Πιο πρόσφατα άρθρα

    Το “ΕΥ ΖΗΝ”Απριλίου δίνει ιδέες στα ξενοδοχεία

    15 Απριλίου, 2022

    5+1 λάθη στα βιογραφικά του κλάδου της εστίασης

    15 Απριλίου, 2022

    Η Ποντιακή κουζίνα “εισβάλει” στα μενού ξενοδοχείων

    22 Μαρτίου, 2022
    Facebook Twitter Instagram
    Trending
    • Το “ΕΥ ΖΗΝ”Απριλίου δίνει ιδέες στα ξενοδοχεία
    • 5+1 λάθη στα βιογραφικά του κλάδου της εστίασης
    • Η Ποντιακή κουζίνα “εισβάλει” στα μενού ξενοδοχείων
    Facebook Instagram LinkedIn
    TourisThings.GRTourisThings.GR
    • Home
    • Τουρισμός στην Ελλάδα
      1. Γενικά άρθρα
      2. Δελτία Τύπου/Μελέτες
      3. View All

      10 Trends για τα ξενοδοχεία του 2021

      9 Δεκεμβρίου, 2020

      Ποια είναι η πρώτη αγροτουριστική μονάδα;

      21 Νοεμβρίου, 2020

      Η φιλοσοφία του Marriott είναι “γόνιμη” στην Ελλάδα;

      7 Οκτωβρίου, 2020

      Cesar Ritz,ο δημιουργός των αρχών της φιλοξενίας

      29 Σεπτεμβρίου, 2020

      Το “ΕΥ ΖΗΝ”Απριλίου δίνει ιδέες στα ξενοδοχεία

      15 Απριλίου, 2022

      Hotel Gnosis:Σεμινάρια Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων

      18 Φεβρουαρίου, 2022

      Η Workathlon διοργανώνει τις πρώτες Υβριδικές Ξενοδοχειακές Ημέρες Καριέρας!

      14 Ιανουαρίου, 2022

      Η Workathlon σε εκστρατεία χρηματοδότησης του Seedblink

      17 Δεκεμβρίου, 2021

      Το “ΕΥ ΖΗΝ”Απριλίου δίνει ιδέες στα ξενοδοχεία

      15 Απριλίου, 2022

      Hotel Gnosis:Σεμινάρια Ξενοδοχειακών Επιχειρήσεων

      18 Φεβρουαρίου, 2022

      Η Workathlon διοργανώνει τις πρώτες Υβριδικές Ξενοδοχειακές Ημέρες Καριέρας!

      14 Ιανουαρίου, 2022

      Ψηφιακοί νομάδες στην Ελλάδα

      12 Ιανουαρίου, 2022
    • Λειτουργία ξενοδοχείων
      • Front Office
      • Food and Beverage
      • Housekeeping
      • Λοιπά τμήματα
      • Ανθρώπινο Δυναμικό
    • Πωλήσεις και Μάρκετινγκ
      • Στρατηγική Πωλήσεων
      • Στρατηγική Μάρκετινγκ
      • Digital Marketing
    • Στρατηγική ξενοδοχείων
      • Εργαλειοθήκη Ξενοδοχείων
      • Business plan
    • Προτάσεις
      1. Βιβλία για τον τουρισμό
      2. Γίνομαι καλύτερος
      3. Ιστοσελίδες για τον τουρισμό
      4. View All

      E-Tourism από τον Γιάννη Πρωτοπαπαδάκη

      9 Μαρτίου, 2022

      55 Πρακτικές Μάρκετινγκ για μικρά ξενοδοχεία

      5 Ιανουαρίου, 2022

      Cooking@Home: Μαγειρεύοντας έξυπνα για το σπίτι

      1 Δεκεμβρίου, 2021

      Hotel Concierge: To βιβλίο του επαγγελματία

      5 Νοεμβρίου, 2021

      Ημερολόγια 2022 μόνο για ξενοδοχοϋπαλλήλους

      28 Δεκεμβρίου, 2021

      Ιστορίες Ξενοδοχοϋπαλλήλων…

      27 Αυγούστου, 2021

      Τουριστικές σπουδές στο μηχανογραφικό μου

      16 Ιουνίου, 2021

      Η θετική σκέψη δημιουργεί καλές σχέσεις με τους πελάτες

      8 Ιουλίου, 2020

      Hospitality Ambassadeurs, οι πρεσβευτές της φιλοξενίας

      15 Νοεμβρίου, 2021

      Η Hoteltraining είναι στον “αέρα”.Έτοιμος να πετάξεις μαζί της;

      20 Οκτωβρίου, 2020

      E-Tourism από τον Γιάννη Πρωτοπαπαδάκη

      9 Μαρτίου, 2022

      55 Πρακτικές Μάρκετινγκ για μικρά ξενοδοχεία

      5 Ιανουαρίου, 2022

      Ημερολόγια 2022 μόνο για ξενοδοχοϋπαλλήλους

      28 Δεκεμβρίου, 2021

      Cooking@Home: Μαγειρεύοντας έξυπνα για το σπίτι

      1 Δεκεμβρίου, 2021
    • Newsletter
    TourisThings.GRTourisThings.GR
    Αρχική » Το μάρκετινγκ είναι ευθύνη όλων
    Πωλήσεις και Μάρκετινγκ

    Το μάρκετινγκ είναι ευθύνη όλων

    9 Φεβρουαρίου, 2022Updated:9 Φεβρουαρίου, 20224 Mins Read
    Share
    Facebook Twitter LinkedIn Email

    Άρθρο του Γιάννη Πρωτοπαπαδάκη*

    Από τη δεκαετία του ’60, όταν άρχισε για πρώτη φορά να χρησιμοποιείται ο όρος, έχουν δοθεί αμέτρητοι ορισμοί για το τι είναι μάρκετινγκ και προφανώς θα χρειαζόταν ένα ολόκληρο κεφάλαιο για να τους παραθέσουμε όλους.

    Τι είναι το μάρκετινγκ;

    Με πολύ απλά λόγια, το μάρκετινγκ (αγοραλογία) είναι η διαδικασία του εντοπισμού και της μελέτης των αναγκών των καταναλωτών και όλες οι ενέργειες που απαιτούνται για την ανάπτυξη προϊόντων και υπηρεσιών με σκοπό την ικανοποίηση των αναγκών αυτών.

    Όλο αυτό θα μπορούσε να συμπυκνωθεί σε μία μόνο φράση: «find a hole and fill it» (αναζήτησε μια ανικανοποίητη ανάγκη, ένα κενό στην αγορά, και γέμισέ το π.χ. το 2020, ανταποκρινόμενο στις τάσεις των καιρών, άνοιξε στην Μύκονο το πρώτο ξενοδοχείο αποκλειστικά για vegans). Ορισμένοι διατείνονται ότι το μάρκετινγκ είναι «η τέχνη να βρίσκεις και να διατηρείς ικανοποιημένους πελάτες». Ο ικανοποιημένος πελάτης θα επιστρέψει, θα μιλήσει σε τρίτους και θα αποφέρει κέρδη στο ξενοδοχείο σας.

    Είναι λοιπόν πασιφανές ότι το μεγαλύτερο κεφάλαιο για μια εταιρεία δεν είναι τα κτίρια, ο εξοπλισμός ή τα μετρητά της, αλλά οι πελάτες της. Ο πελάτης είναι το παν, το επίκεντρο κάθε επιχειρηματικής δραστηριότητας. Όπως είχε διαμηνύσει ο Ellsworth Statler, πριν έναν αιώνα, στους υπαλλήλους του: «Ο πελάτης πληρώνει το μισθό σας, όπως και τον δικό μου. Είναι ο άμεσος ευεργέτης σας».

    Το μάρκετινγκ δεν είναι ευθύνη μόνο του τμήματος μάρκετινγκ, αλλά όλων των τμημάτων της εταιρείας.

    Όπως διατείνονταν ο David Packard, συνιδρυτής της Hewlett-Packard, «το μάρκετινγκ είναι πολύ σημαντικό για να αφήνεται μόνο στη δικαιοδοσία του τμήματος μάρκετινγκ». Φανταστείτε μόνο τι θα συμβεί αν υπόσχεστε άριστη εξυπηρέτηση, όταν την ίδια στιγμή προσλαμβάνετε ανεκπαίδευτο προσωπικό το οποίο «το πετάτε στα βαθιά» χωρίς να το εκπαιδεύσετε επιμορφώσετε πάνω στις βασικές αρχές του μάρκετινγκ και της εξυπηρέτησης πελατών.

    Υπάρχει, μάλιστα, μια αρκετά διαδεδομένη ιστορία σύμφωνα με την οποία ο Michael Eisner, διευθύνων σύμβουλος της Walt Disney Corporation, κατά τη διάρκεια ξενάγησης σε στελέχη επιχειρήσεων, καθώς περιδιάβαινε στα δρομάκια του πάρκου, έσκυψε και έπιασε ένα σκουπιδάκι, το οποίο πέταξε στον πλησιέστερο κάδο. Όταν κάποιος από το γκρουπ διερωτήθηκε γιατί δεν το μάζεψε ο υπάλληλος
    καθαριότητας του πάρκου, ο Eisner του είπε: «Η καθαριότητα στην Disney είναι ευθύνη όλων».


    Πως εφαρμόζεται το μάρκετινγκ στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις

    Κοινώς, όλοι είναι εν δυνάμει στελέχη μάρκετινγκ, από τον υπάλληλο στην υποδοχή, στο σερβιτόρο, στον μπάρμαν, στην κοπέλα που καθαρίζει τα δωμάτια, στον μάγειρα. Αν όλοι αυτοί δεν εξυπηρετήσουν σωστά τον πελάτη, τότε το στοίχημα για το ξενοδοχείο σας μπορεί να χαθεί.

    Στο μάρκετινγκ, λοιπόν, η εταιρεία εκπονεί έρευνα, προκειμένου να προσδιορίσει τις ανάγκες της αγοράς στόχου (target market) και συντονίζει όλα τα τμήματά της, ιδιαίτερα το προσωπικό πρώτης γραμμής, ώστε να προσανατολιστούν στον πελάτη (integrated marketing) και στην καλύτερη ικανοποίηση των αναγκών του.

    Μόνον όταν όλοι οι υπάλληλοί σας εμποτιστούν με αυτή την πελατοκεντρική φιλοσοφία, θα μπορέσετε να προσφέρετε υπεραξία στον επισκέπτη και να διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό, που αδυνατεί να προσφέρει παρόμοια εμπειρία. Όταν αυτό δεν συμβαίνει στην πράξη, τότε το προσωπικό σας θα βάζει τον
    επισκέπτη σε δεύτερη μοίρα.

    Αυτός που εργάζεται στο service θα είναι νωθρός, χωρίς να έχει οπτική επαφή με τον επισκέπτη, αδιαφορώντας αν ο τελευταίος θέλει να τον ρωτήσει κάτι. Αυτός που εργάζεται στον χώρο της υποδοχής θα είναι αγέλαστος και ελάχιστα εξυπηρετικός, ανήμπορος να δώσει απαντήσεις σε ερωτήσεις που όφειλε να γνωρίζει (θεωρώντας ότι δεν είναι δική του δουλειά να δώσει συμβουλές σε έναν επισκέπτη που τον ρωτάει πού θα πάει να γευτεί αυθεντική ελληνική κουζίνα). Η΄ η housekeeper (ναι, σωστά, η κοπέλα που συνηθίζεται, όταν βλέπει έναν επισκέπτη, να του γυρίζει την πλάτη, σαν να μην τον είδε, καθώς θεωρεί ότι αυτή «δεν είναι η δουλειά της») που δεν χαμογελά ποτέ και κρίνει πως δεν χρειάζεται να καλημερίσει τον επισκέπτη ή γενικώς να συναναστραφεί μαζί του.

    Περισσότερα για μάρκετινγκ ξενοδοχείων μπορείτε να βρείτε στο βιβλίο του Γιάννη Πρωτοπαπαδάκη “55 πρακτικές μάρκετινγκ για μικρά ξενοδοχεία” .

    Λίγα λόγια για τον συγγραφέα*

    O Ιωάννης Πρωτοπαπαδάκης είναι συγγραφέας, καθηγητής και εισηγητής σεμιναρίων σε θέματα μάρκετινγκ, ποιοτικής εξυπηρέτησης και διαχείρισης παραπόνων. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο Πειραιά και κατέχει MBA (Master of Business Administration) από το Cleveland State University. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της Misko-Barilla, καθώς και από το 2000 έως σήμερα, ως καθηγητής μάρκετινγκ και ποιοτικής εξυπηρέτησης, στην τουριστική σχολή Le Monde. Είναι συνεργάτης της HotelTraining.gr

    Share. Facebook Twitter LinkedIn WhatsApp Tumblr Email Pinterest

    Related Posts

    Πωλήσεις και Μάρκετινγκ

    Hotel Commercial Strategy: 7 συμβουλές επιτυχίας

    15 Δεκεμβρίου, 20214 Mins Read
    Digital Marketing

    6 πρακτικές για επιτυχημένα hotel posts σε Social Media

    11 Ιουλίου, 20213 Mins Read
    Πωλήσεις και Μάρκετινγκ

    Ποιοι είναι οι πελάτες των ξενοδοχείων;

    25 Απριλίου, 20215 Mins Read

    Leave A Reply Cancel Reply

    Γρήγορη Αναζήτηση στη TourisThings
    • Newsletter
    • Αρχική Σελίδα TourisThings.gr
    • Όροι Χρήσης
    • Πολιτική Απορρήτου
    ΑΧΡΗΣΤΗ (ΧΡΗΣΙΜΗ) ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑ
    Stay In Touch
    • Facebook 3.8K
    • Instagram 157
    • LinkedIn 135
    ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

    Το “ΕΥ ΖΗΝ”Απριλίου δίνει ιδέες στα ξενοδοχεία

    15 Απριλίου, 2022

    5+1 λάθη στα βιογραφικά του κλάδου της εστίασης

    15 Απριλίου, 2022

    Η Ποντιακή κουζίνα “εισβάλει” στα μενού ξενοδοχείων

    22 Μαρτίου, 2022

    To Housekeeping πέρα από το στρώσιμο κρεβατιού

    14 Μαρτίου, 2022
    Λίγα λόγια για εμάς
    Λίγα λόγια για εμάς

    Είμαστε μια μικρή ομάδα από το χώρο των ξενοδοχείων και του τουρισμού που με μεράκι δημιουργήσαμε μια "πηγή" πληροφοριών και εμπειρίας για εργαζόμενους, στελέχη και ιδιοκτήτες ξενοδοχείων! Περιμένουμε τα σχόλια και τις προτάσεις σας!

    Δεχόμαστε συνεργασίες και διαφημίσεις!

    Email: info@touristhings.gr
    Επικοινωνία: +30 69 45 31 23 66

    Facebook Instagram LinkedIn
    Πρόσφατα άρθρα

    Το “ΕΥ ΖΗΝ”Απριλίου δίνει ιδέες στα ξενοδοχεία

    15 Απριλίου, 2022

    5+1 λάθη στα βιογραφικά του κλάδου της εστίασης

    15 Απριλίου, 2022

    Η Ποντιακή κουζίνα “εισβάλει” στα μενού ξενοδοχείων

    22 Μαρτίου, 2022
    • Facebook 3.8K
    • Instagram 157
    • LinkedIn 135
    Σελίδες
    • Newsletter
    • Αρχική Σελίδα TourisThings.gr
    • Όροι Χρήσης
    • Πολιτική Απορρήτου
    Facebook Instagram LinkedIn
    • Αρχική σελίδα
    • NEWSLETTER
    © 2023 TourisThings.gr. Designed by NextBigProject.

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.

    Πολιτική Cookies
    Χρησιμοποιούμε cookies και άλλες παρόμοιες τεχνολογίες για την ορθή λειτουργία του ιστοτόπου. Με την συγκατάθεσή σας θα χρησιμοποιήσουμε cookies για την ανάλυση της επίδοσής του και για λόγους προώθησης προβάλλοντας εξατομικευμένες διαφημίσεις . Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα Cookies, παρακαλούμε επισκεφτείτε την Πολιτική Cookies . Πατώντας «Αποδέχομαι», συναινείτε στη χρήση όλων των cookies. Πατώντας «Δεν αποδέχομαι», απορρίπτετε την χρήση όλων των μη απαραίτητων cookies. Για να επιλέξετε τις κατηγορίες Cookies που επιθυμείτε, πατήστε «Ρυθμίσεις cookies». Μπορείτε να ανακαλέσετε τη συγκατάθεσή σας ανά πάσα στιγμή.
    Do not sell my personal information.
    ΡυθμίσειςΑποδοχήΑποδοχή όλων
    Πολιτική Cookies

    Privacy Overview

    This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
    Necessary
    Always Enabled
    Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
    Functional
    Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
    CookieDurationDescription
    na_id1 year 1 monthThe na_id is set by AddThis to enable sharing of links on social media platforms like Facebook and Twitter.
    na_rn1 monthThe na_rn cookie is used to recognize the visitor upon re-entry. It allows to record details on user behaviour and facilitate the social sharing function provided by Addthis.com.
    na_sc_e1 monthThe na_sc_e cookie is used to recognize the visitor upon re-entry. It allows to record details on user behaviour and facilitate the social sharing function provided by Addthis.com.
    na_sr1 monthThe na_sr cookie is used to recognize the visitor upon re-entry. It allows to record details on user behaviour and facilitate the social sharing function provided by Addthis.com.
    na_srp1 minuteThe na_srp cookie is used to recognize the visitor upon re-entry. It allows to record details on user behaviour and facilitate the social sharing function provided by Addthis.com.
    na_tc1 year 1 monthThe na_tc cookie is used to recognize the visitor upon re-entry. It allows to record details on user behaviour and facilitate the social sharing function provided by Addthis.com.
    ouid1 year 1 monthAssociated with the AddThis widget, this cookie helps users to share content across various networking and sharing forums.
    Performance
    Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
    CookieDurationDescription
    d3 monthsQuantserve sets this cookie to anonymously track information on how visitors use the website.
    Analytics
    Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
    CookieDurationDescription
    CONSENT2 yearsYouTube sets this cookie via embedded youtube-videos and registers anonymous statistical data.
    uid1 year 1 monthThis is a Google UserID cookie that tracks users across various website segments.
    _ga2 yearsThe _ga cookie, installed by Google Analytics, calculates visitor, session and campaign data and also keeps track of site usage for the site's analytics report. The cookie stores information anonymously and assigns a randomly generated number to recognize unique visitors.
    _gat_gtag_UA_159840675_11 minuteSet by Google to distinguish users.
    _gid1 dayInstalled by Google Analytics, _gid cookie stores information on how visitors use a website, while also creating an analytics report of the website's performance. Some of the data that are collected include the number of visitors, their source, and the pages they visit anonymously.
    __gads1 year 24 daysThe __gads cookie, set by Google, is stored under DoubleClick domain and tracks the number of times users see an advert, measures the success of the campaign and calculates its revenue. This cookie can only be read from the domain they are set on and will not track any data while browsing through other sites.
    Advertisement
    Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
    CookieDurationDescription
    anj3 monthsAppNexus sets the anj cookie that contains data stating whether a cookie ID is synced with partners.
    CMID1 yearCasale Media sets this cookie to collect information on user behavior, for targeted advertising.
    CMPRO3 monthsCMPRO cookie is set by CasaleMedia for anonymous user tracking, and for targeted advertising.
    CMPS3 monthsCMPS cookie is set by CasaleMedia for anonymous user tracking based on user's website visits, for displaying targeted ads.
    CMRUM31 yearCMRUM3 cookie is set by CasaleMedia for anonymous user tracking based on user's website visits, for displaying targeted ads.
    CMST1 dayCasale Media sets this cookie to collect information on user behavior, for targeted advertising.
    DSID1 hourThis cookie is set by DoubleClick to note the user's specific user identity. It contains a hashed/encrypted unique ID.
    id1 year 1 monthSet by Google DoubleClick, this cookie is used to create user profiles to display relevant ads.
    IDE1 year 24 daysGoogle DoubleClick IDE cookies are used to store information about how the user uses the website to present them with relevant ads and according to the user profile.
    KADUSERCOOKIE3 monthsThe cookie, set by PubMatic, registers a unique ID that identifies a returning user's device across websites that use the same ad network. The ID is used for targeted ads.
    KTPCACOOKIE1 dayThe cookie, set by PubMatic, registers a unique ID that identifies a returning user's device across websites that use the same ad network. The ID is used for targeted ads.
    mc1 year 1 monthQuantserve sets the mc cookie to anonymously track user behaviour on the website.
    mdata1 year 1 monthThis cookie is used by Media Innovation group and registers a unique ID to identify a visitor on their revisit, in order to show them relevant ads.
    ov1 year 1 monthThis cookie is set by the provider mookie1.com. This cookie is used for serving the user with relevant content and advertisement.
    test_cookie15 minutesThe test_cookie is set by doubleclick.net and is used to determine if the user's browser supports cookies.
    uuid3 monthsMediaMath sets this cookie to avoid the same ads from being shown repeatedly and for relevant advertising.
    uuid23 monthsThe uuid2 cookie is set by AppNexus and records information that helps in differentiating between devices and browsers. This information is used to pick out ads delivered by the platform and assess the ad performance and its attribute payment.
    VISITOR_INFO1_LIVE5 months 27 daysA cookie set by YouTube to measure bandwidth that determines whether the user gets the new or old player interface.
    YSCsessionYSC cookie is set by Youtube and is used to track the views of embedded videos on Youtube pages.
    yt-remote-connected-devicesneverYouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
    yt-remote-device-idneverYouTube sets this cookie to store the video preferences of the user using embedded YouTube video.
    Others
    Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
    CookieDurationDescription
    GoogleAdServingTestsessionNo description
    SAVE & ACCEPT
    Powered by CookieYes Logo