματοποίηση γίνεται βάση τα παρακάτω κριτήρια:

  1. Αλληλεπίδραση με τους πελάτες : Η τμηματοποίηση γίνεται με βάση ποια τμήματα και προσωπικό έρχονται σε άμεση και έμμεση επαφή με τον πελατή. Διαφορετικά εννούμε, τα τμήματα όπως η υποδοχή, το μπαρ και το εστιατόριο που έχουν άμεση επαφή και τα τμήματα των κρατήσεων, του λογιστηρίου και συντήρησης που έχουν ελάχιστη ή καθόλου επαφή με τον πελάτη.
  2. Διοικητική ιεραρχία: Αυτή απεικονίζεται στο οργανόγραμμα του ξενοδοχείου. Χρησιμοποιείτε ως “μπούσουλας” για το ποιες διαδικασίες εκτελεί ποιός και γίνεται κατανοητή η γραμμή διοίκησης τόσο για κάθε υπάλληλο του ξενοδοχείου όσο και για κάθε προϊστάμενο τμήματος.
  3. Λειτουργία τμημάτων: Ο προσδιορισμός των τμημάτων βασίζεται, κατά κύριο λόγο, στις επιτελούμενες λειτουργίες κάθε τμήματος και όχι τόσο στο προσωπικό, όπως στη πρώτη περίπτωση.
  4. Κέντρα εσόδων και μη εσόδων: Ο διαχωρισμός αυτό γίνεται βάση του κόστους. Δηλαδή τμήματα που δεν έχουν άμεσο κέρδος, όπως το τμήμα μάρκετινγκ, το λογιστήριο, το τμήμα συντήρησης και ασφάλειας σε σχέση με τα τμήματα άμεσου κέρδους όπως είναι τα επισιτιστικά, το πάρκινγκ, το τμήμα υποδοχής και εξυπηρέτησης πελατών.

Το άρθρο υπογράφει η ομάδα της Touristhings.gr

Δείτε ακόμα:

One thought on “Τμηματοποίηση οργάνωσης και λειτουργίας ξενοδοχείου: Πως γίνεται;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *