fbpx
TourisThings.GR > Home Blog TourisThings > Λειτουργία Ξενοδοχείου > Housekeeping Manager:H εικόνα του ξενοδοχείου

Όπως σε κάθε επιχείρηση, έτσι και στα ξενοδοχεία, κάθε τμήμα έχει έναν επικεφαλής και στα ξενοδοχεία αυτός που συντονίζει με μαεστρία όλη την “καθαρή και τακτοποιημένη” εικόνα του χώρου είναι ο/η Housekeeping Manager.

Ανάλογα με το μέγεθος της ξενοδοχειακής μονάδας μεγαλώνουν και οι ευθύνες του/της Γενικού/ης Προϊσταμένου/ης ορόφων ή όπως είναι διαδεδομένος ο τίτλος, Housekeeping Manager.

Ο/Η Housekeeping Manager έχει αρμοδιότητες σημαντικές για τη λειτουργία του ξενοδοχείου όπως συντονισμός του τμήματος και η ευθύνη για το προσωπικό, οργάνωση καθημερινής εργασίας, συνεργασία με άλλα τμήματα, οργάνωση και διαχείριση των αναλώσιμων υλικών που χρησιμοποιούνται στα δωμάτια πελατών και τους κοινόχρηστους χώρους. Επιπλέον βέβαια, έχει ευθύνη και για τους κοινόχρηστους χώρους, τόσο για την καθαριότητα όσο και την διακόσμηση- διαρρύθμιση του χώρου.

Στο καθημερινό πλάνο είναι η επικοινωνία και με το τμήμα υποδοχής για να υπάρχει ορθός συντονισμός μεταξύ των δύο τμημάτων για τις αναχωρήσεις, αφίξεις και παραμονή πελατών έτσι ώστε να αποφεύγονται λάθη και από τις δύο πλευρές. Με αυτόν τον τρόπο μπορεί να φτιάξει ένα πλάνο εργασίας για τις καμαριέρες, τις καθαρίστριες και λοιπό προσωπικό που διαθέτει και να υπάρχει απρόσκοπτη και ορθή λειτουργία του τμήματος.

Συμβουλή no.1: Η σωστή οργάνωση προσωπικού και ο διαμοιρασμός εργασίας από την αρχή της ημέρας παίζει πολύ σημαντικό ρόλο.

Αφού έχει γίνει το πλάνο εργασίας τότε ο/η Housekeeping Manager χωρίζει τις αρμοδιότητες στoυς βοηθούς και τις καμαριέρες και αναμένει από αυτά τα άτομα αναφορές.

Συμβουλή no.2: Καλό θα είναι ο/η Housekeeping Manager να διενεργεί αιφνιδιαστικούς ελέγχους για να διαπιστώσει ότι όλα βαίνουν βάση προγραμματισμού σε κάθε όροφο.

Μετά το πέρας εργασιών και λήψης αναφορών από τους/τις βοηθούς τότε ο/η Γενικό/η Προϊστάμενος/η οφείλει να ελέγχει και να δίνει στη reception τη δική της αναφορά ως τελική.

Πέρα από την καθαριότητα και τη τακτοποίηση των δωματίων όμως , βασική αρμοδιότητα είναι η ορθολογική χρήση των αναλώσιμων υλικών, τόσο από καθαριστικά όσο και τα απαραίτητα έντυπα παροχής στο δωμάτιο.

Συμβουλή no3 : Η καταγραφή παραλαβής υλικών και ο ενδιάμεσος έλεγχος της ροής κατανάλωσης σε όλα τα υλικά, με αιφνιδιαστικούς ή μη ελέγχους, δίνουν τη δυνατότητα στον/η Housekeeping Manager να έχει τόσο τον έλεγχο του κόστους όσο και τον έλεγχο εργασίας του προσωπικού.

Πόσα υποτμήματα όμως έχει το τμήμα Housekeeping;

Πρώτα από όλα, ο μεγάλος όγκος προσωπικού είναι οι καμαριέρες, των οποίων το καθημερινό και βασικό έργο είναι η καθαριότητα των δωματίων.

Συμβουλή no.4: Οι καμαριέρες οφείλουν να σέβονται τις επιθυμίες των πελατών, εκφρασμένες από τα διάφορα έντυπα που ο πελάτης “αναρτά” στο δωμάτιο του.

Δεύτερο υποτμήμα που έχει υπό την ευθύνη του/ης ο/η Housekeeping Manager είναι αυτό της λινοθήκης και του πλυντηρίου. Στη λινοθήκη φυλάσσονται και τακτοποιούνται τα λινά του ξενοδοχείου για τα δωμάτια και τα εστιατόρια. Επίσης υπάρχουν επιπλέον τμήματα όπως των απολεσθέντων.

Συμβουλή no.5: Όσα λινά λαμβάνονται από τη λινοθήκη τόσα πρέπει να παραδίδονται και στο πλυντήριο. Η καταγραφή καλό θα είναι να εκτελείται ενυπόγραφη για να υπάρχει και μια σταθερότητα στον αριθμό λινών κάθε ορόφου.

Όπως αντιλαμβανόμαστε, στο τμήμα του Housekeeping υπάρχουν πλήθος αρμοδιοτήτων καθώς και πληθώρα προσωπικού. Έτσι, οφείλουμε να το στελεχώνουμε κατάλληλα και να δίνουμε όλα τα “εφόδια” που χρειάζεται ο/η Housekeeping Manager έτσι ώστε να μπορεί να συντονίζει όλο το έργο με ορθό τρόπο. Φυσικά, και o/η Housekeeping Manager είναι ένα άτομο το οποίο θα πρέπει να έχει ιδιαίτερα και συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και δεξιότητες.

Μη ξεχνάμε ότι ως ένα άτομο υπεύθυνο για την ευταξία και την καθαριότητα του ξενοδοχείου είναι και αυτός/η ένας άνθρωπος που συμβάλει στη τελική εικόνα που βλέπει ο πελάτης και ίσως πιο άμεσα από όλους τους υπόλοιπους.

Το άρθρο υπογράφει η ομάδα της Touristhings.gr

Για περισσότερα άρθρα σχετικά με τη λειτουργία των ξενοδοχείων πατήστε εδώ!

6 thoughts on “Housekeeping Manager:H εικόνα του ξενοδοχείου

    1. Αγαπητέ κ. Στέφανε,
      Σας ευχαριστούμε πολύ για την εύστοχη παρατήρηση. Οι αλλαγές έχουν πραγματοποιηθεί και ευχαριστούμε και πάλι που μας επισημάνετε αυτή την αστοχία που έγινε από αμέλεια και μόνο. Καλή σας συνέχεια!
      Η ομάδα της TourisThings.gr

  1. Δεν αναφέρατε την απογραφή που πρέπει νς γίνεται και πως είναι υπεύθυνη και για το τμήμα των πλυντηρίων είτε γίνεται εντός χώρου του ξενοδοχείου είτε εκτός ξενοδοχείου .

    1. Αγαπητή κα. Σπυρίδη,

      Θα γίνουν οι απαραίτητες τροποποιήσεις και συμπληρωματικές διορθώσεις. Ευχαριστούμε πολύ για το σχόλιο.

      Η ομάδα της TourisThings.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *