fbpx
TourisThings.GR > Home Blog TourisThings > Πωλήσεις > Spa Revenue:Bασικοί δείκτες εσόδων,μέρος Α

Το Spa είναι ένα σημαντικό κομμάτι εσόδων του ξενοδοχείου που, σε καμία περίπτωση, δε πρέπει να αγνοούμε. Τα εσόδα που είναι ικανό να αποδόσει πολλές φορές “αγγίζει” τα έσοδα που μπορεί να προσφέρει ένα ξενοδοχείο από πώληση δωματίων.

Το βέβαιο είναι πώς για να κατανοήσουμε τις δυνατότητές του χρειάζεται να αντιλαμβανόμαστε όχι μόνο τον τρόπο λειτουργίας αλλά και πως υπολογίζουμε τους οικονομικούς δείκτες που το αφορούν.Όσον αφορά τους δείκτες διαχείρισης εσόδων του Spa είναι πολλοί και αξιοποιούνται ανάλογα με το επίπεδο διαχείρισης του τμήματος.

Εμείς θα ξεκινήσουμε εξετάζοντας τον πρώτο βασικό δείκτη που ονομάζεται Δείκτης Χρησιμότητας Spa. Ο δείκτης αυτός είναι δυνατόν να αξιοποιηθεί όχι μόνο για τα Spa εντός ξενοδοχειακών μονάδων αλλά και για ανεξάρτητα Day Spa.

Πιο συγκεκριμένα, ο Δείκτης Χρησιμότητας Spa είναι ο λόγος μεταξύ των ωρών θεραπείας που πραγματοποιούνται προς των πιθανών ωρών θεραπείας που μπορούν να πραγματοποιηθούν, εκφρασμένο σε ποσοστιαία τιμή. Πάμε όμως να δούμε ένα απλό παράδειγμα:

Έστω ότι το Spa του ξενοδοχείου μας έχει συνεχόμενο ωράριο 9.00 -21.00 και έχει δύο αίθουσες που πραγματοποιούνται θεραπείες. Αυτό σημαίνει ότι οι πιθανές ώρες θεραπείας είναι 12Χ2= 24 ώρες. Όμως εσείς έχετε κλείσει 8 μασάζ διάρκειας 60 λεπτών. Συμπερασματικά λοιπόν, ο Δείκτης Χρησιμότητας του Spa είναι: (8/24) Χ 100 = 33% .

Άρα, αν θέσουμε ίδιους όρους με τα ξενοδοχεία, έχουμε 33% πληρότητα.

Εδώ όμως υπάρχει μία μικρή ή μικρές παγίδες που είναι απαραίτητο να λάβουμε υπόψιν μας έτσι ώστε να κάνουμε σωστή αξιολόγηση στο προσωπικό που θα χρειαστούμε, στις σωστές μετρήσεις αλλά και στις ορθολογικές προβλέψεις.

  • Υπολογίζουμε το χρόνο μεταξύ των θεραπειών για να μπει και να βγει ο πελάτης στην αίθουσα;
  • Υπολογίζουμε το χρόνο που “χάνεται” ανάλογα με το σε ποια θέση βρίσκονται τα ντους και τα προσωπικά αντικείμενα του πελάτη;
  • Υπολογίζουμε τα διαλείμματα που έχουν οι εργαζόμενοι του spa;

Τέλος, ο δείκτης Χρησιμότητας χρησιμοποιείται και για να έχουμε συγκρίσιμα αποτελέσματα ανάλογα με το μήνα λειτουργίας ή ακόμα και τις ημέρες που λειτουργεί και το ωράριο του.

Το άρθρο υπογράφει η ομάδα της Touristhings.gr

Για περισσότερα άρθρα σχετικά με τα Spa μπορείτε να βρείτε εδώ!

Για περισσότερα άρθρα σχετικά με τον Τουρισμό Ευεξίας μπορείτε να βρείτε εδώ!

One thought on “Spa Revenue:Bασικοί δείκτες εσόδων,μέρος Α

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *