*το άρθρο υπογράφει ο Θόδωρος Χαραλαμπίδης, Santorini Zen Spa Manager
Ο σκοπός της δημιουργίας του άρθρου είναι για να προβληματίσει τον ιδιοκτήτη ή/ και τον διαχειριστεί ενός ξενοδοχείου αλλά και να διευρύνει τους ορίζοντές τους σχετικά με την βέλτιστη αξιοποίηση του SPA.
Μπορούμε να «χτίσουμε» ένα επικερδές και πετυχημένο spa; Είναι ένα σημείο που αξίζει να επενδύσουμε; Αποφέρει κέρδη ή είναι ένα ακόμη σημείο άνεσης και πολυτέλειας για τον πελάτη που για εμάς θα γιγαντώνει τα έξοδα συντήρησης και διατήρησής του;
Το SPA προσθέτει όχι μόνο ένα λιθαράκι στην εικόνα του ξενοδοχείου αλλά ενισχύει αισθητά την ανταγωνιστική του θέση και τα κέρδη του.
Βέβαια, πολλά ξενοδοχεία και αλυσίδες, παρόλο που παρέχουν αυτόνομα υπηρεσίες ευεξίας και πολυτελής εγκαταστάσεις δεν καταγράφουν κέρδη αλλά πολλά έξοδα. Παρόλο που προσφέρονται ποιοτικές υπηρεσίες και σίγουρα καταγράφετε ανάγκη από τους πελάτες για χαλάρωση και ευεξία τα οικονομικά αποτελέσματα δεν είναι ενθαρρυντικά. Η ερώτηση παραμένει, γιατί;
Οι απαντήσεις μπορεί να είναι πολλές. Μία όμως είναι η σίγουρη, ποιοτικές και αναβαθμισμένες υπηρεσίες ευεξίας και χαλάρωσης παρέχουν και οι ανταγωνιστές! Αλλά δεν είναι μόνο αυτό, η μεγαλύτερη διαφορά είναι ότι το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα είναι ότι δημιουργούν υπηρεσίες με όραμα και concept.
Πως το Spa γίνεται το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του ξενοδοχείου;
Σχεδόν όλα τα SPAs οι εγκατάστασεις και τα facilities περιλαμβάνουν αίθουσες θεραπειών και μάλαξης, αποδυτήρια (εντός ή εκτός των δωματίων θεραπείας), ντουζιέρες και χώρο υποδοχής.
Κάποια άλλα SPAs, με μεγαλύτερο διαθέσιμο χώρο, περιλαμβάνουν και επιπλέον facilities όπως είναι η σάουνα, υδρομασάζ, χαμάμ, οργανωμένα αποδυτήρια, εξοπλισμένο γυμναστήριο, αίθουσα δραστηριοτήτων, αίθουσα χαλάρωσης.
Βέβαια, κάποια άλλα SPAs κάνουν και ένα βήμα ακόμα. Με μεγαλύτερες επενδύσεις και με στόχο ένα ποιοτικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα αλλά και τον εντυπωσιασμό των πελατών περιλαμβάνουν ιδιαίτερα και εξειδικευμένες θεραπείες -εγκαταστάσεις.
Τι άλλο μπορούμε λοιπόν να προσθέσουμε για να αναβαθμίσουμε το προϊόν μας;
Θερμαινόμενα ανάκλιντρα καθίσματα ή/και πατώματα, εξωτικά χαμάμ, ντουζιέρες υδρομασάζ, συντριβάνια πάγου. Χώρος retail πώλησης, εσωτερικές ή εξωτερικές θερμαινόμενες πισίνες, εξειδικευμένη αρχιτεκτονική και διακόσμηση καθώς και μεγάλους χώρους χαλάρωσης/αναμονής/ξεκούρασης με θέα…που σου κόβουν την ανάσα!
Όπως και αν έχει, η προσωπική μου γνώμη είναι πως, οποιοδήποτε επιλογή και αν γίνει, σημασία έχει το προφίλ του πελάτη. Κάποιοι εντυπωσιάζονται από τις εγκαταστάσεις, ενώ άλλοι από τις ποιοτικές και διάφορες υπηρεσίες.
Αν υποθέσουμε πως ένας πελάτης διαθέτει σάουνα ή πισίνα στο σπίτι του ή αντίστοιχη παροχή στο δωμάτιο του ξενοδοχείου, τότε αυτό που σίγουρα θα αναμένει από το spa του ξενοδοχείου είναι άριστη παροχή από επαγγελματίες του χώρου. Αναμένει μια υπηρεσία που θα προσφέρει λύση στο «πρόβλημα» που είχε πριν επισκεφτεί το spa μας και το όφελός της θα παραμείνει για τις επόμενες μέρες τουλάχιστον!
*Ο Θόδωρος Χαραλαμπίδης είναι θεραπευτής μάλαξης και Zen Shiatsu. Spa Manager του “Santorini Zen Spa” και υπεύθυνος του “Zen Spa Management & Consulting” παρέχοντας επαγγελματικές συμβουλές σε θέματα οργάνωσης και διαχείρισης spa. Επίσης, είναι υπεύθυνος του “Zen Center Κατάρτιση” στη Θεσσαλονίκη, παρέχοντας επαγγελματική εκπαίδευση στη μάλαξη και το spa management.
*Για ερωτήσεις, σχόλια και προτάσεις επικοινωνήστε μαζί μας στο info@touristhings.gr!
1 Σχόλιο
Pingback: Διαχείριση από το ξενοδοχείο ή εξωτερικός συνεργάτης για το SPA; - TourisThings.GR