Το μάρκετινγκ και οι πωλήσεις στις ξενοδοχειακές μονάδες γίνεται ολοένα και πιο σημαντικός παράγοντας οργάνωσης και διοίκησής τους. Είναι κρίσιμης πλέον σημασίας για τη λειτουργία οι αποτελεσματικοί τρόποι προώθησης του ξενοδοχείου που σαφώς θα αποφέρουν -λίγο ή πολύ- πωλήσεις.
Ο στρατηγικός σχεδιασμός και η κατανόηση του περιβάλλοντος που θέλουμε να προσεγγίσουμε είναι ο βασικότερος παράγοντας για αποτελέσματα.
Οι τρόποι προώθησης είναι ένα “κομμάτι” που απορρέει όταν έχουμε κατανοήσει πλήρως τι αγορά θέλουμε να προσεγγίσουμε, γιατί θέλουμε να τη προσεγγίσουμε και ποιοι είναι οι βέλτιστοι τρόποι προσέγγισης βάση των παραπάνω.
Πιο συγκεκριμένα τώρα υπάρχουν βασικοί άξονες στη προώθηση του ξενοδοχείου. Βασικά κανάλια αλλά και πολλαπλοί τρόποι από θέμα marketing.
Οι τρόποι προώθησης ξενοδοχείου χωρίζονται -συνήθως- σε δύο μεγάλες ομάδες: τους off-line τρόπους και τους on-line τρόπους προώθησης. Έχουμε ήδη κάνει λόγο σε άρθρα για on-line τρόπους, πχ. για την ιστοσελίδα του ξενοδοχείου, τη σημασία του blog εντός του website του ξενοδοχείου, για το digital marketing και τα social media. Ομοίως, έχουμε αρθρογραφήσει και για τους off-line τρόπους πωλήσεων και μάρκετινγκ.
Πάμε όμως να δούμε συνοπτικά ορισμένους τρόπους προώθησης ενός ξενοδοχείου:
Πληρωμένη διαφήμιση
Διαφήμιση του καταλύματος και των υπηρεσιών μπορεί να γίνει με δύο τρόπους, είτε off-line είτε on-line όπου φαίνεται να είναι και επικρατέστερος το τελευταίο διάστημα. Πάντα βέβαια, πρέπει να λαμβάνουμε υπόψιν μου τι στρατηγική θέλουμε να ακολουθήσουμε και το κοινό-στόχο που έχουμε.
Off-line διαφήμιση μπορεί να πραγματοποιηθεί στη τηλεόραση, ως διαφημιστικό μήνυμα, ένθετο διαφημιστικό μήνυμα ή και ως χορηγούμενο μήνυμα μέσα από συνεργατικές λύσεις με τον φορέα-κανάλι. Ακόμη, μέσα είναι και το ραδιόφωνο ή έντυπο υλικό (εφημερίδες και περιοδικά).
Διαφήμιση φυσικά, μπορεί να πραγματοποιηθεί και στον on-line κόσμο. Διαφημίσεις διαφόρων ειδών μπορούν να εμφανίζονται, με κατάλληλες και δομημένες ενέργειες, σε μηχανές αναζητήσης – στόχο. Αλλά και μέσω social media, μπορούμε με μικρό -συγκριτικά- κόστος να προσεγγίσουμε ευρύ αλλά και στοχευμένο κοινό, και να προωθήσουμε το ξενοδοχείο.
Εκθέσεις
Ένας κλασικός τρόπος προώθησης του ξενοδοχείου είναι οι εκθέσεις που πραγματοποιούνται σε Ελλάδα και εξωτερικό. Το κόστος είναι σεβαστό αλλά δίνει ευκαιρίες προώθησης σε μικρούς και μεγάλους πελάτες ή δυνητικούς πελάτες. Επίσης, είναι ένας εύκολος και εύχρηστος τρόπος δημοσίων σχέσεων σε όλα τα επίπεδα.
Σε εκθέσεις του εξωτερικού, οργανισμοί δίνουν την ευκαιρία να συμμετέχει οποιοδήποτε κατάλυμα, με προϋποθέσεις, σε κεντρικό περίπτερο και έτσι, όχι μόνο μειώνεται το κόστος, αλλά οποιοσδήποτε επιθυμεί έχει τη δυνατότητα να “ανοίξει” τους ορίζοντες και τις αγορές του ξενοδοχείου του.
Social Media και Website
Τα social media είναι ο καινούριος τρόπος αλληλεπίδρασης των κοινωνιών και οι μεγαλύτερες πωλήσεις γίνονται πλέον στο διαδικτύο. Για το λόγο αυτό, αξίζει να αφιερώσετε χρόνο για μία ορθά δομημένη και ελκυστική ιστοσελίδα ξενοδοχείου. Η ιστοσελίδα του ξενοδοχείου είναι και η βιτρίνα του αλλά όχι μόνο. Μέσα από αυτήν μπορείτε να προωθήσετε κάθε ειδούς υπηρεσία, να πραγματοποιήσετε πωλήσεις αλλά και να γίνει αρωγός στη διαχείριση της φήμης σας καθολικά.
Ακόμα, η ιστοσελίδα έχει άμεση σύνδεση με τη προώθηση του ξενοδοχείου στα social media αυτού, αφού πέρα από την προγραμματισμένη και οργανωμένη προώθηση (ανάλογα με το μέσο και το κοινό που στοχεύει), ο χρήστης οδηγείται στην ιστοσελίδα για περισσότερες πληροφορίες. Όταν δε, πραγματοποιηθεί και πώληση-κράτηση; Τότε η προώθηση έχει το βέλτιστο αποτέλεσμα για εμάς.
Προσωπικές πωλήσεις και Δημόσιες Σχέσεις
Μια βασική και διαχρονική στρατηγική προώθησης του ξενοδοχείου είναι οι προσωπικές πωλήσεις από ειδικευμένα στελέχη πωλήσεων ή/και μάρκετινγκ του χώρου και τους Γενικούς Διευθυντές των ξενοδοχείων. Οι προσωπικές πωλήσεις συνήθως πραγματοποιούνται από προσωπικές-οργανωμένες επισκέψεις σε τουριστικά γραφεία με τον κλασσικό τρόπο παρουσίασης του ξενοδοχείου- προϊόντος με στόχο να “καλύψει” το ξενοδοχείο τις “ανάγκες” του πελάτη-ταξιδιωτικού γραφείου για μία ή περισσότερες χρονικές περιόδους.
Οι δημόσιες σχέσεις πραγματοποιούνται κατά παρόμοιο τρόπο αλλά πλέον έχουμε πολλαπλά εργαλεία. Πλέον των δελτίων τύπου, press conferences και εταιρικά πάρτυ σε συγκεκριμένες περιόδους πχ. Χριστούγεννα, υπάρχουν νέα εργαλεία όπως είναι οι συνεντεύξεις στελεχών του ξενοδοχείου, influencer marketing αλλά και ενέργειες στα πλαίσια εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.
Άμεσοι τρόποι προώθησης
Φυσικά, υπάρχουν και άμεσοι τρόποι προώθησης για το ξενοδοχείο. Γι’αυτό τον τρόπο προώθησης βέβαια χρειαζόμαστε περισσότερο χρόνο και προσεκτικό χειρισμό.
Πρώτα από όλα, στους άμεσους τρόπους προώθησης του ξενοδοχείου μπορούμε να συμπεριλάβουμε το e-mail marketing όπως έχει έρθει στην επιφάνεια. Έχοντας δημιουργήσει μία βάση δεδομένων (σύμφωνα με τους κανόνες GDPR) μπορούμε να αποστέλουμε e-mail στους υπάρχοντες πελάτες ή τους δυνητικούς πελάτες πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την παραμονή στο ξενοδοχείο αλλά και ενημερωτικά e-mail, ανεξάρτητα από την κράτηση, στα πλαίσια εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, αποστολής προσφορών ή θεματικών ενημερωτικών δελτίων.
Επιπλέον, στους άμεσους τρόπους προώθησης είναι και η τεχνική του SEO, η τεχνική εμφάνισης στα αποτελεσμάτα αναζητήσεων σε διάφορες μηχανές αναζήτησης. Πρόκειται για ένα λιγότερο ανέξοδο τρόπο από αυτόν των πληρωμένων διαφημίσεων αλλά κατ’εμάς έναν αποτελεσματικότερο και μεθοδικό τρόπο άμεσης προώθησης του ξενοδοχείου. Βέβαια, ο συνδυασμός του SEO και SEM (πληρωμένων διαφημίσεων) βελτιστοποιεί το αποτέλσμα.
Το άρθρο υπογράφει η Βασιλική Γαρυφαλάκη της Next Big Project για την TourisThings.gr
*Για ερωτήσεις, σχόλια και προτάσεις επικοινωνήστε μαζί μας στο info@touristhings.gr!
1 Σχόλιο
Pingback: Γιατί να επενδύσω στο digital marketing ενός ξενοδοχείου; - TourisThings.GR