fbpx
TourisThings.GR > Home Blog TourisThings > Πωλήσεις > Ποιοι είναι οι πελάτες των ξενοδοχείων;

Μέσα σε αυτή τη παγκόσμια οικονομική και υγειονομική κρίση που μαστίζει κάθε βιομηχανία, αναμφίβολα του τουρισμού, της φιλοξενίας και των μεταφορών, ερχόμαστε αντιμέτωποι με ένα ερώτημα: Πως θα προσεγγίσουμε ξανά τους πελάτες μας για να έχουμε κρατήσεις;

Κανείς δε μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός, πως αυτή τη στιγμή, οι κρατήσεις είτε δεν υπάρχουν ή είναι όλα στον αέρα. Χρειάζεται πολύ υπομονή και σύνεση στη στρατηγική επαναλειτουργίας αλλά και διαχείρισης των πωλήσεων και του μάρκετιγνκ ενός ξενοδοχείου.

Για τον παραπάνω λόγο είναι κρίσιμο να αναρωτηθούμε, μπορούμε να επιλεξουμε εμείς τους πελάτες μας ή οι πελάτες επιλέγουν εμάς; Πως μπορούμε να διεισδύσουμε σε νέες αγορές και γιατί να το κάνουμε; Ποια είναι τα σύγχρονα χαρακτηριστικά των πελατειακών ομάδων και γιατί χρειάζεται να τα προσεγγίσουμε στρατηγικά ανάλογα με το προϊόν που διαθέτουμε;

Πριν προχωρήσουμε στην ανάλυση των χαρακτηριστικών των αγορών στόχων οφείλουμε να ξεκαθαρίσουμε πως, σε μια εποχή όπως η τωρινή, δε μπορούμε να κάνουμε διακρίσεις. Είναι αναγκαίο να “ανοίξουμε” σε όλες τις αγορές, βάση εθνικοτήτων, να προωθήσουμε πωλήσεις σε όλα τα κανάλια και να προετοιμαστούμε για όλα. Η αβεβαιότητα πρέπει να μας διευρύνει τους ορίζοντες και να μας ενδυναμώσει για να μπορέσουμε να “επιβιώσουμε”.

Από εκεί και πέρα, προετοιμαζόμαστε για τις επόμενες σεζόν ή το χρόνο που θα έλθει μία σχετική κανονικότητα για τα ξενοδοχεία 12μηνης λειτουργίας.

Πάμε να δούμε όμως αναλυτικά τα χαρακτηριστικά των αγορών-στόχων για τα ξενοδοχεία και πως αυτές ομαδοποιούνται…

Χρονολογία γέννησης

Πηγή εικόνας: www.catalystgetsit.com

Πρόκειται για μία καθολικά αποδεκτή τακτική μάρκετινγκ σε όλο το φάσμα του αφού αποδεικνύεται ότι βάση της περιόδου γέννησης και ανάπτυξης της προσωπικότητας αναπτύσσονται ταυτόχρονα και τα αγοραστικά κίνητρα των ομάδων-καταναλωτών.

Γνωρίζοντας αυτά τα χαρακτηριστικά, τότε η διαδικασία προσέγγισης και προώθησης του ξενοδοχειακού προϊόντος γίνεται ευκολότερη για τους στρατηγικούς και λειτουργικούς σκοπούς της επιχείρησης.

Ώριμοι ταξιδιώτες: H αγορά αυτή είναι για όσους έχουν γεννηθεί μέχρι το 1945. Είναι ένα ικανοποιητικό και παραδοσιακό μερίδιο της αγοράς, η αγορά των tour operators, αφού δεν είναι τόσο “φιλικοί” στη χρήση νέων τεχνολογιών.

Baby boomers: Η αγορά αυτή ανταποκρίνεται στους γεννημένους από το 1945 έως το 1960. Κοινώς ονομάζονται και “ψηφιακοί μετανάστες” αφού, αναγκαστικά, έμαθαν να χρησιμοποιούν την τεχνολογία προς διευκόλυνση της καθημερινότητάς τους από ένα σημείο και έπειτα. Οι πελάτες αυτοί σίγουρα θα προτιμήσουν τη προσωπική – τηλεφωνική επικοινωνία αλλά δε παύουν να είναι στόχος και για διαδικτυακές ενέργειες , πιο προσωπικές, όπως το e-mail marketing.

Generation X: Η επόμενη αγορά είναι οι γεννημένοι από το 1961 έως το 1980 και όπως είναι φυσικό τους ονομάζουμε και ως αρχικούς “ψηφιακούς αυτόχθονες”. Η τεχνολογία είανι άμεσα συνδεδεμένη με την εργασιακή και προσωπική τους ζωή και σαφώς είναι η πρώτη γενιά που χρησιμοποιεί δυναμικά τα social media ή εφαρμογές άμεσων μηνυμάτων.

Millenials: Η πολύ γνωστή γενιά ταξιδιωτών είναι οι γεννημένοι από το 1981 έως το 1995, η παραγωγική γενιά, που αλλιώς ονομάζεται και Generation Y. Σίγουρα αυτή η γενιά είναι αυτόνομη, η παραγωγική αγορά καθώς και μεγαλωμένη με την τεχνολογία. Προτιμούν ελευθερία, αυτονομία και ευελιξία στη καθημερινότητά τους, τις μετακινήσεις και τις διακοπές τους.

Σε ότι αφορά την επικοινωνία και τις συνδιαλλαγές τους προτιμούν την τεχνολογία σαφέστατα (Για τους λόγους αυτούς κρίνεται απαραίτητη η συνολική και οργανωμένη διαδικτυακή παρουσία του ξενοδοχείου έτσι ώστε να μπορεί να προσεγγίσει αποτελεσματικά και αποδοτικά αυτό το σύγχρονο αγοραστικό κοινό.)

Generation Z: Η τελευταίοι και νεαρότεροι είναι οι γεννημένοι από το 1996 και έπειτα. Μεγάλο μερίδιο της αγοράς ναι μεν, αλλά με αρκετές ιδιαιτερότητες δε. Πολλοί από αυτούς δεν έχουν ενηλικιωθεί ή ακόμη δεν έχουν και το κατάλληλο εισόδημα για ένα μέσο ξενοδοχείο σε πολιτική τιμών. Αυτή η ομάδα είναι άμεσα ταυτισμένη με την τεχνολογία, δε μπορούν και δε θέλουν να επικοινωνήσουν με άλλο τρόπο γι’αυτό και δε προτιμούν τη διαπροσωπική επαφή. Για το λόγο αυτό δεν ταυτίζονται και με κάποιο προϊόν – brand.

Θεματικός τουρισμός

Οι πελατειακές ομάδες του κλάδου της φιλοξενίας μπορούν να χωριστούν και με βάση τον τουρισμό που επιλέγουν ανεξαρτήτως ηλικιακής ομάδας ή εθνικότητας.

ΟικοτουρισμόςΥπεύθυνος Τουρισμός: Μια μεγάλη ομάδα της αγοράς επιλέγει το κατάλυμα και ευρύτερα το concept σε ταξίδια αναψυχής βάση τη περιβαλλοντική πολιτική της επιχείρησης ή την ίδια τη ταυτότητα του ξενοδοχείου και των δραστηριοτήτων.

Εθελοντικός τουρισμός: Ένα μερίδιο της αγοράς επιλέγει τις διακοπές του για να συνεισφέρει σε άλλους ανθρώπους σε αντίστοιχα θεματικά ταξίδια.

Τουρισμός ευεξίας: Ο τουρισμός ευεξίας είναι ένα τεράστιο κομμάτι της αγοράς, για όλες τις ηλικίες και τις εθνικότητες, συνήθως σε “ακριβότερους” πελάτες.

Τουρισμός Υγείας: Ο τουρισμός υγείας διαφέρει αισθητά από αυτόν της ευεξίας και μάλιστα στην Ελλάδα έχει πολλές δυνατότητες και ευκαιρίες.

Τουρισμός τηλε-εργασίας: Ειδικά στη περίοδο της πανδημίας έχει αρχίσει και παίρνει ένα κομμάτι του τουρισμού ευρύτερα. Η τηλε-εργασία οδηγεί στην ελευθερία της μετακίνησης άρα και σε απομακρυσμένους χώρους εργασίας.

Άλλα είδη που διαμορφώνουν τις πελατειακές ομάδες

Οι ομάδες που επιλέγουν βάσει τη χρήση πλαστικού χρήματος.

Κρατήσεις τελευταίας στιγμής, δηλαδή οργάνωση του ταξιδιού σε κοντινές ημερομηνίες. Αντίστοιχα βέβαια, αγορά διαμορφώνουν και οι early bookers.

Άλλη ομάδα είναι αυτή που επηρεάζονται από τη διαδικτυακή εικόνα και επικοινωνία καθώς και από influencers για την επιλογή προορισμού καθώς και διαμονής.

Το άρθρο υπογράφει η ομάδα της TourisThings.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *