*πηγή φωτογραφίας: Pinterest
Πολλοί ταξιδιώτες αναζητούν ξενοδοχεία φιλικά προς τα κατοικίδια – ένα ξενοδοχείο φιλικό προς σκύλους ή ένα ξενοδοχείο φιλικό προς τις γάτες – για να φιλοξενήσουν ένα πολύτιμο, γούνινο μέλος της οικογένειας.
Ένα pet-friendly ξενοδοχείο ξεχωρίζει, είναι απαραίτητο και -μάλλον- φυσιολογικό!
Το ποσοστό των ιδιοκτητών κατοικιδίων είναι τεράστιο σε όλο τον κόσμο. Στην Αμερική, για παράδειγμα, το 45% περίπου κατέχει σκύλο ενώ το 33% περίπου γάτα, σύμφωνα με την American Pet Product Association. Γίνεται λοιπόν κατανοητό πως οι διακοπές αναψυχής αφορούν όλη την οικογένεια, και για τους έχοντες κατοικιδία, οικογένεια αφορά και αυτά τα “παιδιά”.
Όταν λοιπόν ταξιδεύουν αυτοί οι αφοσιωμένοι ιδιοκτήτες κατοικίδιων ζώων θα παρατηρήσουμε ότι, αναζητούν ξενοδοχεία, αλλά και μεταφορικά μέσα, φιλικά προς τα κατοικίδια και κυρίως με όρους που διευκολύνουν την διαμονή και μετακίνησή τους.
Πολλές μεγάλες ξενοδοχειακές αλυσίδες ανά τον κόσμο διαφημίζουν την “pet-friendly” πλευρά τους αλλά και πολλά μικρότερα καταλύματα. Ωστόσο όλα τα καταλύματα που λένει ότι είναι “φιλικά προς τα κατοικίδια” δε σημαίνει πως ανταποκρίνονται και στις προσδοκίες των ιδιοκτητών και των κατοικίδιων ζώων.
Για να προσδιορίσουμε εάν μια πολιτική ενός ξενοδοχείου είναι πραγματικά φιλική και φιλόξενη τόσο για τα κατοικίδια ζώα όσο και για τους ιδιοκτήτες τους τότε θα πρέπει να λάβουμε υπόψιν τα παρακάτω.
Τι κάνεις ένα ξενοδοχείο pet-friendly;
Λογικές χρεώσεις για κατοικίδια:
Το ξενοδοχείο οφείλει να αντιλαμβάνεται την ανάγκη των ταξιδιωτών που συνοδεύονται από μικρά ή μεγάλα κατοικίδια ζώα. Μία χαμηλή εφάπαξ χρέωση για καθαρισμό των δωματίων που φιλοξενούνται τα ζώα, και εφόσον είναι απαραίτητο αναλόγως το ζώο, θα ικανοποιούσε όχι μόνο τους επισκέπτες αλλά και τα πραγματικά έσοδα του καταλύματος.
Καθημερινές χρεώσεις για κατοικίδια:
Εάν θέλετε να έχετε ένα πραγματικά pet-friendly κατάλυμα τότε ή θα πρέπει να έχετε εξαιρετικά χαμηλό “τέλος κατοικιδίου” ή – πολύ περισσότερο- να το καταργήσετε. Μη ξεχνάμε ότι η επιπλέον χρέωση για την καθαριότητα του δωματίου είναι αυτονόητη από πλευράς του επισκέπτη και επαρκής για το ξενοδοχείο.
Περιορισμοί μετακίνησης του κατοικιδίου:
Ένα πραγματικά φιλικό προς τα ζώα κατάλυμα σαφώς και συμπεριφέρεται αξιοπρεπώς και στα ζώα πλην του ιδιοκτήτη. Η χρήση αλυσίδας ή λουριού για τους σκύλους ή κλουβί για τις γάτες είναι δεδομένη για τους κοινόχρηστους χώρους αλλά σαφώς και εντός του δωματίου δε χρειάζεται να επιβάλλουμε “περιοριστικά” μέτρα στο ζώο και τον ιδιοκτήτη (εφόσον βρίσκεται και ο ίδιος μέσα στο δωμάτιο). Φυσικά, όταν το κατοικίδιο βρίσκεται μόνο του στο δωμάτιο θα πρέπει να ορίσεται συγκεκριμένους κανόνες μόνο για ότι αφορά την ώρα καθαριότητας του δωματίου και αυτό σε συννενόηση με τον ιδιοκτήτη.
Τοποθεσία δωματίων:
Εάν θέλετε να ικανοποιήσετε τους πελάτες σας αλλά και κυρίως να του κάνετε πολύ εύκολα επαναλαμβανόμενους τότε διαχειρίστειτε τη κράτησή τους όπως σε κάθε άλλο πελάτη. Ο αποκλεισμός των κατοικιδίων, συνεπώς και τον ιδιοκτητών, από το κεντρικό κτήριο ή από τα δωμάτιο αρχικής επιλογής του πελάτη μόνο κακή φήμη μπορεί να σας φέρει.
Φθορές στα δωμάτια:
Τυχόν φθορές που μπορεί να εντοπιστούν στο δωμάτιο, και πιθανά να πραγματοποιήθηκαν από τα κατοικίδια ζώα, αντιμετωπίζονται με την ίδια λογική όπως συνήθως. Είτε γίνουν φθορές από άνθρωπο είτε από ζώο οφείλουμε, σαν pet-friendly ξενοδοχείο, να το αντιμετωπίσουμε με τον ίδιο τρόπο και με τις ίδιες χρεώσεις.
Παραλαβή απαραίτων εγγράφων:
Ένα πραγματικά φιλικό προς τα κατοικίδια ξενοδοχείο οφείλει να φέρεται επαγγελματικά τόσο στον ιδιοκτήτη του ζώου όσο και στους υπόλοιπους πελάτες. Για τον λόγο αυτό οφείλουμε να ζητάμε γραπτώς τόσο τα απαραίτητα υγειονομικά πιστοποιητικά του ζώου όσο και να ορίζεται ο ιδιοκτήτης και υπεύθυνος του κατοικιδίου κατά τη διάρκεια της διαμονής στο κατάλυμά μας.
Ειδικό περιβάλλον:
Μερικά από τα καλύτερα pet-friendly ξενοδοχεία έχουν τα δικά τους κατοικίδια στο χώρο και συχνά αυτά τα κατοικίδια συμβάλλουν στην “προσφορά” ενός θερμού καλωσορίσματος στους ιδιοκτήτες κατοικίδιων ζώων.
Αναδεικνύουμε ένα κλίμα πραγματικής αγάπης για τα ζώα και κάνουμε τους επισκέπτες μας να αισθάνονται ασφαλείς για την επιλογή τους. Επίσης θα μπορούσατε να διαμορφώσετε κάποιους από τους εξωτερικούς χώρους του ξενοδοχείου σαν χώρους παιχνιδιού ή “ανακούφισης” για τα κατοικίδια ζώα.
Εκπαιδευμένο προσωπικό:
Δεν είναι κακό, να έχουμε και εκπαιδευμένο προσωπικό, σε ειδικότητες, όπως των grooms, για να μπορούν να διαχειριστούν τα ζώα. Με τον τρόπο αυτό, σε αφίξεις με κατοικίδιο, μπορεί το προσωπικό να φροντίσει για παροχή όλων των απαραίτητων κατά την άφιξη, διαμονή και παραμονή στο ξενοδοχείο.

Δημόσιες πληροφορίες:
Το βέλτιστο είναι να δώσετε όλες τις πληροφορίες σχετικά με την πολιτική του ξενοδοχείου δημόσια. Μέσα από την ιστοσελίδα ή πλατφόρμες κράτησης, μέσα στις υπόλοιπες απαραίτητες πληροφορίες διαμονής, απαραίτητο είναι να δώσετε αναλυτικές πληροφορίες σχετικά με τη διαμονή των κατοικιδίων.
Δίνοντας την πληροφορία στον επισκέπτη μέσα από τη σελίδα του ξενοδοχείου, πως υπάρχει εξοπλισμός για κατοικίδια για παράδειγμα, μόνο θετικά μπορεί να σχολιάστει κ μεταφερθεί από στόμα σε στόμα αυτή μας η υπηρεσία.
Food and Beverage για τους τετράποδους φίλους:
Ειδικές λιχουδιές στους χώρους της υποδοχής και όχι μόνο. Χώρος ειδικός για τα γεύματα των κατοικίδιων. Παροχή τροφής για σκύλους και γάτες ( ή άλλες επιλογές…) σε συνεργασία με καταξιωμένες εταιρείες.
Λίγες από τις ιδέες που δίνουν “ανταγωνιστικό πλεονέκτημα” σε ένα πραγματικά pet-friendly ξενοδοχείο αλλά δημιουργούν παράλληλα πιστούς πελάτες!!!
Το άρθρο υπογράφει η ομάδα της TourisThings.gr
*Για ερωτήσεις, σχόλια και προτάσεις επικοινωνήστε μαζί μας στο info@touristhings.gr!