*Το άρθρο υπογράφει η Ελευθέρια Γιόρτσου
Όταν ένας πελάτης μπαίνει σε ένα ξενοδοχειακό δωμάτιο, η προσοχή του συνήθως πέφτει πρώτα στο κρεβάτι. Αφενός αυτό είναι ένα από τα πρώτα σημεία που αντικρίζει, αφετέρου το κρεβάτι καλύπτει μεγάλο μέρος του χώρου.
Αντιλαμβανόμαστε λοιπόν εύκολα, ότι η εικόνα του κρεβατιού, το στρώσιμό του, θα πρέπει να είναι αψεγάδιαστο και – ει δυνατόν – εντυπωσιακό.
Πάμε λοιπόν να δούμε μερικά tips, που καλό είναι να ακολουθούμε, κατά την διαδικασία του στρωσίματος κρεβατιού:
- Θα πρέπει να έχουμε προετοιμάσει το καρότσι εργασίας με όλα τα απαραίτητα λινά – κλινοσκεπάσματα. Έτσι κερδίζουμε και χρόνο και κόπο ,αφού δεν χρειάζεται να ψάχνουμε σε οφίς και λινοθήκη για λινά, σεντόνια ,πετσέτες και λοιπά.
- Μπαίνουμε στο δωμάτιο με τα καθαρά λινά στα χέρια και γενικά φροντίζουμε να μην κάνουμε καμία κίνηση με άδεια χέρια, για να κερδίσουμε χρόνο
- Δεν ρίχνουμε τίποτα στο πάτωμα. Τα καθαρά λινά τοποθετούνται στο έπιπλο και τα ακάθαρτα από το κρεβάτι στην σακούλα απλύτων.
- Δεν ξεχνάμε να ελέγξουμε το υποσέντονο ,το στρώμα ,τα καλύμματα μαξιλαριών καθώς και το πάπλωμα για τυχόν λεκέδες ή φθορές
- Ξεχωρίζουμε τα πολύ λερωμένα λινά και τα τοποθετούμε σε ειδικό σάκο με ένδειξη «για ειδική πλύση».
- Αν υπάρχουν φθαρμένα, που δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν, τα αποσύρουμε.
- Ξεκινάμε το στρώσιμο, διαμορφώνοντας την σωστή γωνία
- Περνάμε τις μαξιλαροθήκες και συνεχίζουμε διακοσμώντας το κρεβάτι με τα μαξιλαράκια και το ράνερ.
- Δεν ξεχνάμε να ρίξουμε μια τελευταία προσεκτική ματιά, καθώς κάτι μπορεί να μας ξέφυγε.
- Μπορούμε να έχουμε διαφορετικούς τρόπους στρωσίματος και εμφάνισης (με ράνερ, μαξιλάρια κλπ.) σε άφιξη και παραμονές, καθώς αυτό δείχνει και την φροντίδα μας προς τον πελάτη
Το τμήμα οροφοκομίας ή Housekeeping ωστόσο δεν είναι μόνο το στρώσιμο του κρεβατιού.
Θα προσθέταμε ότι δεν είναι και μόνο η καθαριότητα. Λίγα επαγγέλµατα είναι ίσως σήµερα τόσο παρεξηγηµένα όσο αυτό του housekeeper, όπως λίγα είναι και τα επαγγέλματα στον τουριστικό κλάδο που έχουν τόσο µεγάλη ζήτηση.
Το τμήμα Οροφοκομίας είναι σίγουρα το πιο υποτιμημένο τμήμα σε ένα τουριστικό κατάλυμα. Είναι όμως δεδομένα ένα από τα πιο σημαντικά, όσον αφορά την λειτουργία και την επιτυχία του καταλύματος. Άλλωστε δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι είναι και το μοναδικό τμήμα , που υπάρχει ανεξαιρέτως σε όλα τα τουριστικά καταλύματα.
Housekeeping λοιπόν σημαίνει καθαριότητα, σημαίνει ποιοτική εξυπηρέτηση, λειτουργία του πλυντηρίου και της αποθήκης. Διαδικασίες που πρέπει να ακολουθούνται, συνεργασίες με τα άλλα τμήματα, έλεγχος ότι όλα είναι όπως πρέπει.
Περιλαμβάνει όμως και πολλά οργανωτικά ζητήματα, θέματα οικονομικής διαχείρισης, διαχείρισης του προσωπικού και άλλες πολλές δραστηριότητες, που ένα σύγχρονο στέλεχος του τμήματος οφείλει να γνωρίζει.
Στο σεμινάριο “Το Housekeeping πέρα από το στρώσιμο του κρεβατιού» από την Hotel Gnosis προσπαθήσαμε να δώσουμε όλες αυτές τις αρχές λειτουργίας του τμήματος, αλλά και να περιγράψουμε και τα καθημερινά ζητήματα, περιγράφοντάς τα, τόσο στην θεωρία, όσο και στην πράξη.
Η Ελευθερία έχει σπουδάσει τουριστικά επαγγέλματα και εργάζεται στα ξενοδοχεία και στον τουρισμό όλη της την ζωή. Ο Τουρισμός είναι η μεγαλύτερή της αγάπη και αυτό το καταλαβαίνει κανείς από την πρώτη στιγμή. Η Ελευθερία διαθέτει πολυετή εμπειρία, καθώς έχει εργαστεί σε πολλές και διαφορετικές ξενοδοχειακές θέσεις. Αρχικά εργάστηκε στο Food & Beverage τμήμα και έπειτα ξεκίνησε στο Housekeeping, όπου έμεινε και εξελίχθηκε. Για 15 χρόνια αποτέλεσε Executive Housekeeper σε διάφορα γνωστά ξενοδοχεία της Ελλάδας, ενώ από το 2019 έχει αναλάβει τον ρόλο του Operations Manager σε πολύ γνωστά ξενοδοχεία της Θεσσαλονίκης.