Πολλές φορές έχουμε πει για τη σημαντικότητα των επισιτιστικών τμημάτων (Food and Βeverage Department) τόσο από θέμα ποιότητας όσο και από θέμα εσόδων.
Μικρές συμβουλές για να ενισχύσουμε τη παραγωγικότητα, τη διαφορετικότητα και -τελικά- τα έσοδα θα βρείτε σε αυτό το άρθρο.
Δείτε παρακάτω μικρά food and beverage tips για το κατάλυμά σας!!!
Food and Beverage Tip1: Βραδιές με θεματική κουζίνα
Πολλά ξενοδοχεία επιλέγουν να επενδύσουμε σε θεματικά εστιατόρια εμείς προτείνουμε τις θεματικές βραδιές. Όπως ήδη έχουμε αναφέρει στο άρθρο για την προετοιμασία των μενού του εστιατορίου, η απόφαση για την ύπαρξη και λειτουργία ενός θεματικού εστιατορίου προϋποθέτει σταθερή πληρότητα αλλά και μεγαλύτερα κόστη. Τις περισσότερες φορές δεν είναι παραγωγική η παραπάνω πρακτική σε αντίθεση με τις θεματικές βραδιές.
Tι θα μπορούσε να είναι μια θεματική κουζίνα; Μια κουζίνα με διαφορετικές γεύσεις, εξεζητημένες και όχι απαραίτητα για όλα τα γούστα. Η κινέζικη, η γιαπωνέζικη, η μεξικάνικη και η ιταλική είναι συνηθισμένη και μάλλον ασφαλής επιλογή. Αυτό συμβαίνει γιατί έχει ήδη ένα κοινό στην αγορά τόσο από επισκέπτες στο εξωτερικό αλλά και Έλληνες. Ακόμη, υπάρχει μεγάλη γκάμα προμηθειών για να υποστηρίξει αυτή την αγορά τόσο σε θέμα κόστους όσο και ποιότητας.
Food and Beverage Tip2: Combo Menu
Τα combo menus είναι μία τακτική που υπάρχει αρκετά χρόνια τώρα και είναι ευρέως γνωστή και αποδοτική. Τα ξενοδοχεία πόλης επενδύουν σε αυτή τη τακτική για αύξηση των εσόδων των επισιτιστικών τμημάτων. Τι είναι όμως τα combo menus;
Συγκεκριμένα μενού που περιλαμβάνουν ορεκτικό-κυρίως-επιδόρπιο σε συγκεκριμένες τιμές. Μπορεί κάποιος περαστικός ή πελάτης του ξενοδοχείου να επισκεφτεί το ξενοδοχείο για μεσημέρι ή βράδυ και σε σύντομο-χωρίς κόπο- χρόνο να ικανοποιήσει την ανάγκη του για μια ποιοτική γευστική εμπειρία σε ιδιαίτερο χώρο.
Κυρίως θα λέγαμε ότι με αυτή τη τακτική θα στοχεύσουμε περισσότερο εταιρικούς πελάτες και επαγγελματίες που κινούνται στη πόλη και έχουν μικρό περιθώριο χρόνου για ξεκούραση και ποιοτικό φαγητό.
Food and Beverage Tip3: Street Food is in the bar
Ναι το street food είναι μία μόδα που έχει έρθει για να μείνει. Ναι, όλοι ψάχνουμε κάτι να “τσιμπίσουμε” ενώ πίνουμε τη μπύρα μας, το καφέ ή το χυμό μας. Είναι ευκαιρία λοιπόν να ενισχύσουμε και το bar του ξενοδοχείου. Τι είναι το street food αλλά και τάσεις μπορείτε να βρείτε εδώ!
Είναι μία μόδα πολύ γνωστή, έχει ένα κοστολόγιο σχετικά οικονομικό, είναι εύκολα τα πιάτα και σίγουρα μπορούν να κερδίσουν οποιοδήποτε κοινό. Για όλους τους παραπάνω λόγους είναι ένα από τα food and beverage tips που αξίζει να ενσωματώσετε στις υπηρεσίες του μπαρ του ξενοδοχείου.
Food and Beverage Tip4:Η μόδα των brunch στα ξενοδοχεία
To brunch είναι ένας γαστρονομικός όρος που έχει έρθει στη ζωή μας τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα. Υπάρχουν εξειδικευμένα καφέ-εστιατόρια που προσφέρουν αυτά τα ξεχωριστά πιάτα αλλά και ευρέως στην εστίαση η “κουζίνα” αυτή έχει προστεθεί στους καταλόγους των μαγαζιών.
Αναλυτικότερα για το τι είναι το brunch μπορείτε να βρείτε εδώ!Τα ξενοδοχεία μπορούν με ευκολία να προσφέρουν brunch σαν ένα “μεταγενέστερο” πρωινό στο χώρο των εστιατορίων ή των bars τόσο για εσωτερικούς όσο και για εξωτερικούς πελάτες με επιπλέον πληρωμή σαφώς.
Food and Beverage Tip5:Εξειδικευμένη λίστα κρασιών
Τα κρασιά είναι ίσως και ένα crush test για την πoιότητα των επισιτιστικών τμημάτων των ξενοδοχείων αλλά και των εσόδων ενός ξενοδοχείου. Γνωρίζουμε ότι συνήθως υπάρχουν και εξειδικευμένες θέσεις εργασίας που αφορούν τον οίνο στα ξενοδοχεία αλλά γίνονται και βραδιές οινογνωσίας που προσελκύουν κοινό, λάτρεις των καλών και διαφορετικών κρασιών.
Η Ελλάδα είναι ένας πρωταθλητής στη παραγωγή και διανομή ποιοτικών οίνων και φυσικά τα ξενοδοχεία έχουν την ευκαιρία τους να προσθέσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα λόγω αυτού. Ιδανικά η λίστα των κρασιών ταιριάζει με τα πιάτα των μενού που υπάρχουν στα εστιατόρια ενός ξενοδοχείου. Διαφορετικά ή ίδια κρασιά υπάρχουν και στη λίστα δωματίων ή των bars.
Σε κάθε περίπτωση, οι τιμές, η επιλογή και τα ποιοτικά χαρακτηριστικά καθορίζονται σε συνεργασία του/της Food and Βeverage Manager με εξειδικευμένους συνεργάτες εξωτερικούς ή μη του ξενοδοχείου.
Food and Beverage Tip6:Live action της κουζίνας
Τι κερδίζει περισσότερο έναν επισκέπτη ενός ξενοδοχείου; Τι δίνει μοναδική εμπειρία στη διαμονή του; Ευχάριστο και προσιτό προσωπικό από όλες τις απόψεις. Γιατί όχι λοιπόν; Να ξέρει και τι συμβαίνει στα τμήματα. Τι εννοούμε; Εφαρμόστε τη “liνe μετάδοση” παρασκευής εδεσμάτων στο ξενοδοχείο.
Μπορείτε στο πρωινό οι πελάτες να βλέπουν πως φτιάχνουμε τις κρέπες μας ή τη βάφλα μας και να τη τρώνε έτοιμη, ζεστή και λαχταριστή. Αν υπάρχει ιταλική κουζίνα στο εστιατόριο τότε είναι σίγουρα πιο κερδοφόρο και λαχταριστό να παρακολουθεί κάποιος πόσο φαντασμαγορικά φτιάχνουμε τις πίτσες ή πόσο ωραία μυρίζουν οι μακαρονάδες μας. Εσείς τι άλλο μπορείτε να κάνετε;
Food and Beverage Tip7:Μενού για τους πιο μικρούς επισκέπτες
Τα παιδιά διεκδικούv πάντα μία ίση θέση στο τραπέζι και σίγουρα είναι πιο απαιτητικοί πελάτες. Καλή ιδέα είναι να διαμορφώσετε ειδικά μενού με υγιεινές, χρωματιστές αλλά και ξεχωριστές γεύσεις μόνο για παιδιά. Σίγουρα θα μπορούσε να εφαρμοστεί σε resort που υποδέχονται και/ή μόνο οικογένειες αλλά και για τα ξενοδοχεία πόλης είναι μία χρήσιμη ιδέα.
Με τον τρόπο αυτό μπορείτε να προσελκύσετε εσωτερικούς και εξωτερικούς επισκέπτες, να διαφοροποιήσετε τις παροχές σας αλλά πιθανά να αυξήσετε και τα έσοδά σας.
Εσείς τι άλλο θα προσθέτατε παραπάνω; Υπάρχει κάτι που ήδη εφαρμόζετε στο ξενοδοχείο που δουλεύετε ή έχετε; Θέλετε να προτείνετε κάτι που είχατε ζήσει σε κάποιο ξενοδοχείο που έχετε μείνει;
Για περισσότερες πληροφορίες ή προτάσεις επικοινωνήστε μαζί μας info@touristhings.gr