Το άρθρο υπογράφει η Δήμητρα Δολιανίτη*
Οι ιστοσελίδες των ξενοδοχείων λειτουργούν όπως και ιστοσελίδα μίας επιχείρησης. Είναι ένα εμπλουτισμένο έγγραφο (έγγραφο με κείμενο, εικόνες, βίντεο, links). Οι κύριοι σκοποί που εξυπηρετεί είναι αυτοί της προβολής περιεχομένου ενημέρωσης, αγοράς προιόντων, υπηρεσιών, ψυχαγωγίας, εκπαίδευσης κ.α.
Οι κατηγορίες των ιστοσελίδων χωρίζονται σε:
- Blogs
- Portals
- Eshop
Σύμφωνα με μία έρευνα επιστημόνων με επικεφαλής τον Chao Liu του ερευνητικής θυγατρικής της Microsoft( ΜSR), αναλύθηκαν 205.783 διαφορετικές ιστοσελίδες και συγκεντρώθηκε δείγμα άνωτων 10.000 επισκέψεων (πηγή: Νielsen Norman Group)
Το αποτέλεσμα αυτής της έρευνας κατέδειξε ότι τα πρώτα 10 δευτερόλεπτα είναι κρίσιμα για την παραμονή (ή όχι) των επισκεπτών σε έναν ιστότοπο. Αυτό που αναζητούν είναι περιεχόμενο που θα τους τραβήξει την προσοχή.
Αν ένας ιστότοπος «επιβιώσει» στα πρώτα 10 δευτερόλεπτα και ο επισκέπτης παραμείνει, το πιθανότερο είναι να αποχωρήσει στα 20 δευτερόλεπτα.
Στην περίπτωση που ο επισκέπτης ιστοσελίδας ξενοδοχείου παραμείνει για 30 δευτερόλεπτα, τότε η καμπύλη, σύμφωνα με το παρακάτω διάγραμμα, γίνεται σχετικά επίπεδη.

Ποια είναι όμως τα σημαντικά δεδομένα που πρέπει κάθε ξενοδοχειακή επιχείρηση να λάβει υπόψη μελετώντας την επισκεψιμότητά του ιστοχώρου της;

- Reach: Ποσοστιαία επισκεψιμότητα (%) μίας ιστοσελίδας από το σύνολο των χρηστών.
- Page Views: Μοναδικές θεάσεις (unique views) της ιστοσελίδας ανά χρήστη.
- Page Views/User: Μέσος όρος σελίδων που επισκέφτηκε 1 χρήστης μία δεδομένη χρονική στιγμή. Όσο μεγαλύτερος ο αριθμός ανά χρήστη, τόσο πιο ενδιαφέρουσα και πιο δυναμική είναι η ιστοσελίδα μετατρέποντας τον απλό χρήστη σε επαναλαμβανόμενο.
- Bouncerate: Το ποσοστό των χρηστών που επισκέπτονται έναν ιστότοπο βλέποντας 1 μόνο σελίδα (χωρίς να περιηγηθούν στο υπόλοιπο site).Όσο πιο μικρό είναι το bouncerate, τόσο πιο καλό. Για να διατηρηθεί αμείωτο το ενδιαφέρον των χρηστών, χρειάζεται να προστεθούν αρκετά links που οδηγούν και οδηγούνται στο site.
- Χρόνος που καταναλώθηκε από χρήστες για να περιηγηθούν στην ιστοσελίδα (όσο μεγαλύτερη η διάρκεια, τόσο πιο ενδιαφέρον ο ιστότοπος στα μάτια των επισκεπτών).
Σε μία εποχή όπου χαρακτηρίζεται από την ταχύτητα της επικοινωνίας με το περιεχόμενο να αναδεικνύεται ως ο απόλυτος θριαμβευτής, τα παρακάτω 5+1 θανάσιμα λάθη ιστοσελίδων ξενοδοχείων μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά την εμπειρία ενός χρήστη (user experience):

- Μη ανανεωμένο/Παρωχημένο περιεχόμενο: Το candy bar της GOOGLE φέρει τον τίτλο: ΦΡΕΣΚΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ! Μήπως είναι και η δική σας σειρά να ανανεώσετε το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σας και να ερευνήσετε νέες λέξεις-κλειδιά; (χρησιμοποιήστε το Google Search Console, ένα δωρεάν εργαλείο στην αναζήτηση των πιο κατάλληλων ).
- Kακής ποιότητας φωτογραφικό υλικό: Οι φωτογραφίες αποτελούν το Α και το Ω χρωματίζοντας το περιεχόμενο κάθε ιστοτόπου. Ένας έμπειρος φωτογράφος μπορεί να αποτυπώσει με τον καλύτερο τρόπο τη δυναμική κάθε επιχείρησης (μεταφέροντας την εμπειρία που μπορεί να βιώσει ο χρήστης και όχι απλά απαθανατίζοντας έναν χώρο όπως για παράδειγμα σε ένα ξενοδοχείο). Υψηλής ανάλυσης φωτογραφίες μειώνουν την ταχύτητα του site οπότε και συστήνεται βελτιστοποίηση εικόνων (Image Optimizer, www.imageoptimizer.net)
- Call to Action buttons: Τα call to action buttons είναι τα κουμπιά που χρησιμοποιούνται σε κάθε ιστότοπο και στις σελίδες προορισμού (landing pages) για να καθοδηγούν τους χρήστες προς τη μετατροπή των στόχων σας και οφείλουν να βρίσκονται σε εμφανή σημεία.
- Ταχύτητα φόρτωσης ιστοσελίδας (Page Load Time): Ορίζεται ως ο μέσος όρος που χρειάζεται για να εμφανιστεί μία σελίδα στην οθόνη μας. Πραγματοποιήστε ένα δωρεάν τεστ (Google Website speed test) μετρώντας εύκολα την ταχύτητα του ιστοχώρου σας. Είναι πολύ σημαντικό να θυμόμαστε ότι η GOOGLE «τιμωρεί» τις ιστοσελίδες που αργούν να φορτώσουν ενώ δίνει μεγαλύτερη ώθηση στα αποτελέσματα αναζήτησης αυτών που φορτώνουν πιο γρήγορα.
- Έλλειψη συνδέσμων (links): Σε έναν ιστότοπο, το hyperlink (ή link) είναι ένα στοιχείο (λέξη ή κουμπί) που οδηγεί σε άλλη τοποθεσία. Όταν κάνουμε κλικ σε έναν σύνδεσμο, ο σύνδεσμος (link) μας μεταφέρει στον στόχο του συνδέσμου (λ.χ έγγραφο ή άλλο διαδικτυακό περιεχόμενο). Οι ιστότοποι χρησιμοποιούν hyperlinks ως τρόπο πλοήγησης στο online περιεχόμενο.
- Κακής ποιότητας κείμενα: Υπάρχουν πολλοί χρυσοί κανόνες στο διαδίκτυο που μπορούν να σας δώσουν ιδέες εμπλουτίζοντας το περιεχόμενο του ιστοτόπου σας.Παρόλα αυτά, η πρόσληψη ενός επαγγελματία κειμενογράφου (copywriter) ,σε συνεργασία με την επιχείρησή σας, μπορεί να εξασφαλίσει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα αφού αρκετοί από αυτούς γνωρίζουν όχι μόνο να συντάσσουν άρτια αλλά και SEO (Search Engine Optimization) friendly κείμενα.
*Λίγα λόγια για τη συγγραφέα:

H Δολιανίτη Δήμητρα είναι απόφοιτος της Σχολής Τουριστικών Επαγγελμάτων Αναβύσσου. Έχει εργαστεί ως Guest Relations Executive στο ξενοδοχείο Candia Athens και αντίστοιχα στα τμήματα Κρατήσεων και Front Office boutique και city hotels. Συνεργάστηκε με ιδιωτικές σχολές τουριστικής εκπαίδευσης. Έχει παρακολουθήσει πληθώρα σεμιναρίων (Hotel Management, Event Management, Πωλήσεων, Google & Facebook Ads).
Ως αρχισυντάκτης της ιστοσελίδας Hospitality Ambassadeurs σε συνεργασία με αξιόλογους Σεφ, Sommeliers, Bartenders και επαγγελματίες του τουρισμού, προβάλλουν και προωθούν διεθνώς μέσω πλούσιας αρθρογραφίας το τουριστικό προιόν της χώρας.