fbpx
TourisThings.GR > Home Blog TourisThings > Απόψεις > Lockdown&Αβεβαιότητα: Υπάρχει μέλλον;

Τα συνεχή lockdown, αλλά και η καθημερινή αβεβαιότητα που βιώνουμε σαν κοινωνίες, επηρεάζει πλέον όλων των ειδών τις επιχειρήσεις και βιομηχανίες.

Ο τουρισμός πλήττεται και ήταν σε “πρώτο πλάνο” γιατί, στην Ελλάδα, έχει περιορισμένη διάρκεια “ενεργής ζωής” (σεζόν) και μεγάλο όγκο εργαζομένων -διαφορετικών ειδικοτήτων.

Με αφορμή ένα “αιχμηρό” άρθρο του Γιάννη Πρωτοπαπαδάκη στο Marketing-Tips.gr , με τίτλο “Για ποιο λόγο πρέπει να είμαστε επιφυλακτικοί όταν ακούμε προβλέψεις…” ,θα θέλαμε και εμείς με τη σειρά μας, να αφήσουμε εδώ το διαδικτυακό μας στίγμα και την άποψή μας.

Όπως μπορείτε να διαβάσετε στο παραπάνω άρθρο, αλλά κρίνοντας και από τη συσσωρευμένη πληροφορία που έρχεται καθημερινά στα μάτια σας και το μυαλό σας μέσα από τα ΜΜΕ, οι προβλέψεις “πάνε και έρχονται”.

Οι προβλέψεις είναι αντικρουόμενες, οι προβλέψεις είναι υπεραισιόδοξες ή φανερά απαισιόδοξες και τελικά, οι προβλέψεις παραμένουν προβλέψεις.

Αν συγκεντρώσουμε σε δέκα σειρές όλους τους τίτλους προβλέψεων που έχουν κυκλοφορήσει, το τελευταίο μήνα μόνο,θα νιώσουμε ότι, όχι μόνο συμπέρασμα δε μπορεί να βγει, αλλά η επιχειρηματική και εργασιακή ανασφάλεια θα αυξηθεί κατακόρυφα!

Πάμε λοιπόν -απλά- να δούμε κάποια δεδομένα όπως εμείς τα σκεφτόμαστε…

Πρώτα απ’όλα, ο τουρισμός ευρύτερα – αεροπορικές, ταξιδιωτικά γραφεία, ξενοδοχεία, τουριστικά λεωφορεία, ξεναγοί, εκδρομές αλλά και άλλοι προμηθευτές- θα έχουν την ευκαιρία να επανέλθουν άμεσα; Όταν, παγκόσμια, το μέσο εισόδημα είναι σε πτώση, πώς μία βιομηχανία “πολυτελείας” θα είναι σε προτεραιότητα ενός νοικοκυριού;

Επίσης, η εργασία εξ’αποστάσεως έχει γίνει πλέον δεδομένο για την πλειοψηφία των επιχειρήσεων. Είναι δυνατόν να γίνονται συνέδρια, meetings και συναφής δραστηριότητες; Δε μπορούν να αντικατασταθούν από τα virtual; Εργαλεία online υπάρχουν ήδη για να καλύπτουν τις ανάγκες εσωτερικά των επιχειρήσεων, δε θα διευρυνθούν έτσι ώστε να γίνονται μεγάλα meetings ή παρουσιάσεις προϊόντων από απόσταση;

Ακόμη, πολλές χιλιάδες εργαζόμενοιστον κλάδο του τουρισμό – και όχι μόνο στα ξενοδοχεία- αυτή τη στιγμή έχουν δει δραματική μείωση στο πραγματικό τους εισόδημα. Μη ξεχνάμε πως, όχι μόνο δεν έγιναν επαναπροσλήψεις, αλλά μεγάλο “κομμάτι” των εργαζομένων είναι σε συνεχόμενη αναστολή από την αρχή της πανδημίας. Επιπλέον υπάρχει και ένα “κομμάτι” που ανήκουν εργασιακά στον τουριστικό κλάδο αλλά ούτε είχαν δικαίωμα επαναπρόσληψης, ούτε αναστολής, ούτε οποιουδήποτε επιδόματος.

Ο βασικός ιστός των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων στην Ελλάδα είναι πολυεθνικές επιχειρήσεις; Μάλλον όχι…

Οι μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις που παρέμειναν κλειστές, αλλά και ακόμα και αυτές που κατάφεραν να συντηρηθούν, είναι εφικτό να επαναλειτουργήσουν μέσα στο 2021, όταν υπάρχει αυτή η αξιοσημείωτη αβεβαιότητα;

Ακόμη, αν κανείς ερευνήσει τις συμπεριφορές και τις τάσεις των καταναλωτών θα συνειδητοποιήσει ότι ένα (πολύ μικρό) ποσοστό δείχνει οποιοδήποτε ενδιαφέρον σχετικά με κάποιο ταξίδι αναψυχής σε βάθος χρόνου. Ακόμη, οι όποιες διαδικτυακές αναζητήσεις σχετικά με ταξίδια υπάρχουν αφορούν, κυρίως, εσωτερικό τουρισμό.

Τέλος, παρατηρούμε ότι οι εργασιακές σχέσεις και συνθήκες αλλάζουν με ταχύτατους ρυθμούς. Άραγε, όταν έρθει η ώρα να “ανοίξει” ο τουρισμός, οι άνθρωποι θα θέλουν (ή και θα μπορούν;) να δουλέψουν σε αυτόν με τις συνθήκες που θα υπάρχουν;

Είναι όλα τόσο μαύρα; Θα καταρρεύσουμε; Η απάντηση είναι μάλλον όχι…

Δεν είναι εφικτό και πιθανό ένας βασικός κορμός βιομηχανίας που στηρίζονται πάρα πολλές χώρες να καταρρεύσει από την μία μέρα στην άλλη. Μη ξεχνάμε ότι δεν είναι μόνο η Ελλάδα που “εισπράττει” από τον τουρισμό. (Η Ελλάδα βέβαια έχει την ατυχία να έχει πρόσβαση κυρίως από τον εναέριο τουρισμό…) Όμως…

Προσοχή στις προβλέψεις, προσοχή στο πλάνο της επόμενης μέρας, προσοχή στο στρατηγικό σχεδιασμό τόσο της ατομικής όσο και της επιχειρηματικής μας ζωής.

Η πληροφορία είναι συσσωρευμένη, η αβεβαιότητα μεγάλη και οι ζωές μας σε αναβρασμό. Ο τουρισμός θα επανέλθει, αλλά τα πραγματικά νούμερα μάλλον δε τα ξέρει κανείς (ή μπορεί λίγοι)…

Το άρθρο υπογράφει η ομάδα της TourisThings.gr

Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μας

Μέσω της φόρμας επικοινωνίας

    Ή μέσω των social media

    Αφήστε μια απάντηση

    Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *