Οι πιστοποιήσεις και ο έλεγχος από εξειδικευμένες εταιρείες παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο σε κάθε μορφής επιχείρηση γιατί αναγνωρίζεται και γνωστοποιείται στο ευρύ κοινό η ποιότητα και η ασφάλεια των προϊόντων – υπηρεσιών που παρέχει.
Τα ξενοδοχεία είναι μία ιδιαίτερη μορφή επιχείρησης που οφείλει να κατέχει ένα ευρύ εύρος πιστοποιήσεων αφού και οι υπηρεσίες που παρέχει είναι πολλές και διαφόρων μορφών.
Ποιες είναι όμως οι απαραίτητες πιστοποιήσεις που διασφαλίζουν την ασφάλεια των πελατών και την ποιότητα των υπηρεσιών σε ένα ξενοδοχείο;
HACCP
To HACCP ή αλλιώς Ανάλυση Κινδύνων και Κρίσιμα Σημεία Ελέγχου είναι μία μέθοδος με σκοπό τη διασφάλιση υγιεινής και ασφάλειας τροφίμων και ποτών. Αποτελεί το πιο ευέλικτο εργαλείο εξασφάλισης της διάθεσης τροφίμων και ποτών με απόλυτη ασφάλεια και κυρίως υγιεινή στους πελάτες της επιχείρησης.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση με τον Κανονισμό ΕΚ 852/2004 στον οποίο βασίζεται πλέον και η ελληνική νομοθεσία, θέτει την υποχρέωση των υπευθύνων των επιχειρήσεων τροφίμων να τηρούν και να εφαρμόζουν διαδικασίες βάσει των αρχών του HACCP.
Έτσι, και με τη σειρά τους τα ξενοδοχεία και λοιπά καταλύματα, οφείλουν να έχουν το πιστοποιητικό HACCP καθώς και να λειτουργούν βάσει των αντίστοιχων πρωτοκόλλων για την ασφάλεια επιχείρησης και πελατών.
ISO 22000
To ISO 22000 είναι ένα πρότυπο για Σύστημα Διαχείρισης Ασφάλειας Τροφίμων βασισμένο στις θεμελιώδεις αρχές σχεδιασμού και ανάπτυξης HACCP και στο CODEX ALIMENTARIUS.
Αποσκοπεί, με παρόμοιο τρόπο όπως το HACCP, στη συμμόρφωση με τις εφαρμοστέες νομικές και κανονιστικές απαιτήσεις για την ασφάλεια τροφίμων, στον έλεγχο κινδύνων και τη διασφάλιση της ασφάλειας τροφίμων καθώς και στη παροχή προϊόντων ασφαλή για τον καταναλωτή.
ΑΣΤΕΡΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΟΣ
Για ένα ξενοδοχείο ή ενοικιαζόμενα δωμάτια και διαμερίσματα είναι απαραίτητη πλέον η αστεροποίηση του καταλύματος από τους αρμόδιους φορείς.
Ως βάση έχουν συγκεκριμένα κριτήρια όσον αφορά τη κατασκευή, τις υπηρεσίες και λοιπά πιστοποιητικά όπου ορίζονται τα αντίστοιχα “αστέρια” για το ξενοδοχείο.
Μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά ότι αφορά την αστεροποίηση ξενοδοχείων πατώντας εδώ.
Ακόμη, αντίστοιχες διαδικασίες και προϋποθέσεις υπάρχουν και για την πιστοποίηση σε ενοικιαζόμενα δωμάτια. Περισσότερες πληροφορίες για την αστεροποίηση ενοικιάζομενων δωματίων και διαμερισμάτων μπορείτε να βρείτε πατώντας εδώ.
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Τις προδιαγραφές και η πιστοποίηση που καλύπτει τα Συστήματα Διαχείρισης Ποιότητας είναι το ISO 9001.
Το πρότυπο ISO 9001 ουσιαστικά πιστοποιεί την ικανότητα των επιχειρήσεων να ικανοποιούν τις απαιτήσεις των πελατών τους. Στο πρότυπο ISO 9001 καθιερώνεται το μοντέλο προσέγγισης διεργασίας, το οποίο περιλαμβάνει κάποια σημεία κατά την ανάπτυξη ενός Συστήματος Διαχείρισης Ποιότητας.
Ορισμένα από αυτά είναι η αναγνώριση των διεργασιών της επιχείρησης, καθορισμό των δεδομένων κάθε διεργασίας, τυποποίηση στον τρόπο εκτέλεσης των απαιτούμενων εργασιών για την υλοποίηση της διεργασίας, βάσει καθορισμένων ευθυνών και αρμοδιοτήτων για το προσωπικό της επιχείρησης κ.ά.
(Αν θέλετε να διαβάσετε αναλυτικότερα για το πρότυπο ISO 9001 μπορείτε να πατήσετε εδώ)
ΚΑΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ
Σίγουρα, για όλα τα καταλύματα, ανεξαρτήτως αν προσφέρουν φαγητό ή όχι, αν έχουν προϋποθέσεις που θέλουν να καλύψουν κατά την αστεροποίηση ή όχι, οφείλουν να έχουν όλα τα απαραίτητα έγγραφα που αφορούν την ασφάλεια κτιρίου.
Όλες οι πιστοποιήσεις που αφορούν την καλή λειτουργία ανελκυστήρων, κλιματιστικών, στατικότητας, ορθής λειτουργίας πισινών κτλ είναι απαραίτητα όχι μόνο για την ασφάλεια των πελατών αλλά και για την προστασία της επιχείρησης και οποιουδήποτε είναι ορισμένος από τη διοίκηση ως νομικός υπεύθυνος.
Τα παραπάνω είναι μία γενικές πληροφορίες που αφορούν και τα ξενοδοχεία ή ενοικιάζομενα δωμάτια. Σε περίπτωση που ενδιαφέρεστε να ενημερωθείτε αναλυτικά – και για μεγαλύτερο εύρος πιστοποιήσεων – μπορείτε να επικοινωνήσετε με εξειδικευμένες εταιρείες πιστοποιήσεων.
Το άρθρο υπογράφει η ομάδα της TourisThings.gr
*Για ερωτήσεις, σχόλια και προτάσεις επικοινωνήστε μαζί μας στο info@touristhings.gr!