Το SPA, όπως πολλές φορές έχουμε αναφέρει, είναι μία “χρυσή” πηγή κέρδους για τα ξενοδοχεία που βέβαια πολλοί ξενοδόχοι δε μπορούν να κατανοήσουν.
Ποιες είναι όμως οι καλύτερες πρακτικές για αύξηση των εσόδων αυτού του SPA, ενός ιδιαίτερου τμήματος του ξενοδοχείου;
Πάμε να δούμε τις καλύτερες πρακτικές spa για ένα αποδοτικό spa revenue management…
Best Practice No.1
Η τιμολογιακή πολιτική δεν εξαρτάται από τον ανταγωνισμό αλλά από τους ίδιους σας τους πελάτες. Οι περισσότεροι managers των spa επιλέγουν την τιμολογιακή τους πολιτική σύμφωνα με τον ανταγωνισμό αντίστοιχων ξενοδοχείων (αντίστοιχα αστέρια και περιοχή). Εμείς όμως πρέπει να μπούμε στη θέση του δικού μας πελάτη.
Χρειάζεται να ερευνήσουμε το είδος των πελατών πρώτα από όλα. Ποια είναι η μέση τιμή δωματίου; Πόσο είναι ο μέσος όρος διαμονής των πελατών στο ξενοδοχείο; Για ποιον λόγο επισκέπτονται το ξενοδοχείο οι πελάτες μας; Ποια είναι η εθνικότητα των πελατών του ξενοδοχείου;
Best Practice No.2
Οι πελάτες είναι ικανοί να αξιολογήσουν τόσο τη ποιότητα των υπηρεσιών όσο και των εγκαταστάσεων σας. Μη το ξεχνάτε ποτέ αυτό. Οι πελάτες που επιλέγουν να αξιοποιήσουν το SPA κατά τη διάρκεια των διακοπών τους δεν το κάνουν τυχαία. Είτε είναι γνώστες είτε αρχάριοι αλλά, όπως και αν έχει, δε θα εντυπωσιαστούν από το εντυπωσιακό μενού θεραπειών. Οι πελάτες σε μικρά ή μεγάλα spa επιθυμούν value for money ποιότητα θεραπείας, ολοκληρωμένες και ποιοτικές θεραπείες, αναβαθμισμένα και διατηρημένα facilities, εξατομικευμένη εξυπηρέτηση.
Best Practice No.3
Χρειάζεται να δίνουμε βάσει στα νούμερα. Το σωστό forecasting για τη πληρότητα του SPA εξαρτάται από το σωστό forecasting των δωματίων του ξενοδοχείου. Με τον ίδιο τρόπο που οι υπεύθυνοι των τμημάτων ενημερώνονται σε τακτά χρονικά διαστήματα για την πληρότητα της ημέρας, του μήνα και του εξαμήνου πρέπει να ενημερώνεται και ο spa manager. Με αυτόν τον τρόπο όχι μόνο γίνεται ορθολογικός προγραμματισμός του προσωπικού αλλά μπορούμε να κάνουμε και ένα πλάνο σχετικά με όλα τα KPI’s του spa.
Best Practice No.4
To digital marketing παίζει ακριβώς τον ίδιο ρόλο για το spa όπως για το ξενοδοχείο. Μάλιστα, δε θα ήταν κακό να οργανωθεί μία ξεχωριστή ομάδα πωλήσεων για τις πωλήσεις και το marketing του spa σε συνεργασία με αυτή του ξενοδοχείου. E-mail marketing, e-commerse, website και social media είναι μερικά από τα must που χρειάζεται να έχει το spa για να επιτυγχάνει αύξηση των πωλήσεων.
Best Practice No.5
Τα spa δεν είναι αποδοτικά μόνο σε μεγάλα resorts αλλά και σε business hotels. Η πηγή εσόδων σε ξενοδοχεία που πραγματοποιούν συνέδρια και meetings είναι μεγάλη. Πέρα από τους ίδιους τους συνέδρους που χρησιμοποιούν το spa για χαλάρωση τις ελεύθερες ώρες τους, οι συνοδοί είναι οι “σίγουροι” πελάτες αφού έχουν πολλές ώρες ελεύθερες και κυρίως μόνοι ή σε παρέες αντίστοιχες.
Για να έχουμε όμως μία ολοκληρωμένη αποδοτική πολιτική spa revenue χρειάζεται να απαντήσουμε σε κάποιες συγκεκριμένες ερωτήσεις:
- Διαθέτουμε ένα καλό προσωπικό και μήπως χρειάζεται περαιτέρω εκπαίδευση;
- Έχουμε spa revenue manager; Γνωρίζει ποιοι είναι οι δείκτες μέτρησης του spa και δίνει τον κατάλληλο χρόνο και χώρο για να αξιολογήσει τα αποτελέσματα;
- Έχουμε συντονίσει ορθά τις ώρες λειτουργίας του spa;
- Προσφέρουμε τις σωστές θεραπείες και προϊόντα σε σχέση με το πελατολόγιο του ξενοδοχείου και κατά συνέπεια του spa;
- Έχουμε εξετάσει τις δυνατότητες τοπικού πελατολογίου;
- Είναι το spa ένα πωλησιακό πλεονέκτημα για το ξενοδοχείο;
Το άρθρο υπογράφει η Βασιλική Γαρυφαλάκη για την Touristhings.gr
*Για ερωτήσεις, σχόλια και προτάσεις επικοινωνήστε μαζί μας στο info@touristhings.gr!