Η πιο δύσκολη “εξίσωση”, αυτής της πληρότητας του καταλύματος. Η πληρότητα ουσιαστικά αντικατοπτρίζει την πώληση των δωματίων. Όμως, αυτό δε σημαίνει πως όταν είναι υψηλή η πληρότητα είναι και μεγαλύτερα τα έσοδα συγκριτικά.
Η μέτρηση πληρότητας ή μέτρησης πώλησης δωματίων αφορά μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο ή/και τη μέτρηση των εσόδων ανά δωμάτιο και στη συνέχεια στο σύνολο αυτών.
Η πληρότητα μιας ξενοδοχειακής μονάδας επηρεάζεται από πολλούς παράγοντες για μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Η ημέρα του χρόνου, η εποχή, ο μήνας, υπάρχουσες εκδηλώσεις, εικόνα εγκαταστάσεων, προγραμματισμένα συνέδρια ή και μη αναμενόμενες καταστάσεις όπως πχ η τωρινή περίοδος.
Ποια είναι η μέτρηση της επιτυχίας ;
Η πώληση των διαθέσιμων δωματίων της επιχείρησης είτε αυτή αφορά σύγκριση με αντίστοιχα καταλύματα είτε με άλλες χρονικές περιόδους.
Υπάρχουν συγκεκριμένοι αριθμοδείκτες, που συνήθως δίνονται αυτόματα από τα συστήματα διαχείρισης κρατήσεων, αλλά ενδιαφέρον έχει να δούμε τη λογική που ακολουθείτε έτσι ώστε να αντιληφθούμε τι πραγματικά αντικατοπτρίζουν.
Ποσοστό πληρότητας δωματίων:
Προσοχή! Είναι απαραίτητο να προσέξουμε ότι το σύνολο δεν αφορά το σύνολο των δωματίων που υπάρχουν στο ξενοδοχείο αλλά τον διαθέσιμων. Αφαιρούμε από τον υπολογισμό τυχόν δωμάτια με λειτουργικά προβλήματα και προβλήματα συντήρησης ή δωμάτια που διαμένει προσωπικό.
Ποσοστό διαμένοντων στο κατάλυμα:
Σημαντικός αριθμοδείκτης αφού μετέπειτα έχουμε τη δυνατότητα να υπολογίσουμε τα έσοδα ανά ενοικιαζόμενο δωμάτιο.
Ποσοστό πληρότητας κρεβατιών/κλινών:
Το συγκεκριμένο ποσοστό δείχνει την πραγματική ολική πληρότητα του ξενοδοχείου. Πολύ περισσότερο, το συγκεκριμένο ποσοστό δείχνει και τη πραγματική ολική δυνατότητα ενοικίασης δωματίων. Εφόσον δηλαδή, κατά κανόνα, η χρέωση των δίκλινων είναι ακριβότερη από τα μονόκλινα, η ολική δυνατότητα ενοικίασης δωματίων της ξενοδοχειακής επιχείρησης δεν επιτυγχάνεται εάν δεν πωληθούν όλα τα διαθέσιμα κρεβάτια.
Το ποσοστό πληρότητας όμως του ξενοδοχείου επιβάλεται να συνδέεται άμεσα και με τους δείκτες εσόδων αυτού. Η συλλογή και η παρακολούθηση των αντίστοιχων στατιστικών για τα έσοδα του καταλύματος, αποτελούν πολύ χρήσιμα εργαλεία για τη διεύθυνση. Οι δείκτες εσόδων ουσιαστικά δείχνουν την ικανότητα των ατόμων στις πωλήσεις και την απόδοσή τους.
Μέση τιμή δωματίου:
Η μέση τιμή μας δείχνει τον μέσο όρο πώλησης των δωματίων. Ορισμένα δωμάτια μπορεί να πωλήθηκαν φθηνότερα ή ακριβότερα. Εκεί που οφείλουμε να δώσουμε βάση είναι στο προσωπικό την υποδοχής, αφού πρέπει να το εκπαιδεύσουμε σαν ενεργούς πωλητές αλλά και στο τμήμα των πωλήσεων, αν αυτό υπάρχει, έτσι ώστε να στοχεύουμε στην υψηλότερη δυνατή πώληση.
Μέση τιμή ανά διαθέσιμο δωμάτιο:
Ο αριθμοδείκτης αυτός είναι σημαντικός και χρηστικός περισσότερο γιατί υπολογίζεται ουσιαστικά η μέση τιμή διαθεσίμων δωματίων όταν υπάρχουν complimentary δωμάτια.
Μέση τιμή είσπραξης ανά πελάτη:
Ο παραπάνω αριθμοδείκτης δείχνει στην επιχείρηση το πραγματικό εισόδημα που πραγματοποιείται από την ενοικίαση των δωματίων, σε συγκεκριμένη χρονική περίοδο, ως βάση τη μέση τιμή χρέωσης στον πελάτη. Για το λόγο αυτό παρατηρούμε πως, όσο περισσότερα μονόκλινα ενοικιάζονται, τόσο μεγαλύτερη είναι η μέση τιμή ανά πελάτη.
Κλείνοντας, οφείλουμε να τονίσουμε, ότι ο πιο διαδεδομένος και πιο χρήσιμος -στατιστικά- δείκτης είναι αυτός της μέσης τιμής δωματίου. Μέσου αυτού, και κάνοντας τον διαχωρισμό της πηγής εσόδου, μπορούμε να έχουμε αφετηρία για την τιμολογιακή πολιτική της επόμενης χρονιάς αλλά και του ευρύτερου πλάνου εργασιών και στόχων.
Το άρθρο υπογράφει η ομάδα της Touristhings.gr
*Για ερωτήσεις, σχόλια και προτάσεις επικοινωνήστε μαζί μας στο info@touristhings.gr!